Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM staat erom bekend voorop te lopen op het gebied van social media. Zo kunnen passagiers in tien verschillende talen assistentie krijgen via verschillende kanalen zoals Twitter en Facebook. Maar ook lokaal speelt KLM in op trends met hulp via Weibo en VK. Op Facebook kunnen passagiers via Messenger al langere tijd vluchtgegevens ontvangen maar nu is dat ook toegevoegd als feature op Twitter en het Chinese WeChat.
Beschikbaarheid
De nieuwe service is beschikbaar voor passagiers die hun tickets direct boeken bij KLM of op KLM.com inchecken. Zij krijgen dan de keuze om boekingsbevestiging, incheckinformatie, boardingpass en vluchtstatus te ontvangen op Twitter op WeChat. Via Messenger werden volgens de maatschappij al 10% van de boekingsbevestigingen en 15% van de instapkaarten verstuurd.
KLM CEO Pieter Elbers:
Na de introductie van de Messengerservice, is het aanbod van KLM-vluchtinformatie op Twitter en WeChat een perfecte uitbreiding van onze socialmediastrategie. Wij willen zijn waar onze doelgroep is. Door klanten te laten kiezen voor hun favoriete platform, tilt KLM haar socialmediadienstverlening naar een hoger niveau. Op deze manier blijven we pioniers in de luchtvaartindustrie.
Dat naast Twitter ook het Chinese medium WeChat is opgenomen geeft aan dat KLM erg haar best doet om deze belangrijke markt te veroveren.
Ga jij van deze dienst gebruik maken? Of gebruik je liever de standaard mobiele of geprinte boardingpass?
Geef een reactie