Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het lijkt erop dat Flying Blue met een nieuw statusniveau komt, boven Platinum, om de meest frequente klanten te bedienen. In de aankondiging van een app update wordt gerefereerd naar ‘Ultimate status’. Uit informatie van KLM blijkt dat er afgelopen jaar een pilot is geweest om frequente reizigers, ‘die gemiddeld meer dan 200 dagen per jaar reizen’, nog meer service te bieden. Dit wordt nu uitgebreid naar alle passagiers die kwalificeren. Volgens forumlid caliform zijn de vereisten 360.000 Level Miles binnen 2 jaar. Het zou hier gaan om alleen gevlogen miles bij Air France, KLM en HOP. In aanmerking komende reizigers ontvangen een zwarte kaart met Ultimate Platinum erop. Dit is anders dan Skipper/Club 2000.
De voordelen van het nieuwe statusniveau
Voordelen omvatten voornamelijk extra en persoonlijke service. Zo kunnen leden gebruik maken van een Travel Assistant bij customer relations die 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar is en de persoonlijke voorkeuren van de reiziger kent. Ook worden leden pro-actief op de hoogte gebracht van verstoringen tijdens een reis. De crew krijgt aan boord de beschikking over informatie over de wensen en voorkeuren van het Ultimate lid, zoals een favoriet drankje of krant. Zo kan de crew een persoonlijke service bieden.
De kwalificatievereisten en voordelen zijn nog niet officieel bekend gemaakt, maar dit wordt in de komende weken verwacht. Vanzelfsprekend zullen wij dan een update posten.
H.de Bruijn zegt
Waarom weer een nieuw extra card voor mensen die in loondienst, dus betaald de wereld rond reizen. Waarom niet een extra upgrade als je langer dan 10 of 20 of 30 jaar Ivery member bent. Dat zijn de “vaste “” klanten en niet die 1 a 2 jaar op kosten van de baas reizen.