Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Dit is het eerste deel van mijn trip report van mijn reis naar Singapore. Dit report bestaat uit:
– Park Plaza Amsterdam Airport (dit artikel)
– Aspire Lounge Schiphol
– Singapore Airlines B772 AMS-SIN in Economy
– Hilton Singapore
– Singapore Airlines Krisflyer Lounge SIN en SIN-AMS in de 77W
– Bestemmingstips Singapore
Onze vlucht naar Singapore vertrok om half 11 ’s ochtends. Omdat Schiphol voor ons zo’n 1,5 uur rijden is en er gladheid was voorspeld leek het niet verstandig om heel vroeg op pad te gaan naar de luchthaven. Ik ging dus op zoek naar een hotel in de buurt van Schiphol. Omdat we er maar kort zouden verblijven keken we vooral naar de prijs. Het Park Plaza Amsterdam Airport (niet te verwarren met het Park Inn Schiphol (klik)) in Lijnden bood een erg aantrekkelijke best available rate waarmee ik tot 16:00 op de dag van aankomst nog kon annuleren. Als Club Carlson Gold Elite was de beslissing snel gemaakt en ik boekte de rate voor een Superior kamer zonder ontbijt op de eigen hotel-website.
We arriveerden ’s avonds bij het hotel, dat in het Airport Businesspark in Lijnden gevestigd is, net boven baan 36/18C van Schiphol. Het hotel biedt een, deels overdekte, parkeerplaats met 250 plekken aan. Normaal moet er voor parkeren €5 per nacht worden betaald maar door een technische storing werkte de slagbomen niet.
Toen we in de lobby aankwamen stond er een hele lange rij voor check-in. Het bleek dat er net een KLM vlucht was geannuleerd en dat er meer dan 100 passagiers in het hotel werden ondergebracht. Hierdoor duurde het even voor we aan de beurt waren. Er was een aparte Club Carlson balie maar ik vond het niet gepast zo de rij te omzeilen omdat het personeel er al erg druk mee was. Eenmaal aan de balie werd ik vriendelijk welkom (terug?) geheten. De dame dacht mij te herkennen als trouwe klant van het hotel maar ik was daar nog nooit eerder geweest! Ik vroeg of een upgrade beschikbaar was en mij werd bevestigd dat er een Executive Room was toegekend. We kregen na een paar minuutjes de keycards en werden naar de lift gewezen.
De kamer was aan het einde van de gang, en een hoekkamer.
De kamer was van een zeer goed formaat dankzij de upgrade. Er waren twee éénpersoonsbedden, een moderne badkamer, een klein zitgedeelte met bank en een lang bureau. Wat wel gelijk opviel was hoe donker de kamer was, wat ook wel op de foto’s te zien zal zijn. Het zitgedeelte was goed verlicht maar vooral bij het bed was de kamer erg donker. Jammer. Er was uitzicht op Schiphol in de verte.
Ik was wel blij verrast met de lichte, ruime en moderne badkamer, gelukkig met stadouche! De toiletartikelen van Elemis waren zeker een onverwachte ‘luxe touch’. Het enige probleem met de douche was dat er geen deur was, en de douchestraal parallel met de opening staat. Het gevolg was een kletsnatte vloer, toch wel slecht ontworpen.
De bedden waren comfortabel genoeg en we hadden geen last van overvliegend verkeer.
De volgende ochtend verlieten we rond kwart voor acht al het hotel weer. Ik had dus geen kans om de rest van het hotel te bekijken. Qua faciliteiten biedt het hotel een Executive Lounge, twee restaurants, een bar, een spa en een fitnesscenter. Wifi is voor iedereen gratis, en anders krijg je als Club Carlson lid sowieso gratis internet, en had goede snelheden.
Zoals gezegd maakten we ook geen gebruik van het ontbijt, omdat dit maar liefst €19,50 per persoon was. We verkozen te wachten tot in de lounge op Schiphol.
Twee kleine minpuntjes aan het verblijf waren dat er geen Gold welkomstamenity op de kamer lag en dat er onterechte bedragen voor minibar gebruik op mijn creditcard waren gecharged. Dat laatste werd na een mailtje gelukkig snel en goed opgelost.
Park, Sleep & Fly
Omdat dit een airport hotel is, biedt het ook Sleep, Park & Fly arrangementen aan. Vanaf €78 heb je één nacht in een standaardkamer voor twee personen (exclusief ontbijt) en kun je bovendien 14 dagen parkeren. Helaas hadden wij al Schiphol Smart Parking geboekt dat niet meer te annuleren was. Anders is dit arrangement absoluut een koopje! Parkeren bij Schiphol voor 15 dagen is al €90… Verblijf je in dit hotel voorafgaand of aansluitend aan een vlucht, dan kan je gebruik maken van de gratis shuttlebus die elk half uur tussen het hotel en de terminal rijdt.
Conclusie
Ik verbleef natuurlijk maar erg kort in dit hotel, maar al met al is het verblijf goed bevallen. Vooral het vriendelijke personeel en de moderne kamer waren positief. De upgrade werd zeker gewaardeerd. De value for money was uitstekend en ik zal niet twijfelen weer in dit hotel te verblijven voor een volgende vakantie, zeker als we de auto moeten parkeren!
Geef een reactie