Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Daniel Koerhuis heeft besloten om na de verkiezingen van november niet meer terug te keren naar de Tweede Kamer. Koerhuis geeft aan dat het welletjes is geweest en wil graag het stokje overdragen. De VVD maakte afgelopen week bekend een andere richting in te willen slaan als het op de luchtvaart aankomt. De VVD sprak eerder dit jaar nog haar volle steun uit voor de hervormingsplannen van minister Harbers. De partij blijft aangeven dat Schiphol belangrijk is voor de Nederlandse economie maar is nu bijvoorbeeld tegen nachtvluchten.
Daniel Koerhuis vertrekt uit Tweede Kamer
Koerhuis stond als woordvoerder luchtvaart en infrastructuur voor de VVD-fractie bekend als pleitbezorger van een grote en sterke infrastructuur. Daarvoor voerde hij het woord over de woningbouw. Nu heeft hij afgelopen zondag bekend gemaakt na de verziekingen van november niet meer terug te willen keren naar de Tweede Kamer. Na twee termijnen in de Tweede Kamer vind hij het wel goed geweest. “De kans die ik heb gekregen om Tweede Kamerlid voor de VVD te zijn, geef ik graag door aan anderen”, laat Koerthuis in een afscheidsbrief weten. Hij wil verder iedereen die hem heeft gesteund hartelijk danken.
De VVD heeft de standpunten voor wat betreft de luchtvaart aangepast. De partij is namelijk een andere richting ingevaren. Zo is de VVD nu bijvoorbeeld net als het CDA voor een nachtsluiting van Schiphol. Dit was voorheen nog niet het geval. Koerthuis zette zich de afgelopen jaren sterk voor een sterke luchtvaartsector. Het kan dus best zijn dat de standpunten binnen de VVD iets met zijn vertrek te maken hebben. Dit is echter niet zelf door hem bevestigd. Het kabinet maakte onlangs trouwens nog bekend een iets mindere grote krimp te willen op Schiphol. Het is nu bedoeling dat de luchthaven maximaal 452.500 vluchten per jaar gaat verwerken in plaats 440.000 vluchten per jaar.
Uitgelichte afbeelding: VVD
Geef een reactie