Gratis hulp bij vluchtproblemen met Resolver

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Natuurlijk hoop je altijd dat je reis voorspoedig verloopt, maar helaas is dat niet altijd het geval. Problemen met bagage, overboeking en ook vertragingen liggen altijd op de loer. Natuurlijk mag je als reiziger van jouw gekozen maatschappij verwachten dat je goed geholpen wordt. Maar een claim indienen is niet altijd gesneden koek. Een beetje (gratis) hulp is dan nooit weg. Resolver is dan een goede optie.

Rechten bij vertraging

Een veelvoorkomende ergernis van vliegen is vertraging. En als je dan vertraging hebt is het goed geregeld in de EU. Je hebt bijvoorbeeld recht op een vergoeding bij een vertraging van 2 uur of meer bij vluchten tot 1.500 kilometer (zie tabel). Meer over deze Europese regels lees je hier.

Je kunt zelf een claim indienen of een instantie inschakelen die dit voor je doet. Veel bedrijven doen dit op no cure, no pay basis. Dit betekent dat wanneer je niets ontvangt naar aanleiding van je claim je ook niets hoeft te betalen voor de service. In het geval je claim wel succesvol is zal er een fee door het bedrijf worden ingehouden. Het is altijd van belang om de kleine lettertjes en ook reviews op internet te lezen over deze bedrijven. Soms wordt er namelijk wel geld in rekening gebracht ondanks dat je claim niet succesvol is.

Resolver

Er zijn ook organisaties die geen geld in rekening brengen als zij een claim voor je indienen. Een voorbeeld daarvan is het Britse bedrijf Resolver. Je kunt hier je claim indienen bij bijna 400 bedrijven in de reisbranche. Waaronder de meeste vliegmaatschappijen. Denk bijvoorbeeld aan low-cost carriers als Ryanair, EasyJet en Norwegian. Maar ook legacy carriers British Airways, KLM, Lufthansa en Emirates. Gezien voor de claims de rechten gelden uit het land van vertrek, kun je van de meeste carriers in Europa (en ook veel daarbuiten) gewoon via Resolver je claim regelen, ondanks dat het een Brits bedrijf is.

De claims die het bedrijf voor je in kunnen dienen zijn niet alleen voor vertraging of annulering van je vlucht. Maar ook voor problemen met bagage, service voor en tijdens de vlucht en fouten in de boeking.

Resolver biedt niet alleen hulp in de reisbranche. Ook met problemen in tal van andere branches kun je bij de claimsite terecht.

Een aantal voorbeelden van airlines waar Resolver mee werkt (Bron: Resolver)
Een aantal voorbeelden van airlines waar Resolver mee werkt (Bron: Resolver)

Werken mét luchtvaartmaatschappijen

Interessant is dat het bedrijf dus niet verdient aan de claims zelf. Resolver werkt juist andersom. Door het verzamelen van klantfeedback brengt het bedrijf in kaart wat de maatschappij kan verbeteren in de klantervaring. Dit is waardevolle informatie voor een vliegmaatschappij. Bij sommige partijen gaat dit zelfs zo ver dat ze daadwerkelijk aan de klantenservice verbonden zijn. Ook maken ze het de maatschappijen makkelijker claims te verwerken en fungeren ze als buffer. Ze zorgen ervoor dat de claim met alle benodigde info netjes bij de maatschappij op de mat valt. Je kunt je voorstellen dat een boze e-mail naar een klantenservice waarin info zoals een vluchtnummer mist, een hoop extra werk voor de maatschappij betekent.

Het is belangrijk om altijd goed te checken wat de ervaringen van andere reizigers zijn als je gebruikmaakt van een claimservice. Voor sommige maatschappijen kun je namelijk gemakkelijk zelf een claim indienen. Voor andere maatschappijen kan dit lastiger zijn en dan is alle hulp welkom.

Heb je zelf wel eens een claim ingediend bij een maatschappij? Of ooit gebruikt gemaakt van een claimservice? We zijn benieuwd naar je ervaringen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *