Young Flying Blue 20 mei

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Fripsmaster, 25 apr 2016.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Een statusmatch is eenmalig. Op je 17e meerdere toptiers requalificeren is vrijwel onhaalbaar. Je moet het zelf weten maar als zoveel experts je het afraden moet je misschien er nog eens over nadenken of je niet later in je leven gematcht wil worden.
     
  2. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Opzich is requalificeren geen probleem. Ik zit nu in mijn 2e jaar bij UA en turkish laat ik toch vallen. Ik ben vooral in Nederland dus mijn hub is AMS. Dit is ongeveer de enige kans dat ik kan matchen en later kan ik toch wel genoeg vliegen om het te behouden (hoop ik althans)
     
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    gaat iemand vanuit dit event door naar Rotterdam?
     
  4. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik, als je een lift nodig hebt laat maar weten
     
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik ga helaas niet door, ga naar Carre. Maar ik heb er al zin in komende vrijdag!
     
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Thanks, I let you know. Ik weet nog niet zeker of ik ga naar de FB-bijeenkomst.
     
  7. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Ich bin dabei :)

    Neem wel een introducé mee die geen FF is, maar wel kan golfen. Hopelijk telt dat ook :)
     
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Iemand anders er toevallig ook al? Gele pull-over hier
     
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik, grijze polo, maar ik zie niemand met een gele pullover
     
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik ben er ook. Sta in de rij om mijn gegevens te checken. Ik heb een zwart overhemd aan met brilletjes er op.:)
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Gentleman, het was mij een waar genoegen. Zo horen meetings te zijn!
     
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Leuk je te ontmoeten (en de anderen die er waren) en veel plezier in Rotterdam!!
     
  13. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Insgelijks, was een plezierige doch nuttige samenkomst! En @Fripsmaster, schoppen vier en een biertje graag.
     
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Een kort verslag voor de mensen die er niet waren.

    Op de fiets van Amsterdam naar Badhoevedorp hoopte ik dat het niet ging regenen. Eenmaal aangekomen bij het golfterrein van The International, liep ik naar de receptie. Daar stond ik in de rij en het leek alsof ik op Schiphol was. Mijn digitale entreekaart die maar niet kon worden gescand en dames in blauwe pakjes die rondliepen. Ondertussen keek ik via mijn telefoon op dit forum wie er allemaal waren. Vervolgens kreeg ik twee bandjes om m'n pols en een naambordje op mijn shirt. En daarna werd mijn gegevens gecontroleerd. Na een kopje koffie te hebben gepakt in het restaurant, ging ik zitten bij @flyingdoc en @Denzi. Na wat kennismakingen werden we er op geattendeerd dat we over een paar minuten naar de conference room mochten gaan.

    Daar werden we persoonlijk allemaal de hand geschud door Marloes van Laake, hoofd van marketing bij KLM. Aan de hand van je kleur bandje, ging je aan de corresponderende tafel zitten. Er was ook een groot raam waar je diverse vliegtuigen (o.a. EK A380) zag landen op (volgens mij) de Buitenveldertbaan. Na een korte introductie van Marloes waren de tafelsessies aan de beurt. Ik zat in een groep met een student die zijn PhD deed in Edinburgh, een politieagent en iemand in de olie-industrie. In feite waren de de jonge Flying Blue leden ambassadeurs voor KLM en wilden zij weten wat wij belangrijk vinden.

    Topics die aan de orde kwamen waren:
    - welke service zou je willen zien die andere maatschappijen wel hebben maar KLM niet. (internettoegang was het meest gegeven antwoord)
    - welke services hebben zowel KLM als anderen niet, maar zou je graag willen zien. (leukste antwoord vond ik een "kids zone" in het vliegtuig)
    - communicatie vanuit KLM (hoe wil je aangesproken worden, hoe wens je je informatie te willen ontvangen). Kort samengevat: kort, duidelijk en direct. Dat zou de ideale strategie zijn volgens ons groepje.

    Wel moest ik elke keer aan de groep vertellen dat de jonge Flying Blue leden niet alleen yuppies zijn, maar ook studenten die gaan backpacken, etc. Na de tafelsessies werden we in drie groepjes ingedeeld, nl. mensen die kunnen golfen, die het niet kunnen maar wel willen en die niet willen/kunnen mogen golfen. Ik schaarde me bij de laatste groep en liep met een begeleider men de groep over de baan. Daar werden bijgepraat over het spelletje golf. Onderweg werd er uiteraard gepraat over vliegen, volgende bestemmingen etc. en ik keek elke keer naar boven om een vliegtuig te zien landen, o.a. KE 747 cargo en het vliegtuig van de Oranjes. Rond 16.40 uur liepen we terug en om 17.00 uur was het tijd voor bier. We zaten aan dezelfde tafel waar we waren begonnen en na wat witte wijntjes, cola's en biertjes hebben we nog o.a. de FCO-ICN deal, vertragingen en de ORY-EWR deal besproken. Helaas kon ik niet bij de barbecue zijn, maar als het was verzorgd als de rest van de dag, dan moet het eten super zijn geweest.
     
    stagiair, VinceVoyage, Denzi en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Leuk verslag @Fripsmaster!

    Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ben zelf 29 en inmiddels al bijna 4 jaar FB Platinum, heb hiervoor geen uitnodiging gehad en ben toch ook niet echt oud :D
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Hoe was de gemiddelde leeftijd op het evenement trouwens? Ik wou ook wel komen maar vond het programma echt akelijk vroeg beginnen en kon mij voorstellen dat menig werkend flyingblue lid daar ook moeite mee zou hebben.
     
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik ben zelf 31. Ik ben benieuwd hoe random de uitnodigingen waren..
     
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Heel gek, je zou verwachten van deze groep dat zij makkelijk electronisch te bereiken zijn.

    Ik denk rond de 28/29. Wat me verbaasde was dat de vrouwelijke elites op 1 hand te tellen waren.
     
  19. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Opzich verbaasd dat mij net nou net een stukje minder.

    Uitnodiging waren overigens random, ik kreeg er ook niet één, maar gewoon gemaild en gekomen. @Fripsmaster, leuk verslag!
     

Deel Deze Pagina