Wat is jouw favoriete alliantie?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Goffe de Boer, 3 mrt 2019.

Tags:
?

Wat is jouw favoriete alliantie?

  1. SkyTeam

  2. Star Alliance

  3. Oneworld

Results are only viewable after voting.
  1. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Het verbaasd mij niet echt, vanuit het punt dat veel forum leden zakelijk vliegen en dan ST de logische keus is om economische redenen (tijd).

    Kijk je naar het aantal punten dat je verdient tov van wat een redemption kost, dan schrik je wat je met ST moet vliegen voordat je iets leuks kan doen tov Oneworld! Als ik tijd geb zal ik eens een vergelijk maken, wat ik een aantal jaar geleden op papier al haf gedaan.
    TLDR; met OW verdien je veel sneller Miles, en de redemptions kosten veel minder! Double win ( zijn altijd sweetspots natuurlijk.)
     
    Ambtenaruh, jongesander, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Daar zou ik erg benieuwd naar zijn!
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  3. Marcelle

    Marcelle Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben op dit moment platinum bij SkyTeam. Dit jaar vlieg ik niet met KLM of enige partner, dus op het eind van het jaar zal ik teruggaan naar gold. In 2020 wil ik graag naar Nieuw Zeeland met Swiss en Singapore Airlines businessclass voor een superprijs rond de 2200 euro. (vanaf Parijs) Bij welke maatschappij kan ik mij het beste aanmelden voor Star Alliance? Iemand suggesties?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Ligt aan de boekingsklasse. Daarnaast heb je plannen om daarna Star Alliance te blijven vliegen? Zoja dan zijn Aegan en in mindere mate Miles&More en Asiana interessant. Bij Aegan kan je namelijk makkelijk herkwalificeren. Bij Asiana krijg je echter langere tijd Star Gold als ik het goed heb. Volgens mij weet @WorldTraveller Hier meer over.
     
    Goffe de Boer en Marcelle vinden dit leuk.
  5. Marcelle

    Marcelle Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Dank je voor je reactie. Ik weet nog niet of ik veel ga vliegen met Star Alliance. Er zijn wel een aantal maatschappijen bij waar ik vaker mee gevlogen heb. Maar het is altijd goed om punten te pakken als je vliegt.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  6. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Ligt eraan wat je doel is...

    Als het enkel gaat om de miles en niet voor het behalven van status dan zou ik aanraden om de Singapore airlines vluchten bij Alaska (geen star alliance partner, maar wel van Singapore Airlines) te crediteren. Alaska biedt een gulle creditatie. Singapore business class minstens 200% miles.

    Sin - AKL roundtrip geeft al 20k miles, wat al bijna genoeg is voor een Business class award in Asia met JAL incl gratis stopover in Japan. Bijvoorbeeld SIN - NRT met een gratis overstap in Tokyo zo lang je wilt en een tweede vlucht NRT - DEL voor enkel 25k miles en minimale fees.

    Als het meer gaat om het behalen van star alliance gold status, dan is Aegean vaak een goeie stap.
     
    Goffe de Boer, Carel1, Marcelle en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina