Waarde van Flying Blue miles

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door RuudHier, 4 sep 2019.

  1. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Held!
     
    MRB en Ludwig vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Geweldig...zo zijn je miles goud waard toch?
     
  3. Ludwig

    Ludwig Blue Tier

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    33
    Ja, ik hoef niet zonodig maar Cayenne of Wuhan en ik spaar graag mijn XP’s.

    Maar de huisjes dienen ze wel aan mij te overhandigen!!
     
    PennyDreadful, MRB, FlyingFonz en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Cayenne ben ik op zich wel benieuwd naar. Misschien combineren met het zien van een ruimtelancering van de ESA (die doen ze vanuit Frans-Guyana). Ben wel benieuwd hoe het "aanvoelt" om daar te zijn, in Zuid-Amerika maar wel nog in Frankrijk en in de EU (hoewel niet in Schengen geloof ik).

    Dus vandaar. :)
    Besteding aan je ouders lijkt me geweldig goeie besteding! Wist niet eens dat dat kon, voor iemand anders een upgrade kopen met miles!

    Ik was dit weekend in Den Bosch, paar restaurants, café's, dus dacht laat ik nog maar eens proberen na jouw post, maar werkelijk helemaal nergens werd hij geaccepteerd. In de VS is hij maar één keer geweigerd, in een klein restaurant in Lihue, dus in de VS gebruik ik hem wel vaak. In andere plekken in Zuid-Amerika en Azië wordt hij ook meestal niet geweigerd, het is echt puur Europa.

    Probleem is denk ik dat de commissie hier vrij laag is voor Visa/MC, Amex steekt daar in schril contrast tegen af. Maar met die commissies van <1% wordt het lastig om een puntenprogramma in leven te houden... Vraag me af of ze wel bestaansrecht hebben in de toekomst in Europa straks.
     
  5. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik gebruik hem juist niet buiten Europa (iig buiten Euro-gebied). De opslag op wisselkoersen is buiten proporties bij Amex. Mastercard is dan een stuk beter
     
  6. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Mastercard van MC zelf bedoel je? Want bij de Rabobank betaal je 2% wisselkoersopslag (is gewijzigd in 2018), wat maar iets minder is dan de 2,5% van Amex. Die 0,5%. is minder dan ik terugkrijg in FB miles.

    Er zijn wel kaarten met lagere wisselkoersopslag, maar zelfs de ANWB rekent nu 2% (alleen de VISA Gold dan weer 1,5%). Ook N26 levert kaarten met lagere commissies. En Bunq heeft iets dat ZeroFX heet, maar ik heb geen idee of de koers die ze gebruiken niet stiekem hoger is oid: https://www.bunq.com/features/zerofx

    Dus tja, het kan wel, goedkoper, maar de hoge limiet van Amex is aan de andere kant ook wel heel prettig in het buitenland. En ja, dat kost je dan 5 euro per 1000 euro meer dan bij de Rabobank.
     
  7. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ah dat MC 2% rekent is nieuw voor me. Dit was altijd 1%.
    Volgend mij rekent Revolut niks, maar dat weet ik niet zeker.
    Als het inderdaad 2 % tegenover 2,5% is, dan zou ik idd niet moeilijk doen.
     
  8. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, Revolut rekent niks en de koers die ze gebruiken is gunstiger.
     
  9. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Toen ik jaren geleden de Rabo MC nam was het nog 1,5%... gaat snel nu dus. Amex was toen ook al 2.5%. In de VS

    Revolut en Bunq rekenen idd niets, maar vraag me af hoe ze dat dan voor elkaar krijgen? Iemand zal toch een marge op de wisselkoers moeten maken? Of zit dat al in de MC wisselkoers? (en zo ja, is die bij VISA dan lager? :p)
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Buiten Eurozone Amex gewoon alleen gebruiken voor kosten die je netto kunt declareren bij je werkgever.
     
  11. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Voor het buitenland is mijn Curve heilig - geen valutakosten en de koersen zijn nagenoeg gelijk aan de Google koersen. Ook geen kosten voor opnemen uit ATM.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  12. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Betreft waarde FB:
    21 maart 2020 AMS-PPT 4.382,-
    Of
    44.000 FB + 111,83

    Dat is 0,097 per FB mile
     
    Pictor vindt dit leuk.
  13. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    Dit op basis van enkele reis, maar je zal toch ook weer een keertje terug willen.
    Een retour PPT kost 947, of minimaal 2x 44.000 FB + 242,65

    Dan is het 0,008 per FB mile
     
  14. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Of je vliegt door naar een andere bestemming (RTW trip), maar retour is inderdaad voordeliger. Nu ben ik wel benieuwd naar het ticket voor 947, want ik kom prijzen rond de 1500 tegen ;-)
     
  15. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
  16. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
  17. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Idd, bij airfrance krijg je telkens de enkelereisprijs te zien, bij klm de retourprijs. Lekker verwarrend allemaal.

    Het is nog steeds de beste value voor economy fares die ik ken. Naar Australië / Nieuw Zeeland is trouwens ook niet heel slecht maar wel een stuk minder dan PPT. Verder zijn er niet heel veel outliers, het is toeval dat Air France op PPT vliegt, anders was deze route ook duurder geweest.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Okee, je bent nu gedwongen het nieuwe boekingsysteem te gebruiken bij het boeken van reward tickets. Dat betekent dat je niet meer "rondom deze datum" kunt zoeken.

    Het nieuwe systeem zou wel prijzen rondom de datum moeten weergeven, maar dit werkt volgens mij alleen fatsoenlijk bij populaire routes.

    Ik zat te kijken naar SJU - AMS maar dat kost in economy maar liefst 67.500 punten enkele reis. En dan vlieg je met Copa terwijl Delta ook gewoon die route vliegt (via ATL, JFK o.a.). Na allerlei geklik kom ik alleen Copa tegen. En dan vlieg je dus via Panama naar Puerto Rico, da's echt hartstikke om. Ben super gefrustreerd hierdoor. Ik kan gewoon niet de vluchten boeken die ik wil boeken om totaal onduidelijke redenen. Sowieso kunnen allerlei Delta-routes niet of is er een reward-beschikbaarheid van 1 ticket per week ofzo.

    De beleefde waarde van Flying Blue-miles blijft verder dalen in mijn beleving, zowel het zoeken is nu lastiger als het aantal routes dat telkens weer lager lijkt te worden.
     
  19. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Nog een paar grote routes die totaal niet te vinden zijn:
    Austin - Amsterdam
    Honolulu - Amsterdam

    HNL-AMS wordt zelfs via China Eastern aangeboden, 34.000 miles maar 364 euro bijbetalen. En dan vlieg je de hele wereld over om weer terug bij AMS uit te komen. Right.

    Kan hij geen prijs vinden, dan switcht hij gelijk weer terug naar vandaag ipv dat je makkelijk naar links en rechts kan klikken om andere data te checken.

    Misschien dat het telefonisch wel kan, maar een beetje browsen lijkt me ook wel handig om een mooie route uit te kiezen.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als ik op mijn iPhone in de app kijk bijv HNL-AMS krijg ik gewoon DL, KLM en AF. Tussen de 30000 en 40000 miles en DL zelfs maar 9 eu tax. Ik weet niet welke datum je zoekt?
     

Deel Deze Pagina