De chat van VA is hilarisch traag. Bij geluk krijg je een agent die je verder helpt (ipv een bot) na 2 of 3u wachten. En reageer je binnen 5 minuten niet, dan wordt de chat stopgezet. Probeerde dit nu 4x in de afgelopen paar dagen, heb toch maar een stoel bijgekocht...
Update: het lijkt dat de VA chat inmiddels een beetje is opgeklaard. Gratis selectie van stoelen in eco (mits Skyteam Elite Plus) is mogelijk door je booking reference, flyingblue nummer, en preferred seat door te geven in de chat. om dit te kunnen doen dien je Booking details op te vragen via https://www.virginatlantic.com/mytrips/findPnr.action waarbij rechtsonderin de browser een "Message Us" of "Chat with us" venstertje verschijnt. Je kunt de geautomatiseerde voorselectie-bot omzeilen door structureel met "skip" te antwoorden. Daarna wordt je door de bot doorgestuurd naar een adviser van het VA Customer Centre.
Mijn ervaring is met Virgin is dat je je KLM PNR kan gebruiken op de Virgin website en dan je stoel kan selecteren.
Ah ja inderdaad, je kunt inderdaad ook je KL PNR invoeren in "My Booking" op https://www.virginatlantic.com/. Goed gevonden!
Vorige maand met Virgin SEA-LHR gevlogen in Upper Class. Heel goede ervaring. Geweldige cabin crew, goed eten, prima kunnen slapen. XP/miles werden een weekje na de vlucht bijgeschreven.
Yep, AMS-LHR-JFK-LHR-AMS een aantal keren gevlogen in eco. Niet zo slecht als Delta, maar ook niet beter dan AF of KL. Zoals @nitro64 al benoemd; goede cabin crew, prima eten. Wat niet zo handig is is het gebruik van Skyteam elite plus voordelen bij het boeken (werden bij mij niet automatisch doorgevoerd: stoelselectie + bagage). Stoelselectie kan gefixed worden via de chat en bagage is never een issue @ check-in.
Stoelselectie lukte mij zonder issues via de reserveringstool van Virgin (adhv KLM boekingscode opgezocht).
@Ali @nitro64 hebben jullie ook ervaring met recente loungetoegang in Londen? Het schijnt lastig te zijn zonder business ticket.
Nee. Ik had sowieso een business ticket, maar tevens korte overstap. Die overstap wordt nog korter door het gedoe van verplaatsen tussen Terminals 3 - waar Virgin aankomt - en 4 - waar KLM vertrekt. LHR blijft een vervelend vliegveld wat dat betreft.
Zoals @nitro64 aangeeft is reizen tussen terminals op LHR een kriem. reken maar op 10-15min wachten @ shuttlebus gate, 15-20min met de bus rondjes rijden tussen de terminals, en dan nog richting security lopen. En qua lounge toegang. Geen last gehad om binnen te komen met Skyteam Elite Plus. Ging om de Plaza Premium Lounge in T4 vlakbij gate 1A en 1B. Ik kan je zeggen; daar was niets premium te bekennen...
Hier ook probleemloos op T4 in de Plaza Premium gekomen met Priority Pass icm een KLM ticket voor Economy. Qua transfer van T3 naar T4 ben je ongeveer 20-30 minuten kwijt vanaf Arrivals T3 tot Departures T4 als ik het mij goed herinneren qua afstanden, dus vanaf je vliegtuig naar arrivals en later door security en naar je vliegtuig niet meegerekend. Daar ben je ook zomaar 30-45 minuten mee kwijt op Heathrow, vertrekkende KLM zit vaak vrij achteraan op T4 begreep ik laatst, ondanks dat gates vrij laat bekend zijn op de schermen hebben ze vaak wel dezelfde gates of vlakbij elkaar. De Elizabeth line gaat elk kwartier en heeft tussen T3 en T4 een reistijd van 6 minuten. Via de Underground moet je onderweg een overstap doen.
Ik bedoelde hiermee, in reactie op dit Virgin / Skyteam topic, toegang tot de Virgin Clubhouse voor een Virgin vlucht op basis van KLM status.. Het verhaal gaat dat je daar alleen in kunt als je premium vliegt en niet op basis van economy + status.
Dat klopt helaas voor Clubhouse op LHR Dus Flying Blue Platinum inclusief een gast mits je in een premium cabine vliegt op Virgin of Delta. En ook, maar dan zonder gast als je in J vliegt op AM. bron: https://flywith.virginatlantic.com/...airport-lounge/london-heathrow-clubhouse.html Voor andere Clubhouses gelden weer andere (soepelere) toegangsregels.
Ik heb als FB Platinum 2 reward tickets geboekt (voor zoonlief en vriendin), uitgevoerd door Virgin Atlantic. Heel leuk allemaal, maar na een eindeloze discussie op de chat gaan mijn platinum voordelen niet mee in de Virgin tickets. Hoewel de KLM app wel gewoon 2 koffers etcetera toont. Volgens Virgin gelden de voordelen niet op reward tickets als de boeker met platinum status niet zelf vliegt.
Volgens mij geldt dit voor alle reward en cash tickets: status voordelen (incl gratis stoel keuze etc) gelden alleen voor de statushouder. De app van KLM geeft bij selecteren van fare type standaard de statusvoordelen aan van degene die aan boeken is (omdat ie onterecht aanneemt dat degene die boekt ook degene is die vliegt) maar de andere passagiers hebben alleen recht op de benefits die horen bij hun status. Dit geldt volgens mij voor alle FF programs. Anders kan 1 persoon met status in het dorp alle tickets voor iedereen boeken met alle voordelen erbij. Of zo kan je als groep vrienden 1 persoon sponsoren om status te halen en er allemaal profijt van hebben. Soms wil men wel eens door de vingers kijken, voorbeeld: skypriority checkin. Als er 1 persoon is met skypriority business class desk checkin: dan doen ze je reisgenoot ook meteen, zeker als het lijkt dat het je partner en/of kind is. Officieel mogen ze weigeren en je partner en kind zonder status naar de economy checkin rij sturen, maar vaak gedogen ze dit. Idem met priority boarding: officieel geldt alleen voor statushouder, maar als je als eerste laat zien dat je skypriority hebt, dan laten ze je reisgenoten vaak wel mee; echter wederom geen garanties. Een extra koffer, of gratis economy comfort stoel kiezen is niet een ‘soft’ benefit maar kost hen gewoon geld, cq zijn gederfde inkomsten. Dus hier zullen ze zelden of nooit de benefit door niet-statushouders laten genieten.