Vertrek vanaf Antwerpen met KLM/Thalys sneltest

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door vedje, 3 mrt 2021.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Mem controleert geen bagage, men print het ticket voor je uit en die moet het treinpersoneel voorzien van een stempel zodat je daarmee kan inchecken.

    Dat inchecken kan bij de laatste trein niet altijd met bagage omdat de balie op Schiphol dan dicht is. Je mag trouwens ook een Thalys eerder pakken en dan us de balie wel nog open, je mag dan je bagage afgeven maar het mag ook de volgende dag.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  2. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    En zorg er voor dat je ruim van te voren je treinticket afhaalt bij de balie. Als er een paar mensen voor je in de rij staan mis je de trein, is mij wel eens gebeurd.:mad:
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het kan officieel maximaal 4 uur voor vertrek, maar inderdaad aankomst met ic en dan Thalys gelijk terug willen pakken is te kort tijd.

    Nu kan ik het altijd wel combineren met werk, maar anders zou ik toch ruim op tijd zijn om wat te eren of drankje te doen.
    Zoals gezegd je mag ook een trein eerder normaliter als er plaats is, dus ik koos altijd de veilige trein die ik zeker kan halen en pak dan een trein eerder, bij wat incidenten op de heenreis heb je dan nog een beetje buffet.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Dank, ik pak een trein welke een uur voor vertrek aankomt. Dus in principe genoeg tijd. Neem aan dat als je een trein eerder kan pakken een trein later ook nog kan? Officieel gaat mijn trein om 21.30 maar het zal niet de laatste zijn die dag (al zit ik er niet op te wachten, want moet de volgende dag toch wel weer op tijd opstaan).
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Een trein later is als je vlucht missen, geen goed plan dus. Mijn ervaring is dat het echt lang kan duren bij die ticketbalie. Vroeg aanwezig zijn en zonodig hopen op een vrije stoel een trein eerder zou mijn advies zijn.
     

Deel Deze Pagina