Vier uur van te voren aanwezig zijn is natuurlijk onzin. Kan me niet voorstellen dat het langer dan één uur kan duren om je bagage af te geven, als dit wel het geval was dan was het vast een incident. Ik heb nog nooit langer dan dertig minuten hoeven te wachten om mijn koffer af te geven en ik heb op vliegvelden gestaan die het woord chaotisch hebben uitgevonden.
Het is zeker geen onzin. Het was chaos met de check inn hetgeen het grond personeel bevestigde. Met 30 jaar reis ervaring zou ik tekenen voor een check inn van 30 min. Bovendien die 2 uur op dubai heb ik ook nog nooit meegemaakt. Op Antalya in het hoogseizoen ben ik nog nooit binnen 30 min ingechecked laat staan de douane door. Enige jaren geleden liep alles vast bij de douane. In het geval van KLM hoop ik ook op een incident hoewel alle vluchten via 1 incheck van de gekke is.
Wellicht is het goed dat ik iets nuance aan mijn vorige post toevoeg, met dertig minuten bedoel ik alleen de bagage afgifte. Inchecken doe ik als het kan online en van te voren, dit kan ook veel tijd schelen omdat sommige maatschappijen aparte rijen voor online-ingecheckte passagiers hebben. Douane en security dat is een ander verhaal dat blijft een lastige op bijna elke luchthaven. Maar vier uur voortijd aanwezig op de luchthaven blijf ik ruim vinden.
Ik bedoel ook eigenlijk de bagage afgifte omdat ik inchecken ook thuis doe. Omdat ik bij Emirates op Schiphol naar Dubai er zo door heen ben was ik ook totaal verbaasd dat dit bij KLM zo uit de hand liep. Als je dan nog de douane en security krijgt dan vliegen de uren zo voorbij. In Dubai was zelfs alle bagage van de banden in de hal geplaatst vanwege de ellenlange rijen bij de douane. Helaas ook hier te weinig personeel .
We hebben het over de gewone check inn dwz drop off koffers bij de kooien of de balie. Zoals eerder aangegeven het was op 21 april chaos in vertrek hal 2 van Schiphol. ( nog voor het Brussel incident en nog voor de douane en security )