Verschil Flying blue Platinum / klassiek platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Mohal, 1 feb 2020.

  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Bij de AMEX gold krijg je 1.2 punt voor elke euro. Dus ondanks dat je ze 5/4 in moet ruilen voor veel programma's houd je dan alsnog 0.96 punt per euro over. Vrijwel hetzelfde als met de FB amex gold kaart.
     
  2. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb vandaag gebeld met Amex. Boodschap daar was dat bij elke aanvraag op welke wijze dan ook gekeken wordt of de naam al voorkomt in het bestand (staat ook in de voorwaarden). Zo ja dan is er geen mogelijkheid voor de bonus als je al een Amex kaart hebt. Niet bij een referral en ook niet bij een upgrade. Wel voor de korting. Als je upgrade en je betaalt het hele jaarbedrag bv. voor Gold FB dan krijg je de miles wel. Dan heb je dus inderdaad wellicht 20.000 miles voor Euro 85,- wat een goede deal is.
     
  3. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Dit is de letterlijke tekst uit de algemene voorwaarden van Amex als je een referral FB gold volgt:

    Algemene voorwaarden



    1. De introduceren-wordt-belonen service van American Express:




    1. U heeft geen negatieve BKR-registratie.
    2. U bent de afgelopen 12 maanden geen (extra) kaarthouder geweest bij American Express.
    3. De kaart is het eerste jaar gratis, daarna is de prijs per jaar € 170. Deze zal in rekening worden gebracht een jaar na goedkeuring van uw aanvraag.
    4. U ontvangt tijdelijk 20.000 Miles cadeau indien u minimaal € 1500 besteedt in de eerste 3 maanden na goedkeuring van uw aanvraag.
    5. De introduceren-wordt-belonen service is alleen geldig indien de Flying Blue – American Express Gold Card via deze pagina wordt aangevraagd.
    6. American Express behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden van de introduceren-wordt-belonen service op elk moment te herzien.
    7. U dient Flying Blue deelnemer te zijn om deze kaart aan te vragen. Nog geen Flying Blue deelnemer? Vraag deze kaart aan, dan wordt u automatisch lid van het Flying Blue programma.
     
  4. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    klopt!
     
  5. Sander92nl

    Sander92nl Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    En toch is het mijzelf, en ook aantal bekenden van mij allemaal gelukt vorige maand. Je kan het gerust proberen. Ik kreeg zelf ook gewoon de welkomstbonus weer.

    En zelfs heb ik beide creditcards gekoppeld aan 1 e-mail adres waarbinnen ik in de account beide creditcards zie en kan wisselen tussen de overzichten.
     
  6. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Dat laatste snap ik heb ik ook gehad. Proberen kan natuurlijk altijd. Bedankt voor de informatie natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2020
  7. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben benieuwd, buiten het up & down graden van een kaart. Kan je niet gewoon een geheel losse FB gold-kaart erbij nemen als je reeds een FB Platinum of FB Silver hebt? Dan betaal je dus feitelijk €85,- voor 30XP + welkom bonus miles (mits je geluk hebt)?
     
  8. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat ik je snap (dus 2 creditcards tegelijk ), maar dat gaat niet. Je kan er maar een aan een persoon hangen. Wel kun je de Amex Flying Blue en de normale Amex samen hebben
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina