Veranderingen kaartvoordelen Platinum

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 25 jan 2020.

  1. 7Dave

    7Dave Guest

    Dat is vreemd, want het is normaal gesproken een kaart op uitnodiging. En tevens zit er geen jaarlijkse travel voucher bij de Centurion kaart inbegrepen. Twee keer vreemd.
     
  2. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Dit zou betekenen dat de Centurion niet alleen meer op uitnodiging is maar dat bijna iedereen in aanmerking komt voor deze exclusieve kaart. Een vreemde situatie als tegen iedereen gezegd wordt "de Centurion desk neemt contact met u op".
     
  3. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Of het oude Platinum product wordt nu het Centurion product. Wat ik hierboven heb gelezen, wordt de kaart dan wel €2300 per jaar duurder. Lucratief voor Amex als alle oud-Plat's overstappen naar Centurion.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Toen mijn moeder dertig jaar geleden amex had, was gold al heel wat, platina was de top. Nu is platina de norm en centurion niet eens meer het exclusieve product. Ik ga echt niet ff 3k betalen voor alleen de lifestyle service. Ik vind het echt een verslechtering van het aanbod.
     
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dat laatste ben ik het volledig mee eens. Altijd grappig om te zien hoe bedrijven proberen een verslechtering te spinnen in een verbetering.
    "We hebben geluisterd naar onze leden, daarom gaan we nu minder doen voor meer geld!"
     
    Johan10 vindt dit leuk.
  6. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Heel eerlijk, verschillende MasterCard black versies hebben conciërge service, voor een fractie van de amex bijdrage. Ik ga nu serieus overwegen om maar weer terug te gaan.
     
    Bram7200 vindt dit leuk.
  7. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ben zeer benieuwd wat ze melden als je contact met ze hebt.
     
  8. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Dit is dus gewoon een pad naar meer inkomsten voor Amex. Je kunt een 3k/jaar cc toch niet vergelijken met een 700 kaart? Daarnaast devalueert dit mijns inziens ook het exclusieve imago van Centurion kaarten.

    Zoals @jvz al eerder zei:

    Nu zijn het mogelijk dus niet alleen meer uitnodigingen maar ook mensen die gewoon ‘genoeg betalen’.
     
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ik vind dit zelf nogal subjectief. Er zitten best wat beperkingen aan de vouchers, en Amex travel is over het algemeen duurder dan elders. Ook krijg je geen elite voordelen bij hotels. Die €75/€150 euro is in het algemeen minder waard dan geadverteerd.

    Privium partner is veel makkelijker te gebruiken, en je maakt je partner er ook blij mee. De directe waarde op papier is misschien minder, maar in de praktijk zal het een stuk dichter bij elkaar liggen. Hangt natuurlijk van je persoonlijke gebruik af.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Met dien verstande dat het altijd al mensen waren die 'genoeg betalen'. Of je vriendelijk bent, Nederlander of Fransman of Turk, blond haar of bruin haar hebt, heeft nooit invloed gehad.
     
  11. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Fair enough. Ik doelde voornamelijk op de kaartbijdrage in dit geval. Voorheen was spend en inkomen ook een belangrijke factor.
     
  12. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Nou daar is ie dan eindelijk...

    [​IMG]
     
  13. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb ook gisteren de metalen versie mogen ontvangen.. Hij ziet er zeer mooi uit.
     
    jesse01 vindt dit leuk.
  14. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Nu nog Apple Pay :rolleyes:
     
  15. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Mooi hoor!
    Ik heb juist opgezegd.
     
  16. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Heeft nauwelijks zin zolang de acceptatiegraad niet omhoog gaat :(

    Moest jullie kaart sowieso worden vervangen of hebben jullie een handje geholpen?
     
  17. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Ach... Het is jammer dat ik 'm bij de Appie niet kan gebruiken maar verder is de acceptatie wel ok. Ben ook weinig in NL normaal.

    Ik heb donderdag gebeld :)
     
  18. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Grappig dat er bij de Platinum wel contactloos betalen op zit, en bij de Centurion niet. Is bijvoorbeeld in metro van Londen heel handig.

    Ik heb wel eens begrepen dat de Platinum van een ander metaal is dan de Centurion welke van titanium gemaakt is. Binnenkort maar eens de extra platinum als vermist opgeven om ook een metalen versie te mogen ontvangen.
     
  19. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Niet geholpen gewoon gebeld 2 dagen laten in de bus.
     
  20. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Zover ik weet is de achterkant van de Platinum kaart van een ander materiaal. Hier zit de NFC in verwerkt.
     
    coenvh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina