Veranderingen kaartvoordelen Platinum

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 25 jan 2020.

  1. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Ja, dat klopt inderdaad. Al blijft het jammer dat de toevoeging van Apple Pay aan Amex in Nederland zo lang duurt, vooral omdat het in het buitenland veelal al actief is.
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Inderdaad, maar het heeft geen invloed op hoeveel miles er binnenstromen, zoals gesuggereerd werd.
     
  3. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, maar acceptatie binnen Verenigd Koninkrijk ligt vele malen hoger dan in Nederland. Alle grote supermarkten, al m’n openbaar vervoer, m’n dagelijkse koffie tot heel veel restaurants, barretjes en dergelijke, alles kan met Amex oftewel via Apple Pay, en vandaar dat de miles dus ook binnenstromen voor heel veel kosten die ik anders ook zou maken, maar dan zonder Amex :) Apple Pay (of elke wearable pay/telefoon pay) blijft toch makkelijker dan met een fysieke kaart!

    Zie bovenstaande reactie.
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik had een paar weken geleden Amex aan de lijn en heb (wederom) naar Apple Pay gevraagd, volgens de betreffende medewerker zou het er voor einde Q2 moeten zijn. Nu nog de acceptatie...
     
    petert vindt dit leuk.
  5. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Vandaag even navraag gedaan over de geldigheid van de travel vouchers, deze blijven geldig 1 jaar na uitgifte. I.a.w. ze verlopen niet al in April.
     
  6. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Dat dacht ik niet. Ik had de indruk dat de ontvangende partij niet kan zien waar het geld vandaan komt, alleen dat het via ApplePay is gegaan. Maar goed, dat weet ik niet zeker.
     
  7. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Was mijn RM er ook op aan het bevragen en kreeg een soortgelijk antwoord. Maar wel de kanttekening dat er niets zeker is.
     
  8. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    De daadwerkelijke transactie verloopt nog steeds via de card issuer. Met andere woorden: de winkelier moet inderdaad amex accepteren.
     
  9. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Correct. Heb het geprobeerd met Mastercard bij Albert Heijn, maar dat lukte dus niet
     
  10. Nik

    Nik Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Metaal is steeds minder exclusief, veel banken hebben dat ook tegenwoordig (Revolut, N26, bunq).
     
  11. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Van wat ik begreep is de Centurion kaart gemaakt van Titanium en zijn de metalen Platinum kaarten dat niet. Heb ik een jaar geleden in de VS begrepen toen daar de Gold (en roze Gold) cards al van metaal werden gemaakt.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  12. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Net de volgende mail ontvangen

    [​IMG]
     
  13. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    "Gefeliciteerd, we schrappen onze service en de €150 voucher, maar daarvoor krijg je wel het uitgeklede Privium membership voor de extra kaarthouder twv €85 voor terug. Oh, en vergeet ook niet dat alle Priority Pass restaurants ook uit de kaart zijn gehaald"
     
  14. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Wat ik niet goed begrijp is hoe de app de telefoon gaat vervangen. De app kan nu letterlijk zo weinig. En stel je wilt advies over een restaurant? Als ik naar een stad/land ga waar ik nooit ben geweest vraag ik altijd suggesties over restaurants en betrouwbare touroperators. Hoe gaat de app dit vervangen? Komt er een chat of is het letterlijk wat in de app staat en niks meer?
     
  15. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    In eerste instantie dacht ik dat ze de app wel zouden uitbreiden maar toen las ik dit:

    Dus ja: wat in de app staat en wat je online kunt vinden. Ik vind dit zelf dus echt géén vervanging voor de €150 voucher + optie om een mens te spreken! Flinke besparing aan de AMEX zijde dus tegenover minimale tegenprestatie :-(
     
  16. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Het is zeker een enorme besparing voor AMEX. Volgens mij is het hele idee van Plat - de service. Wat is dan nog het verschil met gold?
    Ik kan ook zelf ff op tripadvisor of een andere app kijken als ik wat wil, vooral de huidge app echt heel leeg is. Dus waarom zou ik de 700 pj betalen?. Zeker nu de voucher voor 150 er ook nog uit is.
    Edit: spelfouten
     
  17. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Met Amex gebeld mbt deze veranderingen. "Ja, als u nog steeds de voucher wilt hebben en contact wilt hebben met het travel team, kunt u gebruik maken van de Centurion kaart".
     
  18. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    De Centurion kaart kun je niet aanvragen daar moet je voor worden uitgenodigd, ook zijn de kosten van deze kaart iets hoger dan voor Platinum. Eerste jaar €6000 daarna €3000 per jaar.
     
  19. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Ook zit hier naar mijn weten geen voucher bij.
     
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Klopt, maar daar wordt je nu automatisch naar doorverwezen ("De Centurion desk gaat contact met u opnemen")
     

Deel Deze Pagina