Upgrade Xiamen Airlines

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Mark_, 24 apr 2016.

  1. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Klopt! Eerst door de immigratie om een 24-uurs visum te halen (neem een papieren versie van je ticket mee om gedoe te voorkomen!) en daarna je bagage van de band halen (bleek gewoon XMN op het label te staan, terwijl er op Schiphol werd verteld om de bagage naar NRT te labelen). Vervolgens loop je met je bagage één verdieping naar boven en dan zit je in de vertrekhal maar nog niet bij de incheckbalies. Om bij de incheckbalies te komen moet je eerst weer met je bagage door de security. De balies gaan op zijn vroegst 2 uur voor vertrektijd open en voor economy passagiers is er geen transfer desk. Als je een langere overstap hebt, zou ik gewoon in de vertrekhal zelf blijven om daar te zitten of om wat te eten. Eenmaal bij de incheckbalies is er namelijk niks op één koffiebar na. Zelf had ik op de heenweg naar Japan de fout gemaakt om gelijk naar de incheckbalies te lopen met de gedachte dat ik snel mijn koffer kon afgeven en een nieuwe instapkaart kon halen. Toen dit niet zo bleek te zijn, mocht ik van de security echter niet meer terug naar het algemeen toegankelijke deel waardoor het een nogal vervelende overstap werd.
     
  2. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    @ WT: dank voor je reactie. Van aardewerk? Wow. Ik wil er wel een hebben. En daar begint het mee, met één. De volgende wil/moet je ook hebben. De collectie moet wel compleet zijn, nietwaar? Mmm, toch maar weer eens kijken wat een retour met upgrade in Business/First naar HKG of SIN kost.
     
  3. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    @ JRRM: dank voor je reactie en berichtgeving.
    Op Schiphol is het dus zaak dat je oplet - en er op staat - dat men de koffer naar de eindbestemming doorlabeled. Lijkt mij in het belang te zijn van zowel de reiziger als de vervoerder.
    Is er voor business en first class reizigers wel een transfer desk? Je zou denken dat een transfer desk voor in het bijzonder economy passagiers er juist zou zijn. Dat scheelt immers een hoop verkeer en wachtrijen bij de douane. Misschien kan KLM dit onder de aandacht van haar partner Xiamen Airlines brengen.
     
  4. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Ik denk dat het nu nog toekomstmuziek is om te verwachten dat transfers op Xiamen soepeler verlopen. Iedereen moet de immigratie passeren en iedereen moet zijn bagage weer opnieuw inchecken. Ik geloof wel dat er voor first en business een uitzondering werd gemaakt en dat ze al eerder opnieuw konden inchecken bij een andere balie met een rode loper. Ik heb KLM via social media al feedback gegeven (ook omdat ze zelf op XMN vliegen) om één en ander duidelijker te communiceren, ook omdat het grondpersoneel van de KLM op Schiphol zelf totaal geen idee heeft hoe het zit met overstappen op Xiamen. Ik vermoed dat ze alle bagage gewoon standaard labelen naar XMN en dat je het daar verder zelf maar mag uitzoeken, ze kunnen immers ook geen boarding passes uitgeven voor connecting flights vanaf Xiaman. Het enigste wat eraf kon was een 'dank je wel voor de feedback'. Geen idee hoe het zit trouwens als je een internationale overstap op PEK, PVG of CAN hebt. Moet iedereen daar ook zijn bagage ophalen en weer opnieuw inchecken? Wellicht is het gewoon een regel vanuit China zelf.
     
  5. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ze hoeven ze niet weg te geven. Eerst in business class vliegen en dan ... :)
     
  6. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Hoe's't afgelopen? Ben nu toch benieuwd geworden.
     
  7. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    is het 500 euro per segment om te upgraden? of totale journey?
     

Deel Deze Pagina