United Airlines Mileageplus

Discussie in 'Star Alliance' gestart door Sanne von Kriegenbergh, 1 apr 2016.

  1. AmeriBeer

    AmeriBeer Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de suggestie!
    Heb screenshot gemaakt van Flyingblue status (incl datum [2023], miles en digitale kaart)
    Status match FB platinum --> Premier Platinum voor 4mnd, binnen een uur bevestigd
    Via: https://promo.united.com/offers/statusmatch

    Met status challenge:
    "To maintain this status through the rest of the year, simply fly 12 Premier qualifying flights (PQF) and earn 4000 Premier qualifying points (PQP) on our United® or United Express® flights between January 27, 2023 and May 26, 2023."
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Ik gebruik Expertflyer voor dit soort zaken. Waar je het verder kunt terugvinden weet ik niet.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  3. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt! Ik ga het risico aan, boeken in Y, upgraden naar J! Keep you updated!
     
  4. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Helaas, volgens de United Website, ondanks Y booking class en J availability (TK0208 op 13.07.2023) geen availability. Ik ga ze eens bellen anders cancellen
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Zo te zien klopt die informatie van United wel.

    Screenshot_2023-01-18-20-53-06-28_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  6. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Spannend, zijn er dan 2 "verschillende" J klasses? Als ik bijvoorbeeld een retourtje boek van 13-29 July krijg ik via de Turkish App zelfs J availability op deze vlucht voorgesteld, iets snap ik denk ik niet
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Business Class wordt ook wel vaak "J Class" genoemd. In werkelijkheid wordt dit geboekt in C/D/Z. Die zijn gewoon beschikbaar zoals je hieronder kunt zien.

    I (Business Class Award) en J (Business Class upgrade) zijn niet beschikbaar.

    Screenshot_2023-01-18-21-23-44-41_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

    Screenshot_2023-01-18-21-27-22-15_a8dead18e1194cf76814e631bcafad06.jpg
     
  8. Sarwan

    Sarwan Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    vraagje (newbie). redelijk bekend met FB in relatie tot Amex etc. maar Hoe zit het met loyality account van Star Alliance in relatie tot welk (credit) card? Reden is dat er meer mogelijk is met een star alliance partner dan skyteam bv. reizen in/door latijns amerika en transatlantic vluchten met Oceanie en Vs. mn United airlines (MileagePlus) & Copa airlines. Wellicht dat een expert onder jullie wat meer kan zeggen. Dank je wel.
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Bedoel je dat je met een NL creditcard punten kunt sparen bij star alliance? Dat kan alleen met een reguliere amex en dan doorboeken naar Singapore Airlines. Er bestaan geen cobranded kaarten van bijv lufthansa in Nederland meer.
     
  10. Sarwan

    Sarwan Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    bedoel inderdaad met amex.
    misschien silly question maar moet je dan kiezen tussen amex/FB en amex/loyality van Singapore Airlines. Of kun je kiezen wanneer en waarnaartoe je amex punten kunt doorboeken (naar FB of bv miles & more).
     
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Je hebt in Nederland 2 soorten Amex kaarten. De ''gewone'' waarbij er verschillende partners zijn (FB, Singapore, Hilton, Marriott) en je hebt de Flying Blue Amex kaart. Je kunt alleen punten doorboeken met de gewone versie.

    Met de Flying Blue versie spaar je alleen Flying blue miles (dit is ook de kaart welke de XP geeft en gericht is op AF/KLM).
     
  12. Sarwan

    Sarwan Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    ah dus als ik goed begrijp kun je alleen punten doorboeken met de 'gewone versie' amex en dus zelf bepalen hoeveel punten je wanneer en naar welk (FB of Singapore) wilt doorboeken?
     
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Correct zie daarvoor ook het amex topic hier op het forum.
     

Deel Deze Pagina