Tools voor de frequent flyer

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Lionell, 14 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Is het op Expertflyer mogelijk om te zoeken naar een fare voor een bepaalde boekingsklasse? Ik kan wel economy of business selecteren, maar niet zoals op ITA bijvoorbeeld / f bc=o of /f bc=v
     
  2. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Dat kun je doen onder 'advanced options' en dan 'class code', je moet er wel een carrier voor invullen.
     
    fundivers en Lionell vinden dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Gevonden! :)
    Bedankt voor de tip @Tuvalu !
     
    fundivers vindt dit leuk.
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hoe heet de tool ook alweer, waar je ook per bestemming op boekingsklasse kan zoeken? De fare van €385 RT naar de Seychellen met Kenya Airways heeft een duurdere variant die in tegenstelling tot de goedkopere fare niet op alle segmenten 50% miles oplevert, maar 50% miles op de heenweg en 100% respectievelijk 200% (!!) op de terugweg. Kan deze echter voor niet minder dan €805 vinden, dus wil graag kijken voor welke data deze goedkoper te krijgen is!
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    ITA Matrix? Daar kan je in de advanced routing codes de boekingsklasse opgeven: / f bc=o of /f bc=v
     
    Flying doc en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Heb je al interessante gevonden?
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Nee, tot nu toe niet goedkoper dan €805. Het zijn precies dezelfde vluchten als de goedkopere variant, maar je betaalt in wezen dus ruim twee keer zo veel voor de extra miles..
    Als iemand een betere kan vinden, ... :D
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  8. PaddyPower

    PaddyPower Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Als je de Farebase weet kan je die zelfs vastpinnen in ITA, zodat ie alleen vluchten onder die tariefbasis vindt.
    http://www.flyertalk.com/forum/mile...8156-tip-how-specify-fare-basis-code-ita.html

    Voordeel is dat je dan vaak ook alle mogelijke layovers vindt. Kan handig zijn. :)
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag weer een mooi voorbeeld meegemaakt hoe een corporate reisburo (noem geen naam) onbekwaam kan zijn in het zoeken van een trip... M'n baas moet eind september van BRU naar IAD in business class. Corporate reisburo komt terug met een quote van 3500 euro! Wat de firma te duur vond en zochten dus een alternatief met Virgin & BA, BRU-LHR-IAD in biz, voor 2100 euro met een paar uur transfer in LHR en de gezellige lange wachtrijen bij immigratie...

    Ik ben zoeken via ITA en kwam meteen vluchten met UA tegen van 2800 euro, rechtstreeks. Verder zoeken via een aantal OTA en laagste wat ik vond was 2747. Dus screenshot naar corporate reisburo gestuurd met de vraag waarom zien jullie dit niet of waarom kunnen jullie dit niet boeken? We kregen een uitleg terug dat daar volgens hen nog allerlei kosten bij kwamen en dat we dan ook aan 3500 euro zouden komen... Euh wat voor uitleg is dat? LOL :D Proef op de som genomen en tot aan betaling gegaan en kwam nog geen 15 euro bij voor betaling met kredietkaart.

    Uiteindelijk nog eens bij United zelf gekeken en daar vliegt ie nu heen in biz en terug in first class voor 3200 euro! Geen speciaal product die first class van UA, maar m'n baas blij, bedrijf blij met kleine besparing en redelijk sprakeloos hoe ik alles vind. Ik moet dit echt als bijverdienste gaan doen en commissie vragen :)
     
    vdb1988, WorldTraveller, TheoS en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ja het lijkt soms alsof ze er makkelijk vanaf willen komen. Bij het bedrijf waar ik stage liep in Kaapstad, moest op een gegeven moment een man voor 5 dagen naar LA toe. De directie-secretaresse kwam met belachelijke ticketprijzen. Dus ik kroop 5 minuten achter de computer en had ze al snel 500 euro extra bespaard.
     
    Ipponmaster en Lionell vinden dit leuk.
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Expertflyer paar maanden gebruikt maar ik heb het opgezegd. Aantallen pax klopte niks van, ik snap dat ze niet tot op de pax nauwkeurig kunnen zijn maar diverse keren leek vooraf de kist half leeg en dan bij de gate compleet vol of zelfs overboekt. Overboekt kan natuurlijk ook gebeuren, maar ik heb er persoonlijk niet veel aan gehad.
     
    Lionell en high_class vinden dit leuk.
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb het ook gehad met het boeken van onze US trip, beschikbaarheid zien in EF, letterlijk een kwartier later bij een boekingskantoor naar binnen stappen en die zien niet hetzelfde staan... Ik geef het nog een maand de kans en dan evalueer ik weer.
     
  14. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    De laatste tijd krijg ik héél erg vaak alleen maar dit soort responses van ITA. Ben ik de enige die dit heeft of vraag ik gewoon hele rare dingen van ITA? Zoek nu simpelweg op AMS,ZWE,BRU > Washington of Chicago met /alliance skyteam.

    Voor m'n gevoel verschilt het per keer hoeveel ik van ITA kan vragen zonder errors te krijgen :(

    Schermafbeelding 2015-07-05 om 18.46.35.png
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb er af en toe ook last van, dan probeer ik via een andere proxy en dan werkt ie wel gewoon. Ik heb ook wel eens avonden gehad dat we met meerdere personen aan het zoeken waren op ITA, de ene kwam er niet door met timeout error, de ander kon gewoon blijven zoeken.
     
  16. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Help! Ik ben de link kwijt van de website waar je obv boekingsklasse en airline kunt zien wat je miles opleveren in verschillende programma's. In mijn geval BR op E geboekt. Iemand? :)
     
  17. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Deze (Klik) ?
     
    Quinten vindt dit leuk.
  18. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    JA, dankje! Ik ben wel in de prijzen gevallen....
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Basjep vindt dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Heb deze link toegevoegd aan de lijst op de eerste pagina van het topic :)
     
    Jan van Putten en Quinten vinden dit leuk.
  20. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Aangezien ik binnenkort langere tijd in China ga besteden vroeg ik me af wat een goede en snelle VPN provider is? Er zijn vast veel mensen met ervaring
     

Deel Deze Pagina