Ik woon in Brussel en heb de trein op KL-ticket een keer of 15-20 genomen afgelopen anderhalf jaar en daarbij nog nooit gestempeld. Mijn ervaring is dat afhalen in Brussel voldoende is (dat geldt als incheck + boarding voor eerste segment). Daarna maak ik meestal fotootje van dat treinkaartje zodat ik het nog kan laten zien, maar daar is op Schiphol nooit naar gevraagd. Conducteurs op de Thalys hebben overigens ook helemaal geen stempelapparaat bij zich. Als je je veiliger voelt met een equivalent van een stempel, kun je naar de 'chef de bord' / hoofdconducteur gaan en die kan zijn dienstnummer op je ticket schrijven, een handtekening zetten en dat geldt dan als stempel. Skippen van treinsegment zoals eerder ook aangegeven geldt als niet ingecheckt voor eerste vlucht, waarmee hele ticket ongeldig wordt. Afhankelijk van je boekingsklasse kun je wel omboeken op Schiphol, mocht je de trein niet hebben kunnen nemen, maar vanzelfsprekend niet meer voor 300 euro retour AMS-NYC.
Je kan toch niet OLCI'en? Dat is tegenwoordig vrij vervelend als je geen status hebt waardoor je van te voren gratis je stoel kan selecteren. Krijg je met een WBC ticket overigens 15XP per enkele reis voor het treinsegment?
Ik ga er sterk van uit, dat het gezien wordt als mixed class ticket, en het treinsegment 5XP oplevert.
Ze hebben wel degelijk de mogelijkheid om een -soort van- stempel te zetten op je ticket. En dat is geen 'apparaat', gewoon een pen met een stempel ter grootte van een eurocent. Ervaring leert wel dat ze op Schiphol niet naar kijken of je kaart gestempeld is (zelf iig niet meegemaakt), een enkele keer is er wel gevraagd naar de treinkaart.
Brussel - NY rechtstreeks met Delta zonder trein of andere zaken kan ook voor +- €250,-. Aanbiedingen als deze met Skyteam zie ik zelden ri NY Kreeg deze doorgestuurd, weet niet of ik hem in dit topic moet zetten of delen, of dat hij überhaupt interessant is?! Sorry ben een newbie..
Thanks voor je bijdrage en welkom bij IF @Tristan88 Hier is prima hoor, en dit lijkt een beetje de standaard prijs te worden voor BRU-NYC, als je deze boekt via Delta, krijg je miles over de gevlogen afstand ipv over het (lage) bedrag wat het ticket via KLM kost, let wel, dit is een Basic Economy fare, geen bagage inbegrepen.
Idd.. dat heb ik ook nagekeken. Verschil is wel dat als je je ticket via KLM boekt kennelijk wél stoel selectie kunt doen via de Delta app en als je het via Delta boekt niet. Via Delta koop je zo’n basic ticket, basic ticket bij KLM heeft dus wel een “extra”
Klopt, bij DL boekt het in E, als je dit via KLM kan boeken dacht ik in V. En dan kan je een stoel kiezen.
Iemand enig idee wat het verschil is in Miles die je “verdiend” obv bovenstaande? KLM in V, Delta in E?
Dus +- 3600miles x 2 (roundtrip) = 7200 -75%. Is zo’n 1800 miles? KLM obv Gold zo’n 12/1300 miles (op basis van bovenstaand tarief excl balastigingen) Maakt niet heel veel uit dan? Of krijg je nog een bonus omdat je gold bent over de Delta Points?
Om precies te zijn 1830 x 1,75 vanwege gold bij delta. Bij KLM 500 ofzo? Ticketprijs x 6. Verwacht dat ticketprijs rond de 80 eu is, maar dat gok ik een beetje.
Met dat ik de aanbieding hier poste ben ik na gaan denken en heb het maar als verrassing voor mijn meisje geboekt (uiteraard wel samen met mij haha) Voor dat geld is het nog een keer leuk om te gaan. Ticketprijs is €1,- volgens de specificatie.. . Ik krijg volgens de KLM app 3188 miles na deze trip. Uiteraard ook 20XP. Niet heel gek dacht ik zo. Als ik Europees vlieg met een ticket rond dat bedrag krijg ik minder punten en XP. Edit: DL vluchtcode, E klasse. Helaas dus geen stoelkeuze. Maar kijken wat een last minute wijziging naar Main cabin of comfort + kost..
Heb deze route vorige week gevlogen. KL vluchtnummer, Delta metal. Bij inchecken vinkje gezet bij Request Seat Upgrade, zowel heen en terugreis upgrade naar Comfort+ bij gate als FB Silver.