Slechte ervaring met American Express (Geschil aankoop)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Lifeasemiel, 25 jan 2023.

  1. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    130
    Trofeepunten:
    43
    Ik had een geschil met AMEX nav de card upgrade van FB Gold naar FB Platinum. Er was een fout gemaakt met het verwerken van de upgrade waardoor ik de fysieke kaart niet kon meenemen op mijn laatste reis vorige week naar Japan. De kaart was wel ge-update in Apple Pay.

    Er was mij toegezegd dat alle betalingen die ik zou doen met AMEX Gold kaart fysiek (mee zouden tellen voor de 3K spend en 75K miles bonus). Bij terugkomst gebeld ivm een andere vraag en vervolgens zei de medewerker en haar manager dat het niet het geval was en dus fout.

    Nu had ik het zwart op wit in de AMEX app chat en was ik redelijk boos geworden dat afspraken niet werden nagekomen. Nav het invullen van het klachten formulier werd ik binnen een uur teruggebeld door een manager, deze heeft inmiddels schriftelijk en per post bevestigd dat ze een fout hadden gemaakt en ik de spend van mijn fysieke gold kaart ook mag meenemen voor de bonus.

    Vandaag ook teruggebeld door de desbetreffende medewerker, deze bood haar excuses aan ook namens haar manager die haar verkeerd had geïnformeerd.

    Al met al een positieve ervaring na het indienen van een klacht. Het kan dus wel bij AMEX... :p
     
    MRB, Lifeasemiel, FlyingBlob en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Wauw! dat is nog eens service!
     
  3. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Inmiddels zijn de 15 werkdagen bijna verstreken en heb ik helaas nog steeds niks vernomen van de dispute afdeling of de klachten afdeling... zelfs een korte status update of iets is uitgebleven.

    Ook ben ik er door middel van een inzage verzoek AVG achter gekomen dat AMEX heeft gefraudeerd met de verstuurde brief, deze is namelijk op de 2e verzonden volgens de interne notitie en op de brief staat 25 JAN, de 3e staat hij ook in mijn Postnl.

    2-2-23: Complaint received, registered under ******. Letter was receive on Jan 13th already and forwarded to disputes directly but they did not pick up. Escalated again with info request and of they can assist further, will send conv letter today, Cm will also receive repl on complaint.

    Ik weet oprecht niet meer wat ik moet/kan verwachten vanuit Amex.
     
  4. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    De communicatie vanuit AMEX en haar partners (AXA verzekeringen) is enorm slecht. Een maand geleden is mijn koffer tijdens een vlucht kwijtgeraakt. Hierover heb ik contact gehad met AMEX die mij weer door stuurde naar AXA verzekeringen.

    Bij AXA ben ik extreem onbeschoft te woord gestaan en die wilde / konden mij niet direct helpen. Ze zouden mij terugbellen met meer informatie. Toen ik 4 dagen later weer thuis was en ik nog steeds niet door AXA was teruggebeld heb ik besloten zelf maar weer eens te bellen. Daar werd mij zeer onbeschoft verteld ik nu geen hinder meer ondervind en ze dus niet kunnen uitkeren. Blijkbaar had ik diezelfde dag claims moeten indienen. Echter kon de medewerker die ik toen sprak mij dat niet vertellen en instrueerde mij te wachten totdat ik werd teruggebeld.

    Na overleg met AMEX heb ik online een klacht ingediend op hun site omdat dit volgens AMEX schandalig was en te lang duurde. Er werd mij verteld dat ze binnen 5 werkdagen zouden reageren. Omdat ik na 10 werkdagen nog niets had vernomen heb ik wederom contact gezocht met AMEX. Dit keer was de toon van AMEX compleet anders en werd mij opgedragen langer te wachten. Hoe lang konden ze zelf ook niet zeggen, ik moest maar gewoon afwachten. Ze nemen dus min of meer dezelfde houding aan als AXA.

    Hierna heb ik via via contact gelegd met iemand binnen AMEX die dit intern zou oppakken. Vier dagen later wordt ik gebeld door iemand van AMEX die aangeeft dat ik zeker nog 14 dagen moet wachten op een eventuele reactie van AMEX. Dit is gewoon te schandalig voor woorden. Zowel de zeer onbeschoft AXA verzekering als AMEX zijn niet in staat je op een snelle en correcte manier te helpen.
     
    michiel1 en Lifeasemiel vinden dit leuk.
  5. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Niet te filmen… ik vraag mij ook oprecht af of er niet een giga personeel tekort is bij Axa en Amex.

    Wellicht is rechtsbijstand een optie? Als je schade boven de 175 euro is.
     
  6. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    De reactie vanuit Amex is bedroevend… ze gaan totaal niet in op t verkeerde bedrag op het bewijs van het bedrijf en wijzen alle verantwoordelijkheid af. Maar wel 3 maanden 0AD738A0-4F7B-4328-8D06-3C041D099592.jpeg 1 punt meer per euro… sigaar uit eigen doos.
     
    noppie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina