Ik zit inmiddels al weer 2 uur met Delta te chatten, ben nu eindelijk doorverbonden naar de ticket afdeling. Ik verwacht nu alleen wel elk moment van deze afdeling een bericht of 3 ruggen wil bij betalen..
Het nieuws is dat ik 8500 voor 2 personen moest bijbetalen. . Bij inboeken van de vluchten gekeken naar de juiste klasses. Nou had het budje een hoge boekingsklasse maar desondanks is omboeken niet mogelijk zonder deze absurde bijbetaling. Ze zijn de “flexibiliteit “ zo aan het afzwakken en eerlijk gezegd had ik ook geen zin in deze enorme frustratie.. klaar, gooi er maar uit, geld terug en doei. 2 dagen kater van gehad. 1,5 jaar op deze reis verheugd en dan deze fout en zoveel hobbels.. dus mijn budje is weg
Nee. Ik ben helemaal klaar met die klantenservice van Delta. Zit al een hele dag in die chat en vervolgens krijg ik alleen nog maar reactie van een bot. Werd doorverbonden naar de ticket afdeling, die heb ik uiteindelijke nooit gesproken.
Eigenlijk eenvoudig want de omboek voorwaarden waren in mijn voordeel. Wegens involuntary changes kon mijn ticket omgeboekt worden op basis van booking class to booking class indien beschikbaar zonder tariefsverschil te hoeven betalen. Op ita matrix vervangende data gevonden en aan platinumlijn doorgegeven. Moest voor 30 juni 2021 gebeuren, dus bewust lang gewacht.
Gisterenavond eindelijk een agent die me erg goed hielp. Helaas wel met forse bijbetaling. Omdat het al vrij laat was had ik geen zin meer om de boel meteen te annuleren, dus zal dat deze week nog gaan doen. Weet iemand of dat ook weer geklooi gaat worden om cash te krijgen ipv eCredit?
Bij een involuntary change kreeg ik alleen de optie om te wijzigen naar 1 dag voor of na originele vertrekdatum, jij mocht dus gewoon hem naar maanden later zetten? Ik wilde trouwens in mijn LAS - LAX - AMS itinerary, de LAS - LAX leg laten vallen omdat ik waarschijnlijk toch in LA al ben. Ze ging even checken of ze dit kon wijzigen. Na 2 minuten kwam ze terug met als ik dit wilde, ik $4.500 moest bijbetalen.... Da's een mooie. Ik vlieg een vlucht minder, dus die stoel kunnen ze weer verkopen, en ik mag een whopping 4.5k bij betalen. Die zijn gek!
Hier hetzelfde gehad een paar maanden geleden. Uiteindelijk alles maar geannuleerd en ik had de keuze voor een restitutie of eCredit. Uiteraard voor restitutie gekozen en had de refund binnen een paar dagen op de creditcard staan waarmee ik had betaald.
$4500 extra is natuurlijk te gek maar het werkt niet zo dat als je een vlucht minder neemt, je dan ook maar minder moet betalen...
Voor degene die voor april 2022 gaan en bluebizz hebben, je kan een promo met dubbele credits krijgen voor vluchten met de VS als eindbestemming (vanaf morgen, even registreren)
Dat zie je mij nergens zeggen, het was meer een soort ironie die ik erin zag. Vraag ook nergens geld terug. Ik vind het alleen raar dat je een fare difference van €4.500 betaalt terwijl je in feite niet van boekingsklasse verandert, omdat je een vlucht minder neemt maar geen vlucht wijzigt. Dat ze me chargen voor een cancellation/change fee, helemaal priem. Go for it. Maar van die 4.500 vlieg ik liever een paar keer de oceaan met ze over met wat lege flessen champagne als resultaat! Dan krijg ik toch iets meer waar voor m'n geld, vind je niet?
Inmiddels onze BUD-LAS trip gecancelled bij Delta en opniuew geboekt, maar dan bij KLM. De bijbetaling was bij Delta in eens hoger dan opnieuw boeken. Wel weer voor BUD gekozen voor de Departure, omdat dit in Business class toch US$ 1'000.-- pP goedkoper is dan BSL. Geld al terug op mijn CC ontvangen. Was wel een erg leuke fare geweest. Damn you Corona-Virus!!!
Ik kreeg alleen de optie eCredit. Maar zie nu dat iedereen ook cash kreeg aangeboden, naja is nu niet anders. Nu nog mn eCredit daadwerkelijk krijgen op mn account, want dat staat er uiteraard ook nog niet op..
Even een update in dit draadje. Heb 5 uur aan de lijn gehangen met Delta met verschillende HUCAs, maar alles is geboekt en ticketed: Day 1) BUD-CDG-AMS Day 2) AMS-IAH Day 3) BNA-ATL-SJU Day 4) SJU-ATL-IAD Day 5) IAD-CDG-AMS Day 6) AMS-BUD. Met alles in business is dat goed voor 180+ XP's en 30k+ miles (exacte aantal onbekend, want domestic files zie ik niet terug bij KLM). Niet slecht voor €580! Mocht je nog een parked ticket hebben staan bij Delta, geef dan dat je een class-to-class rebooking wil voor een parked ticket onder bulletin 6, met fare waiver code B3Z8F. Finally happening!