Sixt

Discussie in 'Overige programma's' gestart door HarmDommisse, 9 apr 2018.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    273
    Geen ervaring op Malaga. Wel veel ervaring met Sixt. In principe goede service en groot bedrijf.
    Aanrader is om altijd een video voor ophalen en na inleveren van de auto te maken. En foto KM stand en brandstof. Voorkomt discussies. Na 43 rentals bij sixt eigenlijk nog maar 1 keer discussie geweest.
    Afgelopen week nog in Calabrie auto gehuurd bij sixt en ging allemaal prima.
     
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Ervaring in Malaga afgelopen week was prima. Nieuwe auto meegekregen en ze hadden ook veel keuze. Inchecken in de luchthaven terminal bij aankomst, sleutel vervolgens ophalen bij de andere balie in de garage. Volgende keer weer Sixt.
     
  3. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    340
    Trofeepunten:
    63
    Vorige week huurauto opgehaald op Alicante Airport.
    Seat Leon or similar geboekt.
    Kreeg upgrade aangeboden naar BMW X3 voor 20,- per dag extra want die moest blijkbaar naar Barcelona (mijn inleverlocatie).
    Voelde al een beetje aan dat die auto vrij nodig naar Barcelona moest dus gezegd dat ik die Skoda prima vind (wat ook zo was, ga geen 20,- per dag extra betalen voor mooiere huurauto), toen ging de medewerker even naar de "manager" om te overleggen en kwam even later terug met de mededeling dat ik de upgrade gratis kreeg:D
    Dat was weekje heerlijk cruisen met de X3 met 3k op de teller!
    Belgisch kenteken trouwens, was van BE naar ES gereden blijkbaar..
     
    Jelle en Ready2Board vinden dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.903
    Leuk Bevonden:
    3.322
    Trofeepunten:
    508
    @Robinho vorige week bij Sixt in Nice een Audi met NL kenteken. Kennelijk laat Sixt de one ways die de grens over staan nog gewoon in de lokale verhuur daarna. Ik dacht altijd dat dat lastig was met belasting en verzekering. Moest bij Hertz vroeger ook vaak aangeven of ik tijdens de huur de grens over zou willen
     
    Robinho vindt dit leuk.
  5. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    340
    Trofeepunten:
    63
    Ik wilde nog voorstellen om de wagen terug naar BE te rijden voor 500,- maar vond mijn vrouw geen goed idee ;-)
     
    Ready2Board, lloydje33 en arjen05 vinden dit leuk.
  6. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Mijn eerste ervaring met Sixt (Gran Canaria)... Wat een drama.

    We hadden een Mercedes C-klasse/Audi A4 als voertuig. Voertuig was niet meer beschikbaar bij aankomst (bijzonder, die hadden we gereserveerd en we waren op tijd). We kregen daarom een "upgrade" en hoefde daarvoor omdat we Platinum lid niet voor bij te betalen. Zou wat zijn, moeten bijbetalen omdat een gereserveerd voertuig er niet is...

    We kregen een Audi Q3 mee, een SUV. Auto zag er prima uit, had wat schade, maar niet ernstig. Uiteraard een video van de auto gemaakt (bij het ophalen en het inleveren).

    Ze vroegen of we bij de huur een prepaid volle tank zouden willen afsluiten voor 21 euro. Ik vroeg wat de benzineprijzen zijn. €1,20 per liter ongeveer zei de medewerker. Vervolgens zei ik: We kunnen dus de auto volledig leeg inleveren en voor een totaalbedrag van 21 euro kunnen we de auto leeg inleveren en daar zit het benzinetarief in? Ja, zei de medewerker. Dus dan hebben we wel een goede deal zei ik nog tegen de medewerker, als we voor 21 euro een volle tank krijgen. De medewerker zei dat dit kwam omdat veel mensen niet heel veel kilometers maken op het eiland.

    Goed, auto meegenomen, daarna toch eens wezen kijken in de Sixt app wat voor upgrade we gekregen hebben. Blijkt de Audi Q3 per dag 10% goedkoper te zijn dan het voertuig dat we gereserveerd hadden. Beide voertuigen stonden in de app, dus dat was makkelijk vergeleken.

    Mailtje gestuurd, dat we ons lichtelijk gezegd opgelicht voelen. Standaard antwoordje gekregen, vervolgens met screenshots van app bijgevoegd en dat we compensatie willen. We kregen €80 compensatie, het verschil tussen de twee voertuigen.

    Voertuig ingeleverd, krijgen we een paar dagen later de factuur, staat de 21 euro erop, maar... ook 78 euro aan benzinekosten. Dat was niet de afspraak, het bedrag was inclusief de kosten van de benzine gaf de medewerker aan. Het kost wel erg veel moeite en frustratie om op deze manier een auto te huren.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Wat betreft aftankservice is het wel redelijk algemeen bekend dat dit een scam is, gewoon nooit doen. Medewerkers van verhuurbedrijven worden intern beoordeeld op klant feedback en upsell performance. Daarom krijg je ook altijd van alles aangesmeerd met de pretense dat het een "goede deal" is maar dat is het uiteraard niet.

    Voor de upgrade, altijd checken of dit klopt aan de balie door gewoon de app te openen en prijzen vergelijken. Wel is het zo dat Sixt de prijzen heel erg fluctuate en het de ene dag ineens 100 euro goedkoper of duurder kan zijn, ligt heel erg aan factoren zoals cancellations en no shows wat ze realtime meenemen in hun algoritmes.

    Over het algemeen is customer service wel goed in het oplossen van dit soort issues. Ik krijg eigenlijk altijd mijn geld terug.
     
    Sokkenpop vindt dit leuk.
  8. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    273
    Trofeepunten:
    63
    Deze week voor de tweede keer bij Sixt gehuurd. (One way LTN-BHX) Valt me wel op dat baliepersonnel wederom zeer actief aan het vissen is naar goede persoonlijke feedback op internet.
    Kantoor op Luton helaas op achteraf terrein. Eerst bus naar parking en dan tien minuten lopen. Gelukkig was het droog.
     
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    273
    Altijd zelf tanken! Ik moet de eerste autoverhuurder nog tegen komen die goedkoper is. Altijd scam! Het is geen service, het is een verdienmodel.
    Altijd in het achterhoofd houden dat iedere verandering vaak is om eraan te verdienen. Vaak is het geboekte voertuig er niet, vorige week op LHR wederom niet bij SIXT en toen kreeg ik ook een vaag verhaal, maar ik zou een Q3 krijgen als upgrade omdat ik platinum was. Zie ik er 300 gbp ineens extra bij staan. Dus vroeg hem het eraf te halen en toen zei hij dat ik korting had op de upgrade prijs.
    Nee hoor, ik hoef geen upgrade, gewoon wat ik geboekt heb. Geen probleem en toen kreeg ik alsnog een upgrade :D Maar wel voor de geboekte 250 pond.
    Ze blijven het altijd proberen. Behalve deze week op Bologna. Mooie upgrade zonder bijbetalen al automatisch, geen upselling, niets. Heerlijk!
     

Deel Deze Pagina