Had het uiteindelijk toch weer veranderd naar een BMW 1 serie, omdat ik niet echt in de Lucky Dip geloof. Ik kreeg een “upgrade” naar een Nissan Qashqai automaat. Hierop gezegd dat ik dit geen upgrade vond. Andere optie was een Audi A3 of een Renault Captur. De (weinige) hogere klassen die er stonden (BMW 1 automaat o.a.) konden we niet meekrijgen omdat deze reeds gereserveerd zou zijn. Ik vind het wel erg gemakkelijk van ze dat ze er heel strict alleen de gereserveerde auto’s neerzetten en een upgrade “upon availability” er daarom niet in zit. Achteraf reed de Audi prima, maar had gehoopt op iets meer
Upgrade bij sist is een wat wassen neus. Van een sedan naar een station is al een upgrade, of van een handbak naar een automaat. Niet echt klassen hogere upgrade, maar meer prijs hoger. Al met al huur ik wel heel graag bij Sixt, prijzen zijn zeer concurrerend, auto's nieuw en goed uitgerust met opties. Maar huur wat je wil of nodig hebt, en hoop op een upgrade die je nog beter uitkomt.
Die paar keer, dat ik bij Sixt Schiphol gehuurd heb, kreeg ik alleen betaalde upgrades aangeboden ondanks Platinum status. Toch raar, dat ik daar al meer dan een jaar niet geweest ben
Alle keren dat ik vergeleken heb, was Sixt op Schiphol altijd duurder dan Avis of Hertz. Daarnaast moet je langs de balie ipv direct naar de garage doorlopen. Dus daarom boek ik ook nooit bij hen.
Die keren, dat ik bij Sixt Schiphol geweest ben, was Sixt goedkoper dan Hertz, duurder dan Avis. Maar inderdaad, 20 minuten wachten de laatste keer, helpt niet om daar zin te hebben nog eens te bestellen.
Ik heb weinig ervaring met Sixt maar pechhulp is toch standaard bij de meeste autoverhuurbedrijven? Je krijgt pech, belt het verhuurbedrijf en zij mogen het oplossen (tenzij je op de snelweg in Frankrijk staat, dan moet je zelf de politie bellen weet ik uit ervaring).
Toevallig 2 weken geleden mijn collega met een klapband in Italie langs de weg. Band helemaal aan gort en hij ging bellen met het nummer wat op de rental agreement stond wanneer je met pech stond. Was direct de pechhulpverlener en die ging wel eerst kijken wat er in het contract stond. Daarna gelijk dat hij kon komen voor een x bedrag. Dus zeker niet inclusief. Collega thuiskomer geleend van iemand met zelfde auto in het team en zo ingeleverd. Heeft hij uiteindelijk niets meer over gehoord. Maar hij had dus geen pechhulp inclusief. Sowieso geen verzekering ivm amex. Mjah ik merk ook weinig van Sixt platinum en upgrades eerlijk gezegd. Maar prijs kwaliteit is vaak prima. Alleen vorige week van Maastricht naar Amsterdam een one way en kreeg wel hele oude bak mee. Keken ze in Amsterdam ook wel van op. Maar jah een hele week voo 275 en one way was geen slechte prijs. Heb in italie wel goede ervaringen met de lucky cars. Je hebt dan in ieder geval wel wat keuze.
Mijn ervaring met Avis NL: gescheurde band, gebeld met hulplijn, die stuurt netjes ANWB pechhulp langs die de band omwisselt voor het thuiskomertje. Voor de rest: zoek het zelf maar uit. Uiteindelijk bij Kwikfit een nieuwe band gekocht, ruim een half uur aan de lijn gehangen met Amex hoe de betaling geregeld moest worden, zonder resultaat. Uit ongeduld zelf betaald (kon niet met Amex), claim ingediend en binnen een week geld retour.
Auto gehuurd op Schiphol. Krijg ik nu een schaderapport met deze foto: De grote witte streep is krijt om de "schade" heen. Het gaat dus om dat witte streepje daar in het midden. Gaat het even lekker met je Moet ik nu een formulier invullen hoe de schade is ontstaan De tweede auto op rij bij Sixt Schiphol met problemen, verder nooit ergens gezeur met hen. Die gaat nu wel van de lijst.
Sowieso overigens weer een vreemde ervaring. Ik huur een 5-serie en krijgt een Audi A5 mee, met de mededeling dat dat dezelfde klasse is Maar goed, het is de enige branch waar ik dit soort dommigheden heb.
Mijn ervaring met Sixt is tot nu toe altijd positief geweest. Als diamond member krijg ik altijd netjes een upgrade aangeboden. Onlangs bijvoorbeeld een BMW 3 serie in Amsterdam geboekt, en kreeg een Volvo XC90 toegewezen. Toen ik vroeg of ze wat niet wat kleiners hadden staan kreeg ik tevens de keuze uit een Audi A5 of BMW Z4. Bij Hertz moet ik er altijd om vragen (behalve in de VS) ondanks President Circle status, en ook wel eens geen upgrade gekregen.
Mijn ervaring is dat ze (Hertz, Avis en Sixt) het allemaal wel eens proberen. Daarom probeer ik die 3-5 minuten te wachten bij het inleveren, dan ontkom je meestal aan dit soort pogingen.
Dat is een goede tip. Want dat is ook mijn ervaring, ze proberen het allemaal wel eens. Als ik geen tijd heb om te wachten dan maak ik ook bij het inleveren nog even snel een video van het exterieur, maar zelfs dan kom ik nog wel eens voor verrassingen te staan op de factuur (auto zou niet volgetankt zijn, auto zou te laat ingeleverd zijn, auto zou nieuwe schade hebben, toch een verzekeringspakketje erbij dat ik expliciet heb geweigerd). Grappenmakers. Het is ze nog nooit gelukt, maar het is wel super irritant dat het inleverproces altijd zo risicovol is voor de huurder. Je zou toch op z'n minst verwachten dat als je sixt diamond, hertz platinum of zoiets hebt behaald, ze dat op hun device kunnen zien zodat ze niet hun vaste klanten proberen te naaien. Ah well... Als je ziet hoe die gasten zelf met hun auto's rijden, bijvoorbeeld van de remote parking naar de huurlocatie, dan snap ik dat ze af en toe een krasje extra op de factuur van een nietsvermoedende huurder moeten zetten om rond te komen.
Ik huur eigenlijk alleen in de VS. Vroeger bij Hertz. Nu uitsluitend National. Nog nooit een probleem gehad. Ruime keuze, als Executive Elite mag ik bijna elka auto die er staat pakken terwijl ik betaal voor een medium sedan. De Maserati de laatste keer had een bijbetaling van 25$ per dag, de upgrade naar de AudiQ7 met 1500 mile op de teller was gewoon gratis.
Mjah ik huur bij velen. Maar denk wel 80% bij sixt. Ik maak ALTIJD een filmpje van exterieur bij ophalen en bij inleveren. Dit heeft mij zeker al vele honderden euro's gescheeld omdat ik altijd kon bewijzen dat de schade al aanwezig was. Sixt (met platinum status) vind ik toch wel het fijnste. Netste auto's en vaak upgrade. Maar net als de andere aanbieders proberen ze altijd wat. Behalve in de VS. Daar maakt het ze echt niet uit. Afgelopen 2 weken echt hele goedkope rate gevonden bij national (executive elite) voor een kleine suv. Maar met status mag je gewoon uit executive rij kiezen en dikke ford explorer meegenomen. Splinternieuw. Bij inleveren vette kras doordat iemand op parkeerplaats zijn deur er flink tegen aan geramd had. Maar daar liggen ze niet wakker van. In VS heb je sowieso de hoogste bescherming er automatisch bij, dus ben je gedekt zonder eigen risico.
Malaga (AGP). Reviews van verhuurbedrijven zijn hier niet al te best.. Sixt lijkt een van de betere partijen te zijn. Iemand toevallig een recente ervaring gehad met het huren van een auto bij Sixt op de luchthaven?
Niet echt recent (2016 laatste keer geweest) maar op AGP huurde wij altijd Sixt of Europcar en dat is eigenlijk wel prima, even de aansmeer upgrade en de onnodige dubbele verzekering weigeren en alles goed vastleggen met filmpje/fotos dan is het prima geregeld daar. Kan wel erg druk zijn met ophalen dus wellicht sta je even te wachten.
AGP - Avis gebruikt in November. Kreeg na landing sms met een cijfercode en instructie direct door te lopen naar parkeergarage. In parkeergarage via cijferslot sleutel gepakt en langs de hele rij wachtende naar de auto kunnen lopen. En op AGP zijn de rijen op piekmomenten niet mals. Zoals in dit geval rond 10:30 ‘s ochtends. Ben wel AVIS president circle, maar volgens mij zodra je lid bent van AVIS preferred heb je deze benefit ook.