Singapore Airlines Krisflyer (SQ)

Discussie in 'Star Alliance' gestart door Bijzonderetickets, 7 jun 2022.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Vorig jaar met Scoot van Krabi naar Singapore gevlogen. Prima vlucht en airline! Long haul zou ik ze dan weer niet gebruiken. Maar je krijgt in alle gevallen waar je voor betaald natuurlijk.

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    Ben er zelf vooral blij mee omdat Scoot vluchten vanaf Lombok vrij prijzig zijn. Met miles is het nu goed te betalen, ook als ik er een pakketje voor bagage bij neem. Revenue prijzen zijn ivm de schaarste van vluchten naar LOP veel hoger dan naar DPS.

3. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    Het zat er aan te komen, maar hier is ie dan: per 1 november 2025 een devaluatie bij Krisflyer. Over de details heb ik een artikel geschreven op mijn blog. TLDR: het valt in eerste instantie mee.

lloydje33, Vliegende_Keep en FlyingNelus vinden dit leuk.
  4. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Wat zijn de recente ervaringen met on hold laten zetten van awards? Vorig jaar is mij verteld dat het niet meer kan, echter na 2x HUCA is mij toch een 'one-time courtesy' gegund en mijn beoogde award 7 dagen on hold gezet.

5. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    Dat kan nog steeds, maar verwacht wel een zelfde soort patroon als je vorig jaar hebt gehad. En dan is 2x HUCA nog weinig....

hellolaurent vindt dit leuk.
  6. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Vanaf 2 juli 2026 vliegt SQ weer met een 777 (incl F) op en van Amsterdam

7. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    Daarnaast gaat SQ klaarblijkelijk kaviaar serveren in Business Class.

8. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Iemand ervaring met de "mini cabin" op de 777? Is rij 14 te dicht bij de galley, of valt de overlast mee? Heb 3 vluchten met dit toestel volgend jaar en allen nu op rij 12 / 14 D & F geboekt. Rij 12 zit wel goed vgm, maar 14 heb ik zo mijn twijfels bij...

9. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    Met uw route moet rij 1 toch ook gewoon lukken?

Denk dat het meevalt maar zou rij 14 omwisselen voor de grotere cabine met het oog op galley geluiden.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  10. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Al 1.5m terug geboekt toen het nog de A350-900 was. Afgelopen week getwijfeld om de vlucht om te boeken naar 2 pers in F, alleen is dat ruim 130k punten extra p.p.

Twijfel of het de moeite waard is, al helemaal vanuit AMS af qua catering + korte stopover in SIN voor de Private Room... Dan is vanaf FRA in de 380 zowat de betere keuze lijkt mij?

Thnx voor het advies! Ik ga omboeken naar de grote cabine wat betreft rij 14

11. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    Ja fair enough hoor want een Saver voor twee personen ga je vrijwel nooit vinden op beide segmenten. A380 naar FRA ga je nooit Saver vinden. Heb een keer het geluk gehad Saver SIN-FRA te vliegen in Suites vanwege een equipment change, maar daarbuiten is het geen doen.

12. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Iemand enig idee hoe lastig het is om een Saver ticket te boeken van Zuidoost-Azië naar JNB/CPT in business?

Zit al een week dagelijks te zoeken naar beschikbaarheid, maar dusver helemaal nada.

13. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    Dat was niet zo heel moeilijk, afhankelijk van het seizoen daar. Route is zelfs recent nog in de Spontaneous Escapes geweest. Met de aankomende devaluatie drogen de 56,5K routes aardig op.

Niet alleen gaan deze van 56,5K naar 68K, ook Advantage wordt met 122K fors duurder op deze route. Het is ook niet ondenkbaar dat juist op dit soort routes (lange routes voor relatief weinig miles) Krisflyer Access (dynamic pricing) een grotere rol gaat spelen.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.953
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb 13.000 Krisflyer miles die binnenkort gaan verlopen, ik zit er over te denken deze maar naar Accor over te zetten voor 4,5 : 1. Hebben jullie wellicht betere tips?

15. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    Tja dit blijft toch een pijnlijke zaak qua conversie. Heb je geen enkele vlucht in de toekomst die je hiermee kunt boeken? Gezien je volgens mij regelmatig in Azië bent en voor intra azië tickets behoorlijk voordelig zijn bij Krisflyer.

Je zou ze zelfs intra-Europe kunnen gebruiken of bijv. Midden-Oosten met een *A partner. Laatstgenoemde zijn relatief goedkoop ook.

En anders zou ik kijken of je met iemand iets kunt wisselen ofzo. Die miles zijn meer waard dan effectief € 80 aan Accor punten.

16. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.953
    Trofeepunten:
    428
    Ja ik doe het ook liever niet, maar zie niet direct een andere oplossing. Heb heel dom van de week nog een vlucht in Azië geboekt die achteraf ook via SQ had kunnen gaan, kwam er gisteren pas achter dat mijn miles verliepen... :confused:

Net even de award chart erbij gepakt, binnen Europa zou ik moeten redden met het aantal miles dat ik heb.

17. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Iemand die toevallig beschikt over een datapuntje qua award tickets in F?

Specifiek CGK/SIN naar Delhi of Mumbai. Hoe ver vooraf worden award tickets beschikbaar gemaakt voor het Saver tarief?

18. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    PM me maar :)

Deel Deze Pagina