Saudia | ATH - CGK | BC v/a €707

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Turn, 28 nov 2019.

  1. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ben ook aan het puzzelen. Manilla kan ook en levert meer miles, en volgens mij ook XP op, maar is net als Jakarta met de 777 terwijl Kuala Lumpur met de 787 is.
    Ik zie dat Saudi meerdere configuraties voor de 777 heeft, waaronder angled-lay-flat. Heeft iemand daar ervaring mee?
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik weet niet of je ooit wel eens in die lounge bent geweest, maar de oude lounge is nou niet zo heel goed en vooral erg druk.

    Die is inderdaad niet goedkoop, wel wat makkelijker te krijgen dan vroeger, dan had ik echt mijn werkgever nodig, maar om dit nu voor 1 dag te doen en dan ook nog hotel....

    https://cms.olympicair.com/timatic/webdocsI/spdbmainv.html

    Bovenstaande link bevestiging dat voor 12 uur overstap geen visum is benodigd.

    Mijn overweging was vooral de 787 en het feit dat ik heen in Kuala Lumpur moet zijn. Helaas is een combinatie heen naar Kuala Lumpur en terug vanaf Jakarta niet mogelijk, althans, niet voor die prijs. Jammer, dan maar weer met KLM vanaf Jakarta naar Kuala Lumpur.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2020
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  3. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
     
  4. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    volgens mij zeg ik dat ik in beide lounges geweest ben. Ik heb me in de oude terminal en lounge beter vermaakt. Was volop plek. De nieuwe terminal was leeg! De lounge was koud en had bij aankomst amper eten. Dit werd later wel aangevuld, in de ochtend. De nieuwe terminal is welliswaar heel mooi maar nog het ondergeschoven kindje
     
  5. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Heeft iemand ervaring met een nacht doorbrengen op JED? Zit te kijken naar de deal naar MNL, en op de weg heb je een overstap van 10,5 uur - 18.00 ish tot 05.00 ..... Hoe hebben jullie dit opgelost?

    Lounge, of hotel? En wat raad je mij aan?
     
  6. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Voor een (luchthaven)hotel heb je een visum nodig. Tegenwoordig kan een e-visum en die is 1 jaar geldig. Anders idd lounge, er is geen hotel binnen het transit gedeelte.
     
    DirkOnTour en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Thnx voor de info!
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik had niet gezien dat het reisverslag van jouw was.

    Ik was er een jaar of 2 geleden toen de nieuwe lounge en terminal er nog niet was, en laten we het zo zeggen, de normale vertrekhal was een drama, maar de lounge was ook heel erg druk, mogelijk dat de nieuwe lounge e.e.a. opvangt...

    Dat men een goed koelsysteem in de woestijn heeft is bekend, ook in kantoren of hotels of auto's werkt dit goed, het devies is hoe kouder hoe beter kennelijk. Gelukkig was ik gewaarschuwd en daarnaast gezien de cultuur is een korte broek daar sowieso niet de bedoeling heb ik geen kou geleden, maar zeker iets om rekening mee te houden.
     
  9. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Volgens secretflying weer/nog boekbaar voor periode september tot en met januari.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ben benieuwd of mijn trip in september kan doorgaan.

    Griekenland gaat als het goed is open. Daar moet ik in juni al gelijk heen, en mag hopen dat dit zo blijft.
    De vraag is natuurlijk wel wat Saudi Arabië gaat doen, al dan niet met speciale transit regels, en de landen in Azië....
    Ik kan wel gebruik maken van een vitaal beroep, maar daar zitten ter plaatse ook restricties aan, en eerlijk gezegd is de lol er dan wel af als je je niet vrij kan bewegen...
     
  11. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Midden-Oosten is nu drama.. verwacht daar helaas niet snel verbetering.. heb vlucht naar Amerika en naar Kuwait in juli..
     
  12. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Alles is een drama... Best case scenario is in augustus intra schengen als mogelijkheid voor toerisme..
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik denk toch wel wat sneller, diverse landen hebben al aangegeven toch nog wat van het toerismeseizoen te willen meepakken en tussen landen met gelijke cijfers moet er toch wel wat mogelijk zijn.

    Ja Midden-Oosten is altijd heel strict, en men handelt daar zeker niet overhaast, zeker de landen die het niet echt van toerisme hoeven hebben. Het zal allemaal wat sneller kunnen als er ontwikkelingen zijn in sneltesten en of behandelmethoden.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ter info:
    Was aan het kijken voor een reisje naar Azië en de prijs van rond de 800 euro van ATH-KUL/CGK is weer beschikbaar bij Saudia. (jan/feb 2022)
     
    Sandor, Turn en DirkOnTour vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    ik moet mijn geld van de vlucht van september nog terugkrijgen... dit is eigenlijk uiteindelijk de enige vlucht waar het niet lukt en om indertijd €12 credit card kosten te besparen met ideal geboekt.
    Van alle andere niet meewerkende partijen heeft mijn credit card maatschappij mij in het gelijk gesteld.
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Zal je net zien he, dat die 12 euro je opbreekt ;)
    Saudia is natuurlijk ook niet een maatschappij waar je heel vaak mee vliegt vermoed ik, dus aan een voucher heb je 1, 2, 3 ook niet zo veel.
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het is in proces van aanvraag refund. Probleem is dat dit persoonlijke boeking was, er was meer met ideal betaald maar de juridische afdeling van mijn werkgever wist daar wel raad mee.
    Dit is ook nog eens via een ota, dus je staat achteraan en de vraag is of je al die moeite moet gaan ondernemen qua verdere actie... uit principe zeker, maar ik vrees dat ik mijn tijd beter kan besteden...
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Toch wel makkelijk om daar een afdeling voor te hebben dan.
    Ik kwam bij KQ geen steek verder met teruggave, toen maar voor de makkelijke weg gekozen en de voucher geaccepteerd, hebben gelukkig wel een aantal leuke bestemmingen. :)
     
  19. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Klacht bij ecc neerleggen.. is een optie
     
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Zij geven in communicatie aan dat ze er alles aan doen, stuurden updates maar leggen de schuld bij Saudia neer. Nu moet ik trouwens zal maar kijken naar de status en krijg je geen 2 wekelijks updates meer.
    In hoeverre dat klopt dat de schuld bij de luchtvaartmaatschappij ligt is voor mij onbekend, kan goed zo zijn, maar ze doen ook niet meer dan dat, in alle gevallen waar ik met een CC had betaald heeft de credit card maatschappij mij in het gelijk gesteld of kwam er miraculeus opeens wel een restitutie naar voren op het moment dat het een claim werd ingediend....

    I stand corrected, toch maar even ingelogd bij de OTA, op 11 maart heeft Saudia het terugbetalingsverzoek goedgekeurd en is het geld inmiddels ook ontvangen bij de OTA.
    Nu moeten ze, naar eigen zeggen, dit handmatig verwerken, maar er zit zowaar wat schot in de zaak.
     

Deel Deze Pagina