Reisverslag DUS-CDG-AMS-KRK in BC

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door MarcoK, 4 sep 2021.

  1. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Als je Priority lane open is, dan is er natuurlijk wel een soort van onderscheid.
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Maar in je eigen verslag staat dat ie dicht was, haha :p
     
  3. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Vandaar de nuance in mijn opmerking.

    Overigens vroeg security mij wel naar m'n boardingpass. Geen idee of dit hier nog wat mee te maken heeft.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  4. Bij elke leg van de Krakow-run staat dit:

    [​IMG]

    Dan mag ik er toch vanuit gaan dat in DUS ik met 1x accessoire en 2x trolley kan komen als handbagage?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ja.
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb altijd een tas en een laptoptas. Ik ben daar ook nooit over aangesproken, niet voor en niet tijdens corona tijd.
    Dat zou ook echt nergens op slaan, want door de beveiliging op Düsseldorf moet de laptop er ook uit, in theorie pas de laptop namelijk ook in mijn tas en met wat vouwen die laptoptas ook nog wel, maar dat ga ik natuurlijk niet doen om vervolgens deze er alsnog, inclusief kabels eruit te halen omdat ze dat toch apart door de scanner willen zien gaan.

    De regel is vooral ingevoerd om te voorkomen dat men met teveel handbagage komt en daarop dus kan acteren en dan met die regel kan schermen als men echt teveel bagage heeft, want ook in Turkije waar men daar wat strenger op was qua maximaal 1 stuks bagage regel heb ik ook nooit problemen gehad.
    Wel in Lissabon overigens waar men dat vroeg om alles in één tas te stoppen, supervisor erbij, die zag direct wat ik bedoelde en was snel klaar met de discussie en gaf aan de medewerker aan niet zeuren, scannen en doorlaten, want deze discussie levert niets op, want ook al laat je me door die hoepel springen, het gaat bij de scanner er inderdaad weer uit en wat de reiziger daarna doet kunnen wij toch niet controleren dus wordt het een non discussie.
     
    MarcoK en VinceG vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ik word daar altijd zo moedeloos van dat je al je apparatuur uit de tas moet halen bij veel luchthavens. Wat dat betreft mogen we in de handjes wrijven met de security op Schiphol.
     
    MichaelNight en Ozzietukker vinden dit leuk.
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ehm ja en nee. Ik haal het er liever uit en dat het er in 1 keer door gaat dan dat het erin mag blijven en ik in 80% van de gevallen door ga voor handmatige screening en vervolgens nog lang sta te wachten totdat eindelijk iemand tijd heeft......
    Maandag belachelijk voorval:
    Tas gaat door voor handmatige screening en staat dus op de band te wachten, maar niemand voor de screening. wel 2 beveilingsmedewerkers die gezellig daar staan te keuvelen en te kletsen. Dus ik vraag vriendelijk of iemand geneigd is aan het werk te gaan? Dat was geloof ik niet de bedoeling. :rolleyes:
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Jij zal warschijnlijk wel wat vaker dan mij door de security gaan, maar sinds ik alles in mn tas mag laten ben ik er nog geen een keer uitgepikt voor extra controle. En er zit meestal behoorlijk wat apparatuur in mijn tas.
     
  10. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Wij hebben ook behoorlijk wat gear mee (gadgets) en zijn ALTIJD de klos op Schiphol. Gewoon standaard. Het werd zo erg dat we van ellende maar een koffer incheckten om van dat gezeik af te zijn, aangezien die medewerkers ook niet altijd de snuggerste zijn, om over het slakkentempo maar niet te hebben. Maar de laatste keer vanwege dat andere probleem - bagagepersoneel - weer eens met alleen handbagage gereisd, en ja hoor! Weer 15 minuten kwijt aan een onnozele controle /end rant

    Dus ik knijp hem al voor Dusseldorf in november :-( Zal er ruim voor inplannen.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het is denk ik inderdaad wat je meeneemt.

    Ik heb soms wat minder bagage waar ik zeker weet dat je geen secondary krijgt met wat erin zit, niet op Schiphol, niet op een andere luchthaven, behalve een random voor explosievencheck.

    Maar ik heb ook wel eens wat zaken mee die altijd extra aandacht vragen en er standaard uitgepikt worden, medewerkers geven elke keer aan hoeft er niet uit, maar daar trap ik niet in, want anders krijg je inderdaad dat de tas rechtdoor gaat en sta je te wachten tot er iemand tijd heeft.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Ik wil deze run dus ook doen maar heb geen ervaring met Düsseldorf.
    De trip die ik wilde boeken arriveert op DUS om 1515uur en de vlucht naar AMS vertrekt 1605uur. Ik heb alleen maar handbagage.
    Denken jullie dat dit haalbaar is?
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het is haalbaar als de vluchten op tijd zijn, als je direct in de terminal uitkomt, bij Schengen vluchten zeker, mocht je om wat voor reden ook met de bus naar de terminal gebracht worden, dan moet je wel door een veiligheidscontrole heen, maar dan kan je een shortcut nemen vanaf aankomst en kom je vooraan bij de veiligheidscontrole.

    Maar ik begrijp dat het Air France en KLM vluchten zijn waar je dus geen garantie hebt dat je geen vertraging hebt, als er ook maar iets vertraging is dan wordt het wel krap, en door Corona vereisten kan het zijn dat je niet online kan inchecken, of beter gezegd niet online een boarding pass kan krijgen en dan is het wel heel krap.

    Persoonlijk zou ik het nooit zo boeken omdat het toch wel heel veel risico is, althans, als het niet in één ticket geboekt is, als het een ticket is uitgegeven door KLM of Air France en ze bieden het zo aan, dan zou ik weer niet twijfelen omdat men wel met een oplossing komt.
     
    VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Het is wel met AF/KLM maar in 2 tickets. De ene voor AMS-DUS retour en de ander de run, DUS-AMS-CDG-KRK.
    Ik twijfel nog een beetje...
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Is het hetzelfde vliegtuig? Dan kan je de eventuele vertraging grotendeels uitsluiten iig
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Ik vlieg regelmatig vanuit DUS; wanneer ik van AMS terugvlieg naar DUS moet ik altijd eerst in zo’n bus die iedereen naar de terminal rijdt. Ik vind 50 min transfer daarom wel erg krap. Denk er ook aan dat je op tijd bij de gate moet zijn (ongev 15:45).
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Ik kom aan op DUS om 15:15 vanuit CDG, de vlucht naar AMS vertrekt om 16:05. Heb geen idee hoe ver de gates uit elkaar liggen:(
     
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Dat zou wat zijn, ik ga kijken of ik daar achter kan komen.
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Oh ik zie net dat je vanuit CDG via DUS naar AMS gaat, dan is het sowieso niet hetzelfde vliegtuig, helaas.
     
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De gates zijn bijna altijd naast elkaar in de terminal. Dus als je in de terminal uitstapt, geen vertraging hebt en je boarding pass al hebt, dan heb je zelfs tijd voor de lounge, want daar liggen die gates naast.

    Maar als je de pech hebt dat ze de bus gebruiken, je geen boarding pass hebt en je vertraging hebt dan wordt het krap.
    Nu heb je wel geluk dat de 15.15 vlucht die aankomt uit CDG over het algemeen geen bus gate is omdat men het toestel weer gebruikt voor de terugvlucht en het rond die tijd niet heel druk is in DUS, en de tijd dat je aan een gate aankwam en dan alsnog met een bus naar de paspoortcontrole kwam is voorbij, wel staat er af en toe wat Duitse politie bij de uitgang op coronabewijzen te checken, maar die duren nooit lang als je de juiste papieren direct zichtbaar hebt.

    De bottleneck zit in eventuele vertraging en of je al dan niet je boarding pass krijgt, het is mij vanuit Dusseldorf de laatste tijd pas 1 keer gelukt, die men bij de gate alsnog niet kon accepeteren en alsnog handmatig allemaal acties moesten ondernemen.
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina