Overstap op schiphol naar trein xP punten

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EDUARDUS, 12 aug 2023.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Dat duurt bij het treinsgement altijd een dag of 3 voordat ie erbij staat, en als je die eerder wil claimen krijg je inderdaad de melding dat het segement niet gevlogen is. Dat klopt trouwens ook, je hebt ook dat segement helemaal niet gevlogen het is immers een trein.

2. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.535
    Trofeepunten:
    373
    Ik was gisteren in Antwerpen, en dacht loop voor de aardigheid eens het station in om te polsen hoe het zit met Eurostar-KLM tickets. Boardingpassen geven ze nog steeds niet af in het station en het is gewoon zelf inchecken en instappen.
    In Brussel was ik ook, in het Pullman (nog wat live ''entertainment'' met een steekpartij onder mijn raam op straat), en daar is uiteraard nog wel de balie (niet in het hotel natuurlijk) waar je tot 18.00u je boardingpass kan/moet afhalen.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Op Brussel is inderdaad de Air France (KLM) Air Rail balie, en daar moet je je boarding pass afhalen.
    Zelfs als je je bagage al een dag eerder brengt, want dat kan wel, dan krijg je op dat moment de boarding pass niet, echt pas op de dag voor vertrek.

De buurt is inderdaad niet de beste, maar nog wel net iets beter dan op Brussel Noord waar ik soms over moet stappen, daar wil je helemaal niet buiten het station lopen.

Ik zie in Antwerpen ook niet in waar je je boarding pass zou moeten ophalen, het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat je een vervangend ticket krijgt bij de NMBS balie, maar er is echt nergens informatie over te vinden.
    Heb zelf ook het probleem nog nooit gehad. Voor mij zou het geen probleem zijn omdat ik op dag van vertrek altijd wel in Antwerpen zal zijn 400 meter van het station aan het werk ben dus ik kan door alle hoepels springen die KLM eventueel wil opwerpen.

4. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Datapunt van vandaag (sorry nog een keer voor de taalfouten, het is een complex verhaal voor mijn Nederlands).

ik had een boeking ZYR-CDG-BUD. Omdat het over Brussel Zuid gaat, moet men natuurlijk de ticket ophalen. Mijn TGV was op 16:17. Het was een gekte vanmiddag op de wegen in BE, dus ik kwam om 16:20 aan. Trein is natuurlijk weg. Ik vroeg naar mijn opties, en er was geen “vlucht” meer naar CDG, wel natuurlijk paar “gewone” treinen. Ze hebben verteld dat ik op no show ben, dus ik moet zelfs een trein kaart kopen en op CDG moet ik naar de ticket office. Daar moest ik bewijzen dat ik in Brussel was, ze hebben ook bekeken hoe laat mijn treinkaartje gekocht was, duurde eventjes, maar was op het einde terug “op mijn reservering”. Mijn nooduitgang stoel was aan iemand anders gegeven, en ik denk dat ik geen miles en XPs krijg voor ZYR-CDG. Ze hebben ook verteld dat men inderdaad een boete moet betalen als men niet bewijzen kan het ZYR-CDG tripje.

Laatst bewerkt: 9 aug 2025
    AlexFL, FlyingFonz, KL_001 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina