Waarom staan hier zo weinig reacties in deze tijd? Ik ben platinum, zou afgelopen zondag naar Oslo vliegen, 3 april naar curacao, maar mijn trip, whatsapp, twitter reageert niet of foutmelding. KLM Telefonisch al helemaal onbereikbaar. Heeft niemand anders hier last van? Zou wel graag duidelijkheid willen.
Ze hebben het druk, heel erg druk. Ik begreep dat ze voornamelijk bezig zijn om gestrande klanten thuis te krijgen. Ik heb sinds vorige week woensdag een annulering uitstaan en nog geen reactie gehad. Komt vast goed.
Zaterdag heb ik de Nederlandse platinum line gebeld, na 20min wachten opgegeven. Belgische platinum line binnen 3 minuten opgepakt. Ik ben niet zeker of het the rule or the exception is maar misschien handig om te weten
Mijn ervaringen via fb messenger zijn eigenlijk ook goed. Ik heb 1 ticket geannuleerd en had nog een claim uitstaan voor dubbel geboekte tickets. Nadat ik het verzoek heb gedaan duurde het de eerste keer 2 dagen en voor het andere verzoek 3 dagen. Uiteraard een lange doorlooptijd maar wel snel zonder gedoe geregeld
Gisteren een filmpje op twitter langs zien komen: er wordt prio gegeven aan mensen die binnen 72u vertrekken. https://twitter.com/klm/status/1240043367024771072?s=21
Gisteren rond 23:00 platinum lijn gebeld. 10 min in wacht gehangen. Ging over een terugvlucht vanuit Amerika naar Nederland. Prima advies gekregen over de mogelijkheden
Heb een aantal keer contact opgenomen met platinum servicelijn en ben daar prima geholpen. Normaal bel ik gewoon het algemene nummer en wordt mijn telefoonnummer daar herkend - dat werkte nu niet zo soepel. Als je het nummer belt dat achterop je platinum kaart staat gaat het beter.
Vanmiddag met de Plat lijn gebeld, meteen iemand aan de lijn en mijn aanstaande trip naar BHD omgeboekt naar eind mei. Erg tevreden er mee!
even een update: zondagmiddag 2 vluchten gecancelled bij KLM vanmiddag 2 vouchers ontvangen. Ze hadden gezegd dat het een paar dagen kon duren dus wat mij betreft prima geregeld. Nog 1 vlucht voor 31 juli om Gold te renewen dus dat zou toch goed moeten komen...
Ik heb ook een restitutieverzoek open staan bij KLM; inmiddels staat de teller op 23 dagen. Was ingediend voor de 'corona-tijd' (7 maart). Annulering is ook een andere rede dan corona (privé, een gezondheidsissue). Tickets bij Southwest Airlines ook geannuleerd, was gelijk geregeld. Had verwacht dat een restitutieverzoek/annulering een geautomatiseerd proces was bij KLM. Maar helaas. Moet nog even geduld hebben.
Nog even een update, ben benieuwd naar jullie mening/advies: wij hebben geboekt met KLM DUS-AMS-LAX op 2 mei en 9 mei retour. Wij gaan er uiteraard vanuit dat dit niet doorgaat en ik las op een ander forum dat KLM de mogelijkheid biedt om om te boeken naar een andere datum tegen gelijke kosten in dezelfde cabine (economy). Dat heeft voorlopig onze voorkeur. Nu heeft KLM onze heenreis verzet van zaterdag 2 mei naar vrijdag 1 mei en het is me niet helemaal duidelijk wat daar de gevolgen van (kunnen) zijn. Blijven alle rechten op omboeken gelijk op deze nieuwe reis of moeten we nu in actie komen?
Je kunt gewoon via de KLM-app of website omboeken. Geldt voor alle vertrekken t/m 31 mei. Wijst zichzelf, dan zie je vanzelf wat je eventueel moet bijbetalen als je voor een alternatieve datum kiest.
Volgens mij hebben ze nu een vrijstelling dat je niet hoeft bij te betalen als je een vlucht die gepland is voor 31-05 wijzigt. Geen tariefverschil of iets dergelijks
Klopt, alleen in "mijn reis" op de KLM website staat: Het is helaas niet mogelijk deze vlucht via Mijn Reis te wijzigen. Neem a.u.b. contact met ons op onder vermelding van Service ID-nummer... Dus ik vrees dat ik in die lange wachtrij mag aansluiten...
Probeer anders even via airfrance.nl, wellicht dat het daar wel lukt. Anders inderdaad even bellen! Hun social media team is echt actief niet aan het responden op zaken (lees: vluchten) die niet binnen 72uur uitgevoerd worden.
Als je om wilt boeken naar een andere vlucht die duurder is dan je originele vlucht moet je het verschil gewoon bijbetalen. Het is niet dat alle vluchten naar je originele bestemming opeens tegen het originele door jou betaalde tarief te boeken zijn. Ik kon omboeken naar een vlucht tegen exact dezelfde prijs (en stoelen), maar dit is dus niet standaard. Ook als het niet lukt om zelf om te boeken is het misschien dus wel verstandig om een beetje te experimenteren met je potentiële nieuwe vertrekdata.
Omboeken in dezelfde reisklasse (economy -> economy) kan zonder kosten voor een nieuwe datum tot eind november. Na november geldt het alleen voor dezelfde tariefklasse (H -> H).
Dat is dus niet zo met vluchten tot en met 31 Mei die om worden geboekt tot eind November. Kijk maar op de KLM website
Zoals @MoonJ al aangeeft, is deze informatie incorrect. De correcte info staat op klm.com - al sinds een week. Ik weet nog niet of ik het ethisch verantwoord vind om alles weg te geven, KLM staat er niet echt lekker voor, maar lees de updates op de KLM website en check even wat de impact is op je eigen vluchten.