Miles & More handleiding

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door WorldTraveller, 6 okt 2014.

1. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Het is nu mogelijk om bij Lufthansa Miles&More mijlen te kopen. Voor 250 Euro koop je 10.000 miles (tijdelijk 30% bonus, dus 13.000 miles), voor 1.000 euro 50.000 miles (tijdelijk 65.000 miles) en voor 1.750 euro 100.000 miles (tijdelijk 130.000 miles).
    Wordt verzorgd door de boeven van Points. Je koopt deze bundels bij Bundles & Co by Points - en je krijgt tevens in de bundel Preferred Plus Status by Avis en korting bij Priority Pass en je verdient een bonus als je boekt via Hotels&Cars by Points.

https://www.miles-and-more.com/de/de/program/news/new-partner-bundle-and-go.html

Joost82 vindt dit leuk.
  2. Joost82

Joost82 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Miles & More had al in 2019 hervormingen voor het programma aangekondigd, maar deze waren mede door Covid niet doorgevoerd. Vandaag kreeg ik een mail met daarin de nieuwe officiële datum van de lancering van het herziene programma. Enkele belangrijke wijzigingen:

• Vanaf 1 januari 2024 verandert de wijze waarop voor de status gespaard kan worden. Dit wordt vergelijkbaar met Flying Blue.

• Waar nu een status nog twee jaar geldig is, wordt dit vanaf dan nog één jaar. Daar staat wel tegenover dat het (naar mijn idee) makkelijker is om de status te halen.

• Het is vanaf dan ook mogelijk om voor een levenslange status te sparen. In het verleden schijnt die ook wel te zijn toegekend aan zeer loyale vliegers, maar de afgelopen jaren was dit er in ieder geval niet.

• Het aantal status stars van de huidige leden worden geconverteerd naar punten die meetellen voor de levenslange status.

De volledige aankondiging met alle details kan je hier vinden:
    https://www.miles-and-more.com/de/en/program/status-benefits/new-statusprogramme.html

Daeni en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    881
    Trofeepunten:
    348
    Via de Miles & More app kun je je aanmelden voor een 'Status challenge'. Als je uiterlijk 30 april 2 vluchten met de Lufthansa groep heb gemaakt, krijg je 500 status punten extra per vlucht, maak je er 4 dan krijg je 750 extra statuspunten voor die vluchten. Je verdient dan dus makkelijk 1.000 of 3.000 statuspunten extra.

MichaelNight en VinceG vinden dit leuk.
  4. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.995
    Trofeepunten:
    273
    Dat zijn persoonlijke status challenges. Ik heb op dit moment geen enkele challenge in de app staan.

5. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    881
    Trofeepunten:
    348
    Dank voor de aanvulling, dat had ik niet in de gaten maar staat inderdaad in de T&C's zie ik.

6. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Wat is het nut in dat nieuwe systeem om zowel points als Q-points te moeten verzamelen?
    upload_2023-12-7_0-17-16.png

7. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    881
    Trofeepunten:
    348
    Dat is enkel om onderscheid te maken tussen maatschappijen die bij de LH group horen en overige Star Alliance maatschappijen. QP verdien je enkel met LH group vluchten. Points verdien je met alle Star Alliance vluchten. Je moet dus minimaal 325 punten met vluchten uitgevoerd door de LH group verdienen, de rest mag met Star Alliance maatschappijen. (voor de duidelijkheid, een vlucht met Swiss die 20 QP oplevert, levert dus ook 20 'points' op)

MichaelNight vindt dit leuk.
  8. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Hoe belachelijk is een M&M redemption geworden? Volle pot voor ticket is 576 eur, als ik 14k miles redeem, moet ik nog 525 eur betalen :confused:
    Screenshot 2024-12-17 at 12.26.36.png

9. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.520
    Trofeepunten:
    598
    Miles & More zijn vooral ideaal voor partner awards, zoals SQ en BR. Bijna geen toeslagen. Awards op hun eigen metal kijk ik niet eens naar. Enige wat ik de moeite waard zou vinden is een LH F award.

Lionell vindt dit leuk.
  10. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad, het enige voordeel van Miles&More is dat de prijs in miles vast is, (nog?) geen dynamische prijzen, zodat je soms honderdduizenden miles bij KLM/AF moet betalen voor een intercontinentale business class vlucht. Van de zomer een prima LH F reward van Shanghai naar Amsterdam geboekt... ik was de enige (!) in de cabine.

Lionell en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  11. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Enige reden dat ik er naar keek is dat die miles om de zoveel tijd vervallen. Vlieg nog enkel SN voor werk naar Manchester of naar Geneve tijdens de zomer. Te weinig om aanzienlijk aantal miles te verzamelen.

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  12. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Ja, dat is het andere nadeel van M&M - miles kan je (heel onvoordelig) opmaken in cadeaubonnen of bestellen in de Workshop van LH.

Laatst bewerkt: 17 dec 2024
  13. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    881
    Trofeepunten:
    348
    Ik kreeg dan nog wat goed nieuws deze week van M&M; blijkbaar werkt mijn herkwalificatie vorig jaar tot FT langer door dan ik had gedacht/begrepen. Er plofte deze week ineens een FT statuskaart met geldigheid t/m februari '27 in de bus, waar ik toch echt zeker was dat alle status(her)kwalificaties onder het nieuwe programma nog maar 1 jaar geldig zouden zijn. .

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.520
    Trofeepunten:
    598
    Wat voor de geldigheid nog wel een prima truc is: een vlucht in de toekomst boeken. Vervolgens kun je - als je daar aan toe bent - de vlucht boeken die je echt wil boeken. Dit kan telefonisch en je moet dan de annuleringskosten betalen, maar ze herboeken het met gebruik van de miles die anders zouden vervallen.

RobertFB vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina