Het grootste voordeel van M&M vindt ik de mogelijkheden om veel punten te sparen zonder te vliegen. Ik spaar bijvoorbeeld meer dan 55k mijlen per jaar op die manier. Dat is voldoende voor een Meilenschnäppchen retourticket in Business naar de States. Hoe ik dat doe:
Ik doe maandelijks boodschappen in Duitsland. Dit doe ik bij winkels die zijn aangesloten bij Payback. Dat vergelijkbaar met Airmiles. Standaard spaar je een punt per twee Euro. Door middel van coupons in de Payback app kan je tot wel het twintigvoudige aantal punten sparen. Soms zijn er voor speciale producten vouchers met 50x punten of een bepaald aantal punten per product. Populaire aangesloten winkels zijn Rewe, Penny, DM, Real en Aral.
Extra snel gaat het bij het afsluiten van digitale tijdschrijfabonnementen. Meerdere keren per jaar kan je bijvoorbeeld voor iets meer dan 200 Euro een digitaal jaarabonnent op de Focus nemen. Je krijgt dan 20K Payback punten. Dat is dus een cent per punt. Er zijn ook veel aanbiedingen voor papieren tijdschriften, maar die zijn alleen geldig bij bezorging in Duitsland.
Payback punten kunnen 1:1 worden omgezet naar M&M mijlen. Tweemaal per jaar is er een actie waarmee je 25% extra mijlen krijgt. Die 20K van dat Focus abonnement wordt dan 25K M&M mijlen
Overigens kan je met Payback punten ook betalen in de winkels die zijn aangesloten bij het programma. Een punt is dan 1 cent waard.
Miles & More heeft zelf ook een online shopping portaal. Daar waar de online shops via Payback geen punten uitkeren bij verzending naar het buitenland, krijg je ze via M&M altijd. Ook is het rendement een stuk hoger dan bij bijvoorbeeld de Flying Blue variant (3 F&B mijlen per 10 Euro vind ik een lachertje). Standaard krijg je 1 mijl per Euro, maar ook hier kan het met acties flink oplopen. Zo heeft de kledingwebshop Herrenausstatter deze maand een actie met 15x punten. Deze winkel verzendt ook nog eens gratis naar Nederland. Voor deze webwinkels moet je de landinstelling wel op Duitsland zetten.
Ook heeft Miles & More een mediashop. Naast tijdschriften doen ook enkele kranten mee. Ook hier zijn het de digitale abonnementen die interessant zijn. De Frankfurter Allgemeine Zeitung heeft meerdere keren per jaar een actie waarbij je per ontvangen punt ongeveer 1,25 cent betaalt.
Er zijn verschillende Duitstalige websites waar je meer informatie kan vinden om het meeste uit M&M en Payback. Meilenoptimieren.com vind ik zelf een fijne. Zij sommen bijvoorbeeld ook de huidige acties voor de kranten en tijdschriften op.
Klik om te vergroten...