Miles & More handleiding

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door WorldTraveller, 6 okt 2014.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Klopt ..datzelfde probleem had ik jaren binnen FB. Ik boekte soms zelf bij RO of KL mijn route zonder FB nummer op te geven omdat ik mijn route altijd business deed en dus het nut niet zag van de voordeeltjes. Je hebt die immers al als je business doet. Ik realiseerde me echter niet dat ik prive ook economy ging en dus die voordeeltjes wel degelijk kan gebruiken. Zeker toen ze de koffers niet meer gratis deden.
     
    MollyMoon, Ruut en ErwinLansing vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Mijn eerste retour met M&M: AMS - VIE - IAS leverde 9000 status miles op. Met de vermelding dat ik voor volgende level nog 26000 moet halen. Zou er dus nog 3 moeten doen. Dit retourtje business koste 338 euro. Nu weet ik nog niet of ze nu tijdelijk verdubbelen of zo.
     
    westi en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  3. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    De verdubbeling is nog tot het eind van dit jaar op alle vluchten van de Lufthansa groep. Wel goed naar de boekingsklasse kijken, want die bepaalt dit jaar nog het aantal award mijlen.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  4. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Heb nog op 3 verschillende accounts 12k miles staan per account. Wat kan ik daar beste mee doen als ik niet verwacht nog meer miles daar te gaan sparen?
     
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Drie verschillende M&M accounts? Ik zou Bol.com cadeau kaarten daarvan kopen - voor 3.000 punten is dat 10 euro waard.
     
  6. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Vrouw, kind en ik ;-)
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    In theorie kan je de drie accounts combineren, maar dat kost veel te veel geld en voor 36.000 miles zijn alleen economy class tickets te koop met veel te veel toeslagen....
     
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ja dat zag ik idd, denk dat de Bol.com bonnen beste zijn.
    40,- voor 12k miles x3 is dan toch nog 120,- aan bonnen.

    Stom, had de SQ miles gewoon op Krisflyer moeten laten zetten die gaan we nog wel gebruiken ooit en kunnen mijn Amex punten ook naartoe..
     
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik ben me iets meer gaan verdiepen in dit programma. Ik zat eerst bij Eurobonus van SAS (heb daar nog wat punten), maar MM heeft meer airline partners naast de *A partners. Status bij MM is voor mij niet belangrijk omdat ik toch wel in BC vlieg binnen Europa, zeker als de tickets minder dan €400 zijn.

    Het uiteindelijke doel is om een keer in F te vliegen, dus momenteel kijken waar ik punten kan sprokkelen.

    Mochten jullie tips hebben, dan hoor ik dat graag.:)
     
  10. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Het grote nadeel van het programma vind ik is dat je punten na verloop van tijd verloren gaan. Daarmee wordt het ook moeilijk om voor een ticket in F te sparen, tenzij je echt vaak vliegt met LH en consorten of *A.
     
    Fripsmaster en Ready2Board vinden dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Snel status bij *A moet je bij Aegan zijn. 36K miles vliegen om te halen en 12k om te behouden. (wel paar vluchten met Aegan maken).

    Alternatief is Turkish. Deze matchen ook status, (wel 1x met hun vliegen dan heb je 12 mnd *A gold met KL plat). hier moet je in 2 jaar 37,5K vliegen om te behouden (wel gelijk voor 2 jaar).

    Qua miles zou ik voor SQ gaan, is namelijk ook Amex partner in NL. Echter wel gericht op SQ zelf.

    Wil je gewoon keertje first vliegen? Kijk dan naar LifeMiles die hebben vaak sales voor miles. Alternatief is Aeroplan van Air Canada, deze hebben ook nette redempties.
     
    jphorn, Amsterdam en Fripsmaster vinden dit leuk.
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.171
    Trofeepunten:
    483
    Je kunt geen miles kopen bij Miles & More, maar indirect kan het toch. Als je een hotel boekt via M&M kun je een pakket kiezen waarmee je extra miles koopt. Rond de 2 cent per mile ofzo. Niet echt goedkoop, maar met een F ticket als doel is het okey om dat er voor uit te geven.

    Ook zijn er regelmatig acties waarbij je relatief gemakkelijk miles kunt verdienen. Enige tijd geleden weer 5K gescoord voor het openen van een beleggers rekening.
     
    Amsterdam, lloydje33 en Fripsmaster vinden dit leuk.
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad, belangrijk nadeel van M&M is dat de miles verlopen na drie jaar. Spaartip: het schijnt dat het binnenkort (weer) mogelijk wordt Radisson Rewards punten om te zetten naar M&M - ook al is de koers niet zo goed - 10 punten voor 1 mijl.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  14. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Het grootste voordeel van M&M vindt ik de mogelijkheden om veel punten te sparen zonder te vliegen. Ik spaar bijvoorbeeld meer dan 55k mijlen per jaar op die manier. Dat is voldoende voor een Meilenschnäppchen retourticket in Business naar de States. Hoe ik dat doe:

    Ik doe maandelijks boodschappen in Duitsland. Dit doe ik bij winkels die zijn aangesloten bij Payback. Dat vergelijkbaar met Airmiles. Standaard spaar je een punt per twee Euro. Door middel van coupons in de Payback app kan je tot wel het twintigvoudige aantal punten sparen. Soms zijn er voor speciale producten vouchers met 50x punten of een bepaald aantal punten per product. Populaire aangesloten winkels zijn Rewe, Penny, DM, Real en Aral.

    Extra snel gaat het bij het afsluiten van digitale tijdschrijfabonnementen. Meerdere keren per jaar kan je bijvoorbeeld voor iets meer dan 200 Euro een digitaal jaarabonnent op de Focus nemen. Je krijgt dan 20K Payback punten. Dat is dus een cent per punt. Er zijn ook veel aanbiedingen voor papieren tijdschriften, maar die zijn alleen geldig bij bezorging in Duitsland.

    Payback punten kunnen 1:1 worden omgezet naar M&M mijlen. Tweemaal per jaar is er een actie waarmee je 25% extra mijlen krijgt. Die 20K van dat Focus abonnement wordt dan 25K M&M mijlen :) Overigens kan je met Payback punten ook betalen in de winkels die zijn aangesloten bij het programma. Een punt is dan 1 cent waard.

    Miles & More heeft zelf ook een online shopping portaal. Daar waar de online shops via Payback geen punten uitkeren bij verzending naar het buitenland, krijg je ze via M&M altijd. Ook is het rendement een stuk hoger dan bij bijvoorbeeld de Flying Blue variant (3 F&B mijlen per 10 Euro vind ik een lachertje). Standaard krijg je 1 mijl per Euro, maar ook hier kan het met acties flink oplopen. Zo heeft de kledingwebshop Herrenausstatter deze maand een actie met 15x punten. Deze winkel verzendt ook nog eens gratis naar Nederland. Voor deze webwinkels moet je de landinstelling wel op Duitsland zetten.

    Ook heeft Miles & More een mediashop. Naast tijdschriften doen ook enkele kranten mee. Ook hier zijn het de digitale abonnementen die interessant zijn. De Frankfurter Allgemeine Zeitung heeft meerdere keren per jaar een actie waarbij je per ontvangen punt ongeveer 1,25 cent betaalt.

    Er zijn verschillende Duitstalige websites waar je meer informatie kan vinden om het meeste uit M&M en Payback. Meilenoptimieren.com vind ik zelf een fijne. Zij sommen bijvoorbeeld ook de huidige acties voor de kranten en tijdschriften op.
     
  15. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Overigens vervallen de mijlen niet wanneer je status bij M&M hebt. Op dit moment geldt een status nog twee jaar. Ook is er tot het einde van volgende maand een actie waarbij de statusmijlen worden verdubbeld en er ook nog een extra bonus aanzit. Met het slim plannen van een retour in Premium Economy of Business naar de westkust van Noord-Amerika heb je op dit moment al de Frequent Traveller status binnen.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2022
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad, als je dicht bij de Duitse grens woont is dit een goede methode veel miles bij elkaar te harken. Wat dat betreft is Payback veel beter dan Air Miles, ook al door de vele acties met coupons.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.171
    Trofeepunten:
    483
    Ten aanzien van het vervallen van punten het navolgende trouwens.

    Omdat ik geen M&M cc kan hebben (toch echt het nodige geprobeerd) en status niet interessant vind had ik te make met zo'n 70k vervallende punten.

    Het zou een flinke som geld gekost hebben om deze te verlengen. Heb toen een J ticket naar Azië gekocht. In eerste instantie met de intentie om deze te vliegen, maar dat bleek onmogelijk (TPE met BR).

    In dit geval kun je tegen betaling van € 50,00 annuleren. Je moet dan BINNEN 48 UUR de miles opnieuw besteden, dan vervallen ze niet. Ik heb dit dus tijdens het telefoongesprek gelijk gedaan. Niet iedere agent is hier van op de hoogte, maar de agent die mij hielp wist precies waar ze mee bezig was.

    Is dus iets om in het achterhoofd te houden als je miles bijna vervallen.
     
    Amsterdam, Ruut, jphorn en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    De promo voor 25% extra miles is weer actief;

    “In Ihren PAYBACK Punkten steckt mehr! Bis zum 30.06.2022 können Sie diese auf PAYBACK.de 1:1 in Prämienmeilen umwandeln – mit Gewinn: Schon ab 4.000 umgewandelten Punkten bekommen Sie 25% Meilen zusätzlich.”
     
    Joost82 vindt dit leuk.
  19. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina