Er is inderdaad niet veel Saver F (überhaupt tussen Azië en Europa is de F footprint beperkt, 77W heeft maar 4 stoelen in F en A380 maar 6). Als je ver vooruit boekt is er vaak nog wel Saver F ruimte te vinden.
Wanneer: Eind Augustus Route: AMS-CDG-YUL / YUL-CDG-AMS Airline: KL & AF Klasse: Y Miles: Flying Blue Reden: Inmiddels een post-covid traditie om mijzelf een reis naar Noord-Amerika als verjaardagscadeau te doen. Twee jaar geleden New York, vorig jaar Washington en dit jaar Montreal! Eerste keer dat ik Canada ga bezoeken en Air France had een promo-fare waardoor ik voor amper 450 euro heen en weer kan (met uiteraard een overstap in Parijs voor de extra XP en het lekkere eten in de lounge). Dankzij mijn Platinum status gelijk stoelen met extra beenruimte kunnen kiezen waardoor deze boomlange Nederlander in ieder geval probleemloos en zonder irritatie de grote plas kan gaan oversteken. Met de 777 heen en de A350 terug, wordt ook mijn eerste A350 vlucht. Dank zij mijn nieuwe N26 Metal kaart zonder wisselkoersopslag mijn Hotel kunnen betalen in Canadese Dollars. Scheelde liefst 30 euro ten opzichte van Amex, dat is snel verdient. En de misgelopen flying blue punten compenseer ik weer door het hotel via Flying Blue / Booking.com te boeken. Nu nog even drie maanden mijn Frans gaan oefenen.
Zou lekker voor een US Amex gaan, ook geen foreign exchange fees en wel lekker punten sparen... Had je het hotel rechtstreeks (meestal goedkoper, of in ieder geval goedkoper te regelen) kunnen boeken en ook daarover waardevolle Amex MR kunnen sparen.
Mijn inkomen is niet hoog genoeg om op die manier te gaan sparen en spenderen. Momenteel heb ik -voor mijn situatie- de perfecte balans gevonden. Ik vind mijn huidige Nederlandse AmEx Gold voldoende en heb mijn Mastercard Gold ingeruild voor N26 Metal. Dankzij mijn Booking Genius Level 3 en het hotel te boeken via mijn telefoon in plaats van via mijn laptop heb ik driedubbele korting gepakt: Genius korting, Mobile Only korting en wisselkoerskorting. Heb ik daarmee het aller- alleronderste uit de kan gehaald? Misschien niet, maar ik heb het al wel beter kunnen boeken dan circa 98% van alle toeristen. Als ik aan vrienden of familie vertel dat ik ("weer eens") op vakantie ga dan is hun reactie gelijk al 'Je gaat zeker weer vanaf Schiphol via Parijs, Sydney, Los Angeles en de Maan naar Berlijn of zo?!' Ik ben in amper 20 maanden tijd van Flying Blue Explorer naar Flying Blue Platinum gegaan. Die luxe is voor mij al meer dan voldoende. Een AmEx Platinum of Hilton Diamond Gold is aan mij niet besteed, maar ik lees met veel plezier jullie ervaringen. Voelt het toch een beetje alsof ik er zelf bij ben geweest
Wanneer: Eind Augustus Route: AMS-FRA-SFO, ORD-ZRH-AMS Airline: LH, LX Klasse: J Miles: nvt, M&M reward Wanneer: Eind Augustus Route: SFO-DTW-SDF Airline: DL Klasse: Y Miles: FB Wanneer: Eind Augustus Route: SDF-ORD Airline: UA Klasse: J Miles: M&M Reden: er even tussenuit in de States. Heen met de 747-8 op de upperdeck en terug met een 777. En van SFO naar DTW met een 757-300, een toestel dat nog op mijn lijstje staat. Naast in de aankomst- en vertrekplaats ook wat rondneuzen in Louisville, Kentucky.
Wanneer: juni Route: ams-lin-bds-fco-lin-ams Airline: ITA Klasse: C Miles: FB Reden: poging 2 , vorige keer door 2 misconnects reis afgebroken
Had je de vorige keer wel kunnen genieten van EU261? 400 euro compensatie PLUS terugbetaling van de ticketprijs aangezien je naar het vertrekpunt bent teruggegaan? Of lukte dat niet bij ITA?
Mijn aankomende reis lijkt hier heel erg op. Wanneer: juni Route: ams-lin-bds & bri-fco-ams Airline: ITA Klasse: C Miles: FB Reden: weekje vakantie. En zo goedkoop (zelfs goedkoper dan Transavia voor vergelijkbare data retour naar Bari) dat ik maar eens business class heb gereserveerd voor de extra XP. Ik heb alleen de terugvlucht niet met dubbele overstap gedaan, zodat ik vanuit Rome met de luxe business class stoel terug kan vliegen. Fingers crossed dat er geen plane swap plaats zal vinden.
Nou, van mijn oorspronkelijke schema voor komende week is ook weinig meer over . Route: AMS-BKK Airline: BR Klasse: J Miles: NH Route: BKK-HKG Airline: EK Klasse: J Miles: EK Route: HKG-SIN-CGK Airline: SQ Klasse: F Miles: SQ Route: CGK-SIN Airline: GA Klasse: Y Miles: FB Route: SIN-BOM Airline: SQ Klasse: F (A380, jippie) Miles: SQ Route: BOM-LHR Airline: AI Klasse: F Miles: AV Route: LHR-AMS Airline: KL Klasse: Y Miles: FB
Wanneer: oktober / april Route: AMS-CDG-BCN / BIO-CDG-AMS Airline: AF/KL Klasse: EC Miles: FB Reden: Paar dagen Barcelona en tevens positioneren voor BCN-MEX-GRU trip. Aangezien een enkeltje naar BCN bijna net zo duur was als een retour, heb ik er voor volgend jaar maar meteen een BIO trip aan vast geknoopt, hoe ik tegen die tijd in Bilbao kom, zie ik dan wel weer
Wanneer: November Route: AMS-DOH-AUH//AUH-MLE//MLE-DOH-AMS Airline: QR & EY Klasse: J & F Miles: QR & EY Reden: Paar dagen AUH en een weekje Malediven, onderweg wordt DOH-AUH in F geboekt wat betekent dat we de Al Safwa lounge in mogen.
Wanneer: Januari Route: DUS-LHR-HND Airline: EW, NH Klasse: J, F Miles: nvt, M&M reward Wanneer: Januari Route: NRT-AMS Airline: KL Klasse: J Miles: nvt, FB reward Reden: Vakantie. Januari is een mooie maand voor een trip door het land van de rijzende zon. Kwam een optie tegen om ANA First Class te vliegen, dus meteen maar geboekt. Wordt de eerste keer intercontinentaal first class, ben benieuwd!
Wanneer: Oktober Route: BRE-AMS-LAX-AMS-BRE Airline: KL Klasse: geboekt in PE, ulti upgrade vouchers ingezet voor WBC Miles: FB Reden: Roadtripje California Tarieven in PE vanuit Scandinavië waren nog voordeliger (vanaf € 960 in PE) maar deze keer geen zin om eerst te positioneren.
Super gaaf! In januari is de Singapore Airlines Krisflyer First Class lounge ook wel weer open. Dat is echt een heel fijne lounge om mee te starten!
Wanneer: april Route: SOF-IST-SIN-MEL//MEL-SIN Airline: TK Klasse: C Miles: waarschijnlijk A3 Reden: mooie deal naar down under
Gezien de situatie in Nieuw-Caledonië (de luchthaven is al sinds 16 mei gesloten en nog steeds een avondklok op het eiland) toch maar op zoek gegaan naar een alternatief voor SIN-NOU en NOU-PPT. De roadtrip Nieuw-Caledonië wordt nu een extra dag Singapore, 5 dagen Bali, 2 dagen Auckland en 2 dagen extra in Tahiti. Route: SIN-DPS Airline: KL Klasse: Business Miles: FB Route: DPS-AKL Airline: JQ Klasse: EC Miles: - Route: AKL-PPT Airline: TN Klasse: EC Miles: -
Wanneer: december Route: BRE-AMS-BON-AMS-BRE Airline: KL Klasse: WBC Miles: Flying Blue en BlueBiz Reden: werk Ticket vanuit BRE was € 250 goedkoper dan vanuit AMS, dus kon de 30 extra UXP niet laten liggen.
Wanneer: juni Route: BSL-AMS-BSL Airline: KL (heenweg uitgevoerd door German Airways) Klasse: eco Miles: FB Reden: Shoarma en anpassen Privium aan nieuwe Passpoort
Wanneer: augustus Route: AMS-BUD, VIE-AMS Airline: KL Klasse: eco Miles: FB Reden: Budapest en Wenen eens bekijken Wanneer: augustus Route: AMS-MUC-AMS Airline: KL Klasse: eco Miles: FB Reden: Concert bezoeken