Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

1. KTSR

KTSR Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben op zoek naar een award vlucht naar Hong Kong of Tokyo in BC met Qatar Airways. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om een snelle check te doen hoeveel dit zou kosten met Avios? Aangezien ik (nog) geen Avios op m’n account heb kan ik dit helaas niet zien.

Hartelijk dank alvast!

2. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    486
    Trofeepunten:
    63
    Hong Kong = 150.000 Avios
    Tokyo = 160.000 Avios

Voor een retourtje

KTSR vindt dit leuk.
  3. redeye

redeye Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Oeps! Ik had mijn vraag in een nieuw topic gesteld, maar hier nog maar eens proberen:

Ik wil met de FB Miles die ik heb gespaard graag retour WBC naar LAS of LAX eind aug/begin sept tot eind sept/begin okt.
    Drie weken geleden kon ik voor 2 personen retour 400.000 Miles aftikken. Helaas is dit nu opeens hard gestegen. Ik weet dat de prijzen dynamisch zijn, maar ik weet ook dat als een bepaalde tariefklasse vol is, het aantal benodigde Miles hoger wordt. Raden jullie aan even te wachten in de hoop dat het zakt (en hoe lang zou je dan wachten?) of juist niet wachten? Wat is jullie ervaring hiermee?

Christian vindt dit leuk.
  4. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    @redeye elke maand komen er weer nieuwe Promo Rewards voorbij. Zeker weten doe je nooit, maar ik zou in jou geval het wel aandurven om de komende drie maanden de prijzen in de gaten te houden in afwachting op een mooie aanbieding.

5. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb al veel goede tips gekregen hier, waarvoor dank, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Is er een plek waar ik award vluchten met elkaar kan vergelijken en hoe kom ik erachter naar welke maatschappijen ik het meest gunstig mijn amex rewards kan overboeken om vluchten te boeken?
    Ik ga in december naar de VS, de bestemming daar hangt nog af van de ticketprijzen. We gaan een familielid opzoeken en deze vliegt dan met een binnenlandse vlucht naar de bestemming waar wij naartoe gaan

6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.656
    Trofeepunten:
    428
    https://www.pointsyeah.com/
    hier kun je airlines selecteren welke transfer partner van Amex zijn en bankprogramma's.

Menno en Amarens vinden dit leuk.
  7. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    bedankt!

8. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb inmiddels 1 ticket binnen voor eind augustus, enkele reis Houston-AMS premium economy. 15000 punten plus 120 euro voor premium comfort leek me een heel goede deal. Klopt dat?
    Hoe werkt het als ik zou willen upgraden? Wat is dan een goed aantal punten/ miles? En dan moet ik die denk ik ook van tevoren overschrijven naar Flying Blue?

9. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    @Amarens absoluut een nette deal/prijs.

In de regel krijg je pas kort voor vertrek (mits er nog beschikbaarheid is) de mogelijkheid te upgraden naar business class. Je kan deze upgrades met geld of Flying Blue miles betalen.

Als gemakkelijke rekensom, 100.000 Flying Blue miles is ongeveer €1000,-* waard. Voor een upgrade naar BC bij een intercontinentale vlucht moet je veelal denken aan minimaal €500,-/ 50k FB en hoger (kijk vooral eens naar dit topic: https://insideflyer.nl/forums/threads/check-in-upgrade-offers.110/) Omdat je al een erg mooie deal hebt met je vlucht, zal je verhoudingsgewijs "te veel" moeten betalen voor een upgrade.

(* dit is als ezelsbruggetje, de daadwerkelijke waarde verschilt enorm per aanbieding. Bij stoelkeuzes of CO2 compensaties is een FB maar 0,0050 waard, bij reward tickets of last minute upgrades kan je een veel betere bang voor je buck krijgen :))

arjen05, Bijzonderetickets, Menno en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    dankjewel, goed om te weten!

Deel Deze Pagina