Vandaag was het dan eindelijk zover: Opening W Amsterdam.
Twee weken voor de oorspronkelijk geplande opening (21 september) ontving ik een telefoontje dat de opening verzet was en dat mijn geboekte kamer ook niet gereed zo zijn op 9 oktober. Beetje jammer aangezien ik speciaal voor de opening van het W een nachtje wilde boeken. Anyway, ik vertelde destijds dat ik 9 oktober wel even een kijkje zou nemen, en dat deed ik dus ook. Helaas kan ik jullie niks laten zien van de kamers, dan komt een andere keer.
Gelegen aan de achterkant van Koninklijk Paleis Amsterdam ligt het het W Amsterdam. Het hotel beschikt niet van een eigen oprit, je word in principe gedropt aan de overkant van de straat waar een laad en losplaats is. Dat zal vast een van de redenen zijn dat de deur niet voor je open word gedaan, iets wat ik wel een minpunt vind.
Naast de deur hangt het grote W logo, wat volgens mij een paar uur geleden gemonteerd was. het gereedschap lag er nog naast. Eenmaal binnen werd ik opgewacht door een medewerker die Amerkaans enthousiast was over de opening. Hij begeleidde mij naar de lift om mij naar de bovenste etage (6e) te brengen. Op de 6e etage bevindt zich de receptie, W Lounge en een soort infinity pool.
Bekijk bijlage 1482
Infinity Pool
Bij de receptie vertelde ik dat ik had afgesproken met mevrouw...., wat bleek, zij was de persoon in kwestie. Ze bood nogmaals haar excuses aan voor het niet af hebben van de geboekte kamer. Ze gaf mij een rondleiding door het gebouw, waaronder de plek van de infinity pool. Op het moment dat we daar stonden, stonden een tientallen mensen te kijken wat er ging gebeuren bij het Koninklijk Paleis Amsterdam
Bekijk bijlage 1481
Na de rondleiding nam ik plaatst in de W Lounge, waar ze allerlei soorten seating hebben. Een soort woonkamer achtige stijl, natuurlijk de bar en het normale lounge meubilair. Ik heb geen foto's gemaakt van de bar en woonkamerstijl i.v.m. de drukte.
Ze bood mij de signature cocktail van het W Amsterdam aan, wat heerlijk was. Ze moest helaas weer verder met werken, en ik besloot om nog uitgebreid wat te gaan drinken in de W Lounge. In het begin liep alles perfect. Attente service, personeel had verstand van de cocktails. Daarnaast ging het personeel ook uitgebreid met hun gasten een praatje maken.
Helaas ging het rond 20:00 mis. Het werd wat drukker en ze verloren het overzicht. Ze hadden moeite om alle bestellingen snel en correct op te nemen (handgeschreven). Je moest al gauw 15 à 20 minuten wachten op je cocktail. Om 21:00 was het zelfs zover dat de eerste cocktails al niet meer beschikbaar was. Ik vermoed te weinig ingekocht. Het bood zelf proactief hun excuses aan voor het lange wachten of het vergeten van je bestelling. Het is voor hun ook nog allemaal nieuw dus heb er geen issues van gemaakt
.
De muziek in de lounge staat vrij hard, maar na een uur of 20:30 stond de muziek zo hard dat je niet fatsoenlijk meer kon communiceren met de persoon naast je. Verschillend mensen hebben er wel wat over gezegd, echter bleef de volume hetzelfde. Als je minder 'herrie' wilde moest je een andere plek van de lounge opzoeken, waar het volume beduidend lager lag.
De W Lounge heeft zeker potentie, helemaal vanwege de locatie, en W trekt veel jongere mensen. Echter moeten ze er wel voor gaan zorgen dat de service constant blijft, ook als het drukker is. De prijzen voor de drankjes vind ik goed. Of om
@Basjep zijn woord te gebruiken: "
schappelijk". Ik hoop dat de het hotel nog een eigen oprit of eigen standplaats krijgt aan de 'goede' kant van de weg, want de weg oversteken om bij je vijfsterrenhotel te komen kan eigenlijk niet.
Bekijk bijlage 1485
WXXX cocktail.
Bekijk bijlage 1483
Helemaal links zie je toch nog een stukje van de woonkamer achtige stijl.
Bekijk bijlage 1484
W Lounge dakterras. Ja, er mag gerookt worden op het dakterras.
Klik om te vergroten...