Marriott Bonvoy (SPG/Rewards) (Westin, Marriott, W Hotels, Sheraton)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 24 jul 2014.

  1. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Beide en bij beide alleen een continental breakfast.
    Bij het Renaissance had ik met punten een binnen kamer geboekt met punten en vervolgens een upgrade gekregen naar een kamer met zeezicht.

    Dus voordelen vrij weinig - zoals bij veel marriotts in oa de US.
     
  2. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Onderstaande helpt weer met de kwalificatie voor een status:

    current elites will receive 50% of the elite nights needed to qualify for the elite status that they held in 2020. Additionally, in mid-February, Marriott will launch a global promotion that will allow members to earn double the number of points and elite night credits for all stays of two nights or more.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    FWIW, Marriott heeft wederom een mooi actietarief in EMEA met code 'EZR'. Bij bepaalde hotels uit het luxury segment een korting, gratis ontbijt én bevestigde upgrade bij boeking naar de volgende categorie en tot 50 EUR resort krediet per dag.
     
  4. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Inmiddels zijn 38 nachten bijgeschreven
     
    EvdP vindt dit leuk.
  5. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Weet iemand wanneer dit precies ingaat? Wij wilden voor aankomend weekend eigenlijk in Rotterdam iets boeken, maar dan graag wel via deze actie. Ik moet nl. nog wat Qualifying Nights voor Gold hebben (voor 25-2)
     
  6. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Sinds vandaag! Je moet je wel eerst registreren voor deze promo. Kan via de app/online.
     
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Vreemd. Ik zie het niet in zowel de app als op de site :-(
     
  8. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Heb ik ook regelmatig. Even contact opnemen met de customer service en vaak is het binnen een dag toegevoegd aan je promoties.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  9. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Gelukt inmiddels! Mijn account bleek op "Miles" te staan in plaats van "Points" /facepalm
     
    EvdP en arjen05 vinden dit leuk.
  10. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Mocht een van de leden van plan zijn ook aan te melden voor het Marriot Bonvoy programma (uitleg). dan refer ik je graag via het nieuwe Refer-A-Friend programma waarover je ook op de frontpage hebt kunnen lezen.
    Jij verdient dan 2.000 punten voor elk verblijf gedurende het eerste jaar, met een maximum van 10.000 punten (5 verblijven).
    Marriot Bonvoy is vrij soepel met status match vanuit andere hotelprogramma's is mijn eigen ervaring. En erg leuke ketens met vaak wat toffere boutique hotels.

    Interesse? PM mij dan even je e-mailadres zodat ik je een referal link kan sturen. Alvast dank!
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2021
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Nieuwe promo: 1500 pts per stay. 3000 als je in all inclusive zit.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  12. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Hoi allen,

    Over een maand verblijf ik voor het eerst in een Marriott hotel (resort) in Phuket, Thailand, wanneer ik twee weken alternatieve quarantaine via het Sandbox model ga meemaken. Los van het feit of het slim is om daarheen te gaan en noem maar op, wil ik deze te gekke deal even met jullie delen. Het is namelijk een feestje om een resort in Phuket uit te kiezen met alle promos die er lopen.

    Mocht er interesse zijn in hoe ik het Sandbox aanvraagproces heb ervaren, dan ben ik altijd bereid om ook daar een stukje over te schrijven. Weet alleen niet zo goed waar ik dat het beste onder kan plaatsen of dat iemand me al voor is geweest.

    Hotelkeuze
    Allereerst zijn er ca. 15 hotels/resorts om uit te kiezen wanneer je een Marriott op Phuket zoekt. Belangrijk is om te checken of het hotel aan de SHA+ voorwaarden voldoet. Dit is een ingesteld hygiene keurmerk met onder andere als vereiste dat ten minste 70% van het personeel gevaccineerd is. Mijn oog viel op Renaissance Phuket Resort&Spa en op The Westin Siray Bay Resort & Spa. Beiden lijken top notch resorts, een beetje weg van de drukte (moet je van houden, maar ik rijd scooter en vind het dus geen probleem) en erg goede kamers. Je kunt voor het Sandbox model in maximaal twee resorts verblijven gedurende minimaal 7 nachten, alvorens je 'vrij' mag bewegen en andere delen van Thailand mag bezoeken. Er loopt momenteel ook een programma waarmee je 7 dagen naar een ander eiland van Thailand mag reizen, maar dit laat ik buiten beschouwing.

    Tarieven
    Door de hoge concurrentie en het lage aantal toeristen dat nog gebruikmaakt van het model worden veel promoties aangeboden. Verreweg de beste deal vond ik bij Renaissance. Zij adverteren met een Sandbox promo, maar ook een Summer Dreaming promo. Beiden kun je boeken voor het Sandbox programma, als je maar vooraf je creditcard autoriseert. Thailand vereist namelijk geboekte en betaalde (geautoriseerde) verblijven. Het Summer Dreaming tarief is het meest interessant. In dit tarief zit onder andere:
    - Airport return transfer
    - 5k bonus punten
    - Gratis ontbijt
    - Upgrade op basis van beschikbaarheid
    - 1000 TBH hotelkrediet per dag (!) (ca. 25 euro)
    De kosten per kamer per week komen dan uit op ongeveer 510 euro. Hier zit dus ook 180 euro krediet in wat je dagelijks kunt gebruiken op alles wat je maar wilt. Al met al betaal je 73 euro per nacht terwijl de kale kamerprijs vanaf 100 euro per nacht is (excl ontbijt).
    Dit tarief is te boeken t/m 6 oktober op verblijven tot 31 maart 2022.

    Extra korting
    Maar, het wordt nog leuker! Marriott is namelijk aangesloten bij Megatix, een soort Groupon met vouchers die het leven goedkoper en dus leuker maken. Deze vouchers zijn niet op elk tarief toe te passen, maar dus wel op de Summer Dreaming promo van het Renaissance. Een voucher van 8k TBH kost slechts 5k TBH en een voucher van 4,5k kost 3k TBH. Ofwel: extra korting. Bovengenoemd Summer Dreaming tarief zou normaal gesproken ongeveer 20k TBH kosten. Met drie vouchers (ja, je kunt meerdere kopen, zelfs om als hotelkrediet te gebruiken voor eten/drinken/spa) twv 8+8+4,5 ben je 13.000 TBH kwijt. Dit is omgerekend 335 euro per kamer inclusief alles wat in de vorige alinea benoemd werd. 335 euro, waarvan je 180 euro tegoed terugkrijgt aan eten en drinken in een vijfsterren resort. Deze vouchers zijn in ieder geval geldig t/m 15 december dit jaar.

    Mocht je toch wel voor dit bedrag aan eten en drinken bestellen, dan kom je dus uit op een kamerprijs van ongeveer 150 euro voor een week, 22 euro per nacht inclusief ontbijt, bonuspunten, transfers etc.. Niet slecht!

    Al met al dus enorm veel voordeel, leuke extra's en ook nog eens een erg goede kans om een upgrade te krijgen aangezien het resort natuurlijk niet volgeboekt is in Covid tijden. Ik hoop stiekem op een private pool villa, dit zou met mijn boeking een upgrade van twee klassen zijn, maar zelfs als dat er niet in zit zal ik vast een erg goed verblijf meemaken.

    Als je het tot zover hebt volgehouden om te lezen, dank daarvoor. Nogmaals, het was een feestje om dit uit te zoeken en te boeken. :)
     
    FlyRemco, Amsterdam, VinceG en 15 anderen vinden dit leuk.
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Goeie deal om status te krijgen of te behouden bij Marriott. Je moet er alleen wel wat voor over hebben en als ik de berichten mag geloven loopt het Thaise Sandbox project nog niet echt storm.
     
  14. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
  15. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Marriott heeft nu t/m 14 oktober wat leuke acties lopen.

    Zoals 25% korting op de reguliere tarieven, maar ook korting bij overnachtingen op punten (zoek op bovenstaande pagina op Wonder of Discovery).

    Ik had eerder 5 nachten het Grosvenor House Dubai geboekt voor 200.000 punten (inclusief 5e nacht gratis). Vandaag was ik "maar" 160.000 kwijt (inclusief 5e nacht gratis). Dus heb ik net opnieuw geboekt en de eerdere boeking gecancelled.

    Dus als je al Marriott boekingen hebt staan dan kan het de moeite waard zijn om ff te kijken of je voor dezelfde boeking nu minder punten of geld kwijt bent en opnieuw boeken;)

    En hotels die normaal meer dan 40.000 punten per nacht zijn komen door de korting bij "Free night certificates" ineens ook in aanmerking. De free night certificates kun je overigens alleen inwisselen via Marriott.com en niet via de Marriott app.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2021
    EvdP, lloydje33, Bijzonderetickets en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor de tip! Meteen even opnieuw geboekt voor de nieuwe rate :)
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  17. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Dank! Net even gecheckt en voor mijn geboekte overnachtingen helaas geen voordeel. Ik had al een tijdje geleden geboekt en dus al een vrij “voordelig” tarief.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  18. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    misschien al gemeld, bij diverse courtyards in de US, Canada, Caribische of zuid-Amerika krijg je 2k bonus punten per nacht. Ook als je de goedkope rate boekt, krijg je de bonus.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Wel een leuke deal, persoonlijk sla ik Courtyard meestal over omdat ze een paar jaar geleden het gratis ontbijt geschrapt hebben. En nu krijg je als Plat/Titanium USD10 pp credit waarvoor je amper een hard gekookt ei kan kopen in de koffieshop van het hotel (mede door alle tax & tip wat erbij komt).
     
  20. Slice

    Slice Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Iemand ervaring met platinum status? Zit nu op 48 nachten met gold, en heb niks gepland staan tot einde jaar. Moeite waard om het alsnog te doen van gespaarde punten? Gratis ontbijt en dat soort zaken hebben weinig meerwaarde aangezien verblijven 95% zakelijk zijn. Suite night awards lijken me wel interessant, plus vaker upgrades met platinum status?
     
    EvdP vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina