Marriott Bonvoy (SPG/Rewards) (Westin, Marriott, W Hotels, Sheraton)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 24 jul 2014.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zeer interessant. Heb je hier zelf ervaring mee?

2. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    725
    Trofeepunten:
    348
    zeker, daarom. PM maar als je meer info wilt.

3. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Met de Elite Buy Back Offer ben ik bekend, zo behoud ik al een aantal jaren m’n status zilver maar was er niet van op de hoogte dat je een hoger statusniveau kan terug kopen dan welke je op dit moment hebt. Je kunt zilver verkrijgen voor 20.000 punten, het behouden van zilver kost 7.500 punten en het behouden van goud kost 25.000 punten. Zonder tegenbericht volgend jaar maart maar eens proberen m’n statusniveau op te waarderen naar goud.

http://www.marriott.com/marriott/elitebuyback.mi

4. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik overnacht nu 8 dagen in een Marriot hotel in Dallas. Mijn loyalty nummer is toegevoegd aan de boeking van mij en mijn collega wat ongeveer 20k punten zal opleveren.

Ik zit nu in dubio wat ik er mee zal doen. Waarschijnlijk zal ik nooit meer in een Marriot verblijven omdat ik standaard IHG boek en Marriot in Europa niet heel groot is. De reden dat ik hier nu verblijf is dat mijn klant dit hotel heeft geregeld. De punten laten uitkeren als bijvoorbeeld FB miles voelt niet erg voordelig omdat ik hier maar 4k miles aan zou overhouden. Ik denk dat ik de miles voor nu ga laten staan en dat mochten ze bijna verlopen ik ze altijd nog kan uitkeren als FB miles. Misschien komen ze ooit nog eens van pas.

Wat doen jullie in dit soort vergelijkbare situaties als je miles spaart en je eigenlijk geen intentie hebt om status te halen bij dat programma?

5. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik zou ze gewoon laten staan. Zoals je zelf al aangeeft levert het weinig miles op. Misschien komt er ooit een aansprekende actie met gunstige omreken koers. Daarnaast is 20/K voldoende voor een prima overnachting, wie weet komt dat nog eens van pas.

thomassmit vindt dit leuk.
  6. Ready2Board

Leuk Bevonden:
    725
    Trofeepunten:
    348
    De punten blijven twee jaar geldig, en na twee jaar kun je altijd voor $12,50 nog een keer 1.000 punten erbij kopen en dan blijven ze nogmaals 2 jaar geldig. Heb je al wel de aanmelding gedaan voor de diverse promos?

thomassmit vindt dit leuk.
  7. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik had mij nog niet aangemeld voor de promos! Ga ik direct doen en ondertussen laat ik ze komend jaar staan. Bedankt voor jullie hulp.

8. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Inderdaad! :) Gisteren heeft Marriott bekend gemaakt dat ze de wederzijdse statussen gaan matchen. Ben je nu SPG Plat, dan ben je ook Marriott Plat. Kon mijn oren bijna niet geloven dat ze dit zouden doen, ik vind het erg royaal.
    Je moet op members.marriott.com je accounts linken en direct daarna is je status ge-updated:
    Starwood_Hotels___Resorts.jpg

jongesander vindt dit leuk.
  9. Ready2Board

Leuk Bevonden:
    725
    Trofeepunten:
    348
    Ik ben inmiddels SPG Gold vanuit Marriott Gold. Nu zijn mijn ervaringen als Marriott Platinum en Gold nogal beperkt (heb in al die tijd maar één leuke upgrade gehad). Maar SPG wil ik graag nog een proberen. Hopelijk geldt de status match ook voor 2017.

10. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik had al lang niet meer in m'n SPG account gekeken en ook geen stays gehad in SPG hotels. Tot m'n verbazing stonden er ineens 2000 punten? Blijkbaar afkomstig van een of andere promo van Hotel Des Indes in Den Haag?
    Screen Shot 2016-09-25 at 19.20.46.png

11. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    With great pleasure Marriott International invites you to Marriott Market Place 2016.

The event is taking place on Monday November 14th at the Zuiderkerk in Amsterdam.

Feel the Power at Marriott Marketplace

• Your favourite Marriott hotels from all over the globe exhibiting
    • Drinks and Bites
    • Theme: Flower Power
    • Many prizes to be won including weekend breaks, an exciting city trip with 2 train tickets sponsored by NS International
    • A trip for 2 people to Hong Kong sponsored by Cathay Pacific and the Hong Kong SkyCity Marriott Hotel
    Please click here to find more details about the venue, the participating hotels and the exact timings.

We look forward to receive your registration and to welcome you to this exciting event.

Kind regards,

Jane, Aurore & Andrii

--

Wie gaat nog meer?

Ready2Board vindt dit leuk.
  12. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.963
    Trofeepunten:
    648
    SPG Gold geeft niet vaak goede upgrades, daarvoor moet je eigenlijk Plat zijn.

13. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.963
    Trofeepunten:
    648
    Heb je Marriott status?

14. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoe zit het met upgrades als Marriott Gold? Heb je daar ervaring mee?

15. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Tot nu toe op al mijn boekingen van het afgelopen jaar bij Marriott en Courtyard (in Europa en Midden-Oosten) een kamer upgrade gekregen, zowel met Gold als met huidige Platinum status. Ik ben vooral erg blij met de lounge access.

jongesander vindt dit leuk.
  16. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Jazeker: Congratulations on earning Platinum status with the SPG® program. Your elite status is valid through February 28, 2018.

17. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    entry level met 2000 miles ofzo :D

18. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag ingeschreven voor de Gold Status challenge, 9 nachten verblijven om Gold te behalen ipv de gebruikelijke 25 nachten en/of 10 stays. Inmiddels ook 11 nachten geboekt binnen nu en de aankomende 6 weken. Dus die is binnen :cool:

Reden dat ik het doe is omdat ik veel met Emirates vlieg en daarmee dan kan double dippen op zowel m'n hotelovernachtingen bij SPG alsmede mijn vluchten met Emirates.

19. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Wanneer je SPG Gold hebt ben je ook automatisch Marriott Gold.

Weet niet in hoeverre de systemen van Marriott en SPG al gekoppeld zijn want het zou natuurlijk erg mooi zijn als je na de SPG challenge een Marriott challenge voor platinum gaat doen (9 stays/3 maanden) welke je dan (doordat de level gesynchroniseerd zijn) een Marriott en een SPG platinum status opleveren ;)

Laatst bewerkt: 6 okt 2016
  20. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.963
    Trofeepunten:
    648
    Als je wil hotelhoppen kun je ook kijken naar een Marriott status challenge. 6 respectievelijk 9 stays voor Gold of Platinum, die je dan weer dan matchen naar SPG.

Robert.J en Ready2Board vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina