Marriott Bonvoy™

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door Jelle, 20 jan 2019.

  1. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Hoe maak ik zo’n boeking? :)
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    BsB vindt dit leuk.
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Vraagje over Marriott Gold Member room upgrades:

    Zit te kijken naar het Four Points by Sheraton Medellin. Daar hebben ze als 'duurste' kamer de Suite, met daaronder de Junior Suite. Is het zo dat als ik de Junior Suite boek, en bij aankomst er een gewone Suite vrij is, dat ze mij daarnaartoe upgraden? Zoals je bij Hilton hebt? In de voorwaarden staat namelijk bij Marriott dat een room upgrade ook al wordt gezien als een kamer met beter uitzicht, of een hoekkamer.
     
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Als je geluk hebt wel ja, maar als Gold member zou ik maar nergens op rekenen. De kans is groot dat als ze als ze al iemand upgraden dat eerder Platinums/Titaniums of Ambassadors zijn.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Reken er maar niet op. Er zitten nogal wat 'schuinsmarcheerders' tussen bij Marriott. Regelmatig geen upgrade of gewoon een slechte kamer binnen de categorie. Dat terwijl ze reglementair op zijn minst hun best moeten doen om je bijvoorbeeld een hoekkamer of een kamer met uitzicht te geven.

    Uitschieters naar boven komen ook wel eens voor. Soms heb je mazzel en upgraden ze je kamer naar Executive mét loungetoegang.
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Marriott is helaas ook erg lastig met status matches. Matchen vanaf IHG Spire Ambassador? Doen ze niet aan.
    Jammer dan. Boek ik toch lekker ergens anders
     
  7. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Earn more points and miles when you stay and fly with Your World Rewards™. Join by 29 May and earn 1,000 bonus points just for registering. Then, start earning twice on stays and flights with this exclusive partnership from Marriott Bonvoy® and Emirates Skywards®. Link.
     
  8. paul_

    paul_ Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    13
    Vraagje aan de ambassador level elite leden.
    Ik ben nu op een crossroad aanbeland, waarbij ik vrij comfortabel de platinum eis van 50 nachten haal.

    in hoeverre is het de moeite waard om nog iets meer van mijn Hilton en boutique hotelnachten naar Marriott te switchen en zo de Titanium/Ambassador levels te unlocken?

    krijg je bijvoorbeeld substantieel meer upgrades?

    De reservering guarantee is wel prettig aangezien JW Marquise Dubai en Westin Kaapstad regelmatige bestemmingen zijn en zo nu en dan wel eens volgeboekt zitten. krijg je dan bij reserveren nooit de ‘sold out’ te zien of is het alsnog obv beschikbaarheid?

    tnx voor de feedback vast!
     
  9. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Als titanium member) weet ik uit ervaring dat je bijna altijd een upgrade naar junior of executive krijgt, mits beschikbaar. Dit is ook bij de Ritz.

    Als voormalig ambassador member (2018/2019) kan je altijd flexibel wijzigen. Ook ver na check in tijd bijvoorbeeld om 23:30. Verder krijg je Signature suites. Paar keer president suite gehad nadat de ambassador assistent gebeld had met het hotel.

    De welcome gifts zijn vrijwel hetzelfde. Punten of fles wijn/champagne plus chocola of fruit.
     
  10. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Als Titanium heb ik wel regelmatig upgrades naar suites. Amerika minder (maar laatste trip juist weer wel). In Azië en vooral Midden-Oosten juist heel vaak. Weet niet of je voor Ambassador moet gaan. Maar Titanium moet haalbaar zijn (bij bereiken Platinum level kun je ook nog kiezen voor 5 extra nachten, dan heb je nog maar 20 echte nachten nodig voor Titanium). Geeft je meteen ook 75% meer punten.

    JW Marriott in Dubai is overigens niet snel vol hoor. Ze hebben >1600 kamers
     
  11. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    En ander fijn voordeeltje is united silver bij titanium
     
    Urbanjazz en Ready2Board vinden dit leuk.
  12. paul_

    paul_ Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    13

    Tnx aan jou en alle anderen die hebben gereageerd! Ik zie dat ik met platinum wel de erkenning krijg maar nog niet direct de upgrades.
    De lounge toegang is natuurlijk een vd zwaarst wegende perks en die is erg welkom xD

    JW was stijf uitverkocht eind maart. Vlgs mij ivm exit week vd expo :confused:

    dit jaar op 32 met nog 6 maanden te gaan dus zal eens een poging wagen!

     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Mijn ervaring (platinum premier / titanium sinds 8 jaar) is minder goed, maar ik reis niet in Azië bijvoorbeeld. Europa en VS zelden serieuze upgrades. Vaak hoge verdieping of uitzicht, zeer weinig suites, zelfs met SNAs. Ik ga dit jaar net niet aan de titanium eisen voldoen en ga er ook geen moeite voor doen, dus houd het bij platinum. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Beide geven lounge toegang en late check-out natuurlijk.
     
  14. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ervaring is wel als je er om vraagt dat ze dan wel een upgrade naar een (junior) suite geven; kan zowel via chat voor check in als tijdens de check in.
    Mogelijk dat dit de komende tijd gaat veranderen, dat je 24 uur van tevoren al kan zien wat je upgrade gaat worden (zelfde systeem als Hilton geloof ik).
     
  15. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Ben geen Bonvoy member, maar zal na de zomer 5 nachten in een JW Marriot verblijven, geboekt als een Corporate/Group rate. Ik kan in de voorwaarden niet vinden of zo'n rate in aanmerking komt om er Bonvoy punten mee te verdienen (en het dus zin heeft een account aan te maken)? Iemand met meer specifieke Bonvoy kennis die dit weet?

    Overigens een interessante rate, inclusief gegarandeerde upgrades, executive lounge toegang, ontbijt, stomerijservice, etc.
     
  16. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Het is een beetje afhankelijk van het tarief. Want recent had ik een corporate event (geboekt door werkgever) in een Ritz Carlton en toen heb ik gewoon de punten en nachten gekregen. De prijs per nacht was ca. $350. Maar heb met kerst 2021 ook geslapen in een JW in het Midden-Oosten op een company rate van mijn partner voor EUR 65 per nacht incl ontbijt en toen kreeg ik niks (alleen punten voor extra bestedingen in het hotel en ik kreeg toegang tot de lounge vanwege m'n Marriott Titanium status).

    Maar een account aanmaken kan altijd, je hebt niks te verliezen toch? En wellicht krijg je er zoveel punten voor dat je er nog een gratis nacht aan over kan houden?

    Ik stuur je graag geheel vrijblijvend een uitnodiging om lid te worden van het Bonvoy programma, waarbij je dan ook nog max. 10.000 extra Marriott punten kunt krijgen voor jouw toekomstige overnachtiging(en) Marriott ;) Stuur bij interesse gerust een PM met je email adres.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2022
    Godenzoon14 en SvnKngs vinden dit leuk.
  17. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Bijzondere keuze. Het Corendon hotel op Curacao ging onder de vlag van Curio (Hilton).
     
  19. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Is ook zo natuurlijk. Heb nog even gekeken voor een status match maar dat lijkt niet aan de orde op het moment bij Bonvoy, enkel status challenges.
    Ik slide in je DM, zoals men dat tegenwoordig zegt.
     
    Javadest, Godenzoon14 en Ready2Board vinden dit leuk.
  20. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Lekker hoor.
     

Deel Deze Pagina