KLM experimenteert met Ultimate incheckbalie

Discussie in 'Nieuws' gestart door FindingFlyer, 23 nov 2022.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.140
    Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Dinsdag tijdens afgeven bagage eens de ultimate balie geobserveerd. De dame zat nogal verveeld achter de balie terwijl er genoeg mensen in de rij stonden bij de andere balies.
    Ze zullen blijkbaar dus geen andere wachtenden helpen tussendoor.
    De afzetting met rode pluche linten ziet er wel mooi uit. In de 20 minuten dat ik er stond heb ik geen Ulti in zien checken.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  2. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    En toen? Heb je contact gezocht met KLM/FB? Ik had het namelijk ook op een vlucht van DUS naar CDG, dat de purser in het systeem niet kon zien dat ik plat was, heel bijzonder.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Het was bij de incheckbalie en hoewel ik het eerst niet wilde geloven en ik me ook niet laat wegsturen, voegde ze het nummer toch maar toe en had ik terecht in de goede rij gestaan.
    Toen ik mijn oude online boarding passen controleerde ik het en er stond inderdaad niets maar wel het skypriority logo.

    Misschien is een ticket 3x herboeken niet goed om alle gegevens erin te houden….
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dat is wel gek hoor. Net als mijn situatie, waarin de cabin crew kennelijk de FB-gegevens niet kon zien. Ja, zo krijgen we natuurlijk nooit een speciaal welkom :p
     
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  5. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Dat heb ik pre-covid ook een keer gehad. Ik merkte het pas bij thuiskomst (op meerdere luchthavens in het midden-oosten houden ze zich niet zo aan (sky)priority regels en rijen dus daar merk je het niet aan) want ik kreeg geen miles/xp bijgeschreven van de terugvlucht.
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Ja ik vermoed dat al die keren dat ik in de app de vluchten bijgeschreven heb moeten krijgen via ontbrekende miles het meerendeel herboekte vluchten waren.
    Heb wel altijd gratis de stoelen kunnen kiezen en skypriority gekregen, dat maakt het wel raar, fqtv nummer staat niet in de boeking, maar je kan alle (ultimate) platinum benefits wel gebruiken…
     
    DuckDuck vindt dit leuk.
  7. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    309
    Leuk Bevonden:
    583
    Trofeepunten:
    123
    Zoals geadverteerd :eek:

    E040EAA3-5650-40BA-88C5-2DF59F7A3A45.jpeg
     
    FlyingBlob, ErwinLansing, MollyMoon en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Vlieg toch liever via het VIP Centre
     
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik hoop dat op haar PC-tje internet niet is geblokkeerd..
     
    SanHor en michiel1 vinden dit leuk.
  10. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    689
    Trofeepunten:
    123
    Vanmorgen geen ultimate desk meer gezien op deze locatie
     
  11. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    689
    Trofeepunten:
    123
    Ultimate desk gezien vandaag, met een nieuw rood bordje er voor!
     
  12. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Het is een blijvertje geworden.

    Beste Flying Blue Ultimate deelnemer,

    In januari van dit jaar hebben wij u per e-mail gevraagd om een aantal vragen te beantwoorden over KLM's pilot met een dedicated incheckbalie
    voor Flying Blue Ultimate-deelnemers die vertrekken vanaf de luchthaven Schiphol.

    De pilot ging van start op 22 november 2022 en eindigde op 20 januari 2023.
    Het doet ons plezier u te kunnen laten weten dat deze incheckbalie zeer positief is beoordeeld en dat wij hebben besloten om deze service met ingang van 4 april 2023 blijvend aan te bieden aan al onze Flying Blue Ultimate-deelnemers.

    De Ultimate incheckbalie bevindt zich in Vertrekhal 2 en is de eerste incheckbalie van balierij 11.
    Nadat u uw (digitale) Flying Blue Ultimate-kaart heeft laat zien, wordt u naar de Ultimate-incheckbalie doorverwezen.
    Wij hopen dat de uitbreiding van onze service een volgende stap is naar een nog comfortabeler begin van uw reis met Airfrance / KLM.

    Graag tot ziens aan boord van een van onze vluchten.​
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  13. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    123
    Ja ik zag hem gisteren bij het inchecken in 9. Uitgestorven leeg die balie
     
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Postief beoordeeld door wie en hoe? Natuurlijk zullen ultimates ja zeggen op iets wat een verbetering is, ook al gebruiken ze hem niet of nauwelijks...
     
  15. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    positief beoordeeld door ons, we kregen een enquête.

    per definitie is deze balie rustig omdat het aantal Ultimates in NL onder 300 ligt van wie maar een deel vliegt en daarvan maar een deel Schiphol.
     
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.140
    Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb medelijden met de persoon die het moet bemensen :D
    Gisteren zag hij er erg verveeld uit. Zo verveeld dat hij niet kon stoppen met kletsen met zijn collega die mij aan het inchecken was aan de balie er vlak naast.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Wat nu nog zal helpen is een aparte ingang tot de skypriority check in.
    Want dat kan tot akkefietjes lijden met andere passagiers als het heel druk is, en als ulti ga je natuurlijk niet in de rij staan tot toegang als er een dedicated balie voor je is.
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina