kans op lounge access?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 21 mrt 2015.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik gok dat het helemaal ligt aan de situatie en persoonlijke voorkeuren. Als je een overstap hebt van 12 uur ga ik maar wat graag douchen in de lounge. Maar in bij ICN of SIN zijn de luchthavens zou prettig dat er voldoende wifi, stoelen en stopcontacten voorradig zijn dat je daar de lounge niet voor hoeft op te zoeken. Sommige houden ervan het op een drinken te zetten en dan kan de lounge een voordelige optie zijn. Andere houden van het status gevoel dat het voor a happy few bereikbaar is.
    De lounges die je wat mij betreft altijd moet aandoen als je de kans krijgt met je FB-gold;
    • De RUH en JED vanwege het geweldige eten en goede personeel. Forget about the booze.
    • De CDG om een glaasje bubbels te scoren voor vertrek en de Clarins spa.
    • De massage op DPS is niet de best massage ervaring maar gekneed worden voor je gaat vliegen maakt mij altijd blij.
    • De IST om een hijsje O2 te nemen. Het is een leuke ervaring die geen kwaad kan.
    • De CGK lounge is mooi gestyled en heeft een heerlijke douche.
    • De BCN lounge heeft lekker eten. Het zijn dan wel magnetron opwarm units maar daardoor is de keuze groter en versheid meer gegarandeerd.
    • De lounge in IKA is verrassend goed ook qua wifi!
    • NBO is een erbarmelijke airport terwijl de Pride lounge een prettige plek is om te verblijven, zie het als een vluchtplek.
    • De LIN lounge heeft een leuke vliegsimulator waarbij je word gebrieft door trainers waarna je dan zelf even kunt vliegen in de simulator.
    • De noodlebar op XMN is erg lekker en aangezien de luchthaven zelf niks aan ik kom ik er graag.
    Sommige airports hebben helemaal geen Skyteam lounge zoals TRD of staan niet op de skyteamwebsite zoals BIO. Probeer het daarom altijd op de airport zelf.

    Zoals je ziet gaat het mij vooral om een gratis hapje eten voor vertrek in een rustige spot ;).
     
    dvddvd, Denzi en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  2. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @Fripsmaster, dank je wel voor de link. Als ik die nou eens eerder had gevonden, of iig niet had gefaalt in het zoeken.

    @Flying doc , goeie tips. Dank je, voor mij gaat het iig om de lounge om even een stukje, ontspanning en een goed drankje. Ik kom volgende week terug uit IST, dus zal het zeker proberen! En je hebt gelijk, helaas is er hier in AUH geen ST lounge :(
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik ben volgende maand op AUH, van welke lounge mag je gebruik maken?
     
  4. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    high_class vindt dit leuk.
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    chill overzicht. deze kende ik nog niet :D
     
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @high_class
    Helaas niet lounge kunnen ingaan. Nog snel dezelfde avond naar Dubai geweest en had bijna mijn vlucht gemist dus als jij kan laten weten hoe de lounge is --> great!
     
    high_class vindt dit leuk.
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Misschien is deze vraag al gesteld, maar hoe zit het met lounge access in het volgende geval:
    ik boek een award ticket bij Alitalia (geen status) maar ik wil de lounge in met een andere ST status, bijv. bij DL. Is dit mogelijk?
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ja hoor. Neem voor de zekerheid wel je kaart mee.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  9. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Op XMN is inderdaad helemaal niks behalve één tentje waar ik voor een koffie en cappucino omgerekend 13,39 (CNY 90). Als je dus al voor 30 EUR binnenkomt is het ook nog eens waar voor je geld.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  10. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Mazzeltje van KLM op oudjaarsdag: als drietal gratis de Crown Lounge in op Schiphol. Ons gezelschap bestond uit één gold, één silver en één ivory. :)
     
  11. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Ben FB silver en Suma Gold. Kan je op schiphol met je Suma gold kaart zonder deze te koppelen aan je ticket de Crown lounge( en skyteam lounges op andere vliegvelden) in, of zijn hier meer voorwaarden aan verbonden? Spaar liever FB miles dan voor SUMA.
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Laat je SUMA kaart (vraag die online aan!) en boardingpass zien en dan zouden ze je binnen moeten laten.
     
    Maarten_22 vindt dit leuk.
  13. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Ook op Europese vluchten?
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ja hoor. Elke internationale Skyteam vlucht telt voor lounge toegang, zolang je Elite Plus status hebt.
     
    Maarten_22 vindt dit leuk.
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik overweeg in april nog een vlucht met TK te boeken, om mijn elite status in ieder geval tot begin volgend jaar te verlengen.

    Nu kan ik een vlucht boeken die op zaterdagmiddag aankomt en zondagmorgen vroeg weer vertrekt (same day return is erg duur bij Tk).

    Ik heb het idee opgevat om dan maar in die mooie lounge te overnachten, aangezien ze daar "naprooms" hebben. Zal het in praktijk werken om rechtstreeks vanuit het vliegtuig de lounge in te wandelen? Bij andere carriers zie ik wel eens het criteria max 24 uur van te voren of iets dergelijks, maar bij Tk kan ik geen duidelijke criteria vinden.

    Iemand ervaring mee?
     
  16. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Waar vlieg je heen? Kan je niet ergens een goedkope Ibis o.i.d. scoren?
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    O ja lekker handig van me om niet te vermelden. Ams-ist - AMS waarschijnlijk. Goedkope Ibis zou kunnen, maar dit leek me helemaal wel handig (en goedkoop).
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    weinig ervaring met TK en hun lounge, maar blijft deze dan wel heel de nacht open?
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat heb ik dan weer wel kunnen vinden. Lounge is 24/7 open.
     

Deel Deze Pagina