kans op lounge access?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 21 mrt 2015.

  1. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik ga het eens proberen vrijdag. Zit de Aspire lounge in Schengen? Want ik vlieg vrijdag wel Schengen.
     
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Alleen non-Schengen want daar zit normaal de ABN Lounge.
     
  3. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Jammer, dan kan ik er niet in.
     
  4. tobitronics

    tobitronics Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Werkt dit trucje nog steeds? :D
     
  5. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Denk het wel. De eigen Lounge van ABN is nog steeds dicht.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Is de eigen ABN lounge nog steeds dicht en mogen Preferred Banking klanten nog steeds van de Aspire gebruik maken?
     
  7. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Als ik met emirates economy vlieg, dan kan ik vast niet in amsterdam gebruiken maken van de lounge met STE+, of wel?
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nee helaas niet:(
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hele late reactie, maar ik begrijp dat deze lounge nog steeds dicht is. Ga dus donderdag even proberen de Aspire Lounge binnen te komen met mijn abn pasje. Ik laat weten of dit werkt!
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Update: het werkt.
     
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik vlieg vanavond op een award ticket met GOL (flying Blue), heb ik dan recht op lounge access of geldt dat niet voor GOL? (FB Gold)
     
  12. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Vliegers,

    Kijk nou wat ik op Facebook vind! Ik vlieg binnenkort met een Gold (ik), een Silver en twee Ivory's, dus voor eentje geldt dat de loungetoegang op Schiphol mogelijk wordt geweigerd... totdat ik onderstaande post las:

    upload_2015-12-3_13-8-1.png

    Wisten we dit al? Iemand ervaring mee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat klopt inderdaad. Wel een beetje veel miles vind je niet? Volgens mij kun je ook met euro's betalen, en kost het dan € 30,00 ofzo. Dus dan zou ik dat liever doen.
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Absoluut niet waard.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  15. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Heel eerlijk gezegd vind ik de loungetoegang op Schiphol zowel de miles als het geld niet waard...

    Het is mooi meegenomen als je C vliegt of status hebt, maar de toegevoegde waarde vind ik echt minimaal...

    Schiphol heeft voldoende goede zitruimte (ook om te werken) en alleen als je van plan bent meer dan 30 euro uit te geven aan (eten en) drinken (internet is immers ook gratis op Schiphol) dan is het misschien die 30 euro nog waard...
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Helemaal mee eens hoor. Ik kan me in zijn specifieke geval nog wel voorstellen, aangezien hij met een paar gratis kan.

    Ik moet eigenlijk zeggen dat een lounge ook wel een bepaalde aantrekkingskracht heeft. Althans dat had het op mij. Waarschijnlijk omdat je er normaal niet in kunt ofzo. Een paar lounge bezoekjes verder is het speciale er wel af. Al blijft een goede lounge op een doorreis natuurlijk een heerlijke aanvulling.
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Een klassieke "forbidden fruit"-craving haha.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  18. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ben het absoluut eens met beiden; sommige lounges (elders in de wereld) zijn de moeite ook echt wel waard om te bezoeken en hebben ook echt een added value aan de reiservaring.

    Zelf maak ik nog steeds graag gebruik van de KLM Crown Lounges op Schiphol, al is het alleen maar dat een paar drankjes doen buiten de lounge al snel 10 euro kost! Dan is het toch fijn om even ergens te kunnen zitten, werken en van een (gratis) drankje en (soort van) hapje te kunnen genieten.

    Zou ik het ook doen als ik er 30 euro voor moet betalen? Njah, kleine kans...
     
  19. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Afgelopen maandag voor het eerst in de KLM crown lounge kunnen zitten als kersverse gold. Ondanks de drukte wel een prettige ervaring, er is elektriciteit, koffie en voor mij iig zeer fijne stoelen.

    Ik zou anders niet graag extra betalen voor de lounge toegang. Ik loop graag zo laat mogelijk het vliegveld binnen als ik vertrek.

    Weet iemand overigens of dit ook van toepassing is bij andere SkyTeam lounges? Enige tijd geleden was ik in Istanbul en vroeg ik me af of het mogelijk was om als FB silver tegen betaling toegang te krijgen, maar ik werd kei hard geweigerd.
     
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.305
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb bijv. toen ik nog Silver was, betaald voor de lounge op CDG na een lange vlucht en een lange layover. Heb ik 2 keer gedaan. Ook heb ik dat geprobeerd op LGA maar toen moest ik $50 betalen.:eek: Niet gedaan dus.

    Check hier voor de locaties waar je tegen betaling in de lounge kan. Kosten (uit mijn hoofd) was 35 euro op CDG.
     
    Denzi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina