ITA XP Flying Blue

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Maarten_22, 13 feb 2022.

  1. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    lloydje33, TimH, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    De laatste tijd bijna wekelijks wel ITA kortingscodes langs zien komen, maar nu, precies wanneer ik wil boeken is er niks. Iemand anders toevallig wél promocodes gezien?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb al geboekt vanwege de XP's en een toen geldende promocode, maar ook ik word er dood mee gegooid.

    Op zich blijft het leuk dat een ticket business bij hen veelal goedkoper is dan economyo_O
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Ja heb een trip op het oog met de A321, toch leuk om eens binnen Europa met een echte business class stoel te kunnen vliegen. Maar ik wacht wel even af voor een code, ITA kennende zal dat niet lang duren.. ;)
    En ja blijft apart die prijzen die ze hanteren, maar we klagen niet he
     
    Ruut vindt dit leuk.
  5. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    We mogen zeker niet klagen, en wat helemaal fijn is dat de EC waarschijnlijk (nog lang) geen toestemming gaat geven voor de overname door Lufthansa dus ITA blijft lekker in SkyTeam. Nog meer Flying Blue XP’s binnen blijven harken dus en bovenal veel van Europa zien voor weinig! :)

    https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...ie-houdt-overname-ita-airways-voorlopig-tegen
     
  6. Jeroen23

    Jeroen23 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  7. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    Op de voorpagina van insideflyer staat nu een artikel over het aanschaffen van een cadeaubon met korting bij ita airways. Ik begin hem toch een beetje te knijpen nu met het naderende besluit van de EC over het wel/niet mogen overnemen van AZ door LH. Ik denk eerlijk gezegd dat ze wel groen licht gaan krijgen met een paar slots die ze moeten opgeven. LH zal dan zo snel mogelijk AZ willen inlijven en aan de Star Alliance willen toevoegen. Jammer voor ons maar we krijgen binnenkort natuurlijk wel ter compensatie SAS er voor terug in Skyteam
     
  8. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Wanneer wel/niet FB Miles & XP ?
    Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet door heb.
    Vloog in maart met Air Europa via Madrid naar Alicante en zag 2 dagen later een bijschrijving van 7 XP en een paar FB Miles
    Rechtstreeks bij AE geboekt, ik ben nergens op hun website enige vermelding van SKY Priority en/of FB voordelen tegengekomen.
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Je zult moeten checken in welke farebucket je geboekte ticket valt, "O"-klasse bij Air Europa is bijvoorbeeld een notoire klasse waarbij je in business vliegt maar geen XP/miles ontvangt... Dit kun je per airline checken bij Flying Blue.
     
  10. kprr

    kprr Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Het zou mij zelfs niet verbazen als AFKL en LH een deal sluiten waarin zowel het vertrek van SAS uit Star Alliance als AZ uit Skyteam een stuk sneller dan normaal kan. Soort van 'eerlijk oversteken'.
     
  11. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Welke termijn denk je dan aan?
    Ik heb nog wel een intercontinentale vlucht staan, zou zonde zijn als ik daar geen XP voor pak.
     
  12. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    Eind deze maand moet LH met een voorstel komen, uiterlijk begin juni doet de EC uitspraak

    bron: reuters
     
  13. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    De site van flying blue komt niet altijd overeen met de site van andere skyteam members. Zo heb ik bij Saudia en Korean veel minder Miles gekregen in Maart dan ik volgens hun tabel hoor te krijgen. Zo hoor ik in V volgens SAUDIA 35% van de Miles te krijgen en op de flying blue site staat 25%. In Q bij Korean hoor ik 70% te krijgen en dat heb ik ook bij lange na niet gehad. De reactie van flying blue dat het “waarschijnlijk een fout is op hun site” is lachwekkend natuurlijk. Ik denk dat die airlines beter hun eigen regels weten dan KLM/AF dat weten..
     
  14. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    348
    Het zijn ook verschillende programmas, dus dat is logisch.
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Zoals @DirkOnTour al zegt, als je bij Flying Blue spaart, dan maakt het niet uit wat Saudia in hun eigen programma voor percentage aan een bepaalde farebucket hangt... Het gaat er dan om, welk percentage Flying Blue geeft voor een Saudia ticket in V klasse.
     
  16. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ah dat wist ik niet. Dus het kan ook zomaar zijn dat een bepaalde fare geen recht geeft op Miles volgens flying blue terwijl de desbetreffende airline die wel aangegeven hebt dat je er Miles voor krijgt ?
     
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.620
    Leuk Bevonden:
    2.455
    Trofeepunten:
    583
    Dat kan inderdaad zo zijn.
     
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    De airline bepaalt niet wat je ervoor krijgt bij een frequent flyerprogramma wat niet van hen is. (even zwart wit gezegd)

    Zo heb je bij Air Europa de beruchte O klasse (business), dit zal in het programma van Air Europa zelf, Suma, ongetwijfeld miles opleveren, echter bij (volgens mij) geen enkele andere maatschappij krijg je daar miles (en bij Flying Blue ook geen XP) voor...

    Je moet dus altijd goed controleren of het programma waar je de vlucht(en) wilt crediteren, wel de juiste keuze is voor jou qua miles. Dit kun je eenvoudig checken op https://www.wheretocredit.com/
     
  19. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Thanks! Ik zal er beter opletten, heeft me dus al een keer Miles gekost. Hoe kan je voor het boeken zien welke klasse je gaat krijgen?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  20. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    Dat is vaak lastig te zien, helemaal bij UX. En als je denkt het te weten kan het alsnog veranderen. Ik had business class tickets met AZ, klasse I. Bleek J te zijn bij het inchecken.
     

Deel Deze Pagina