Het puntensysteem zegt vrij weinig over de bijdrages hier op het forum, je krijgt x aantal punten voor het aantal posts en als je dan kijkt naar t topic met verjaardagswensen daar heb ik tig posts gemaakt, draagt het iets bij aan de waarde van het forum? Nee. Wordt het door mensen geapprecieerd? Misschien. Levert het traffiek op? Ja, want als de email notifications werken, dan is dat elke keer een klik/hit erbij voor de site als mensen op de link in de email klikken.
Slecht is een groot woord, de post count is niks zeggend over de kwalitatieve bijdrage. Zie bijvoorbeeld het forum van de .com site, daar zijn users met duizenden zo niet tienduizenden posts en likes door soms simpel een goeiemorgen te posten met een smiley in de vele community threads zoals we hier de lounge sectie hebben. Zulk soort posts dragen enkel bij tot het leuke groepsgevoel en het gevoel geapprecieerd te worden in een grote online community.
Dat is nu ook weer gechargeerd. Maar ik ben het met Lionell eens dat het slechts een kwantitatieve meting is in plaats van een kwalitatieve analyse. In de wetenschap gaat het net zo, je kan een hoge output krijgen maar als je alleen maar zinloze posts doet lijkt me dat de kwaliteit van een forum niet ten goede komen door de toename van ruis.
Het is tijd voor de halfjaarlijkse update om te zien wie schrijft waar de forumleden van houden. 1 @Sanne von Kriegenbergh 0.95 2 @Flying doc 0.88 3 @WorldTraveller 0.87 4 @TheoS 0.7 5 @BWempe 0,61 6 @jongesander 0.58 7 @FlyRicky / @Basjep 0.57 8 @Mike 0.57 9 @Lionell 0.56 10 @Maan 0.49 11 @DutchFrequentFlyer 0.48 12 @Ready2Board 0.45 13 @high_class 0.42 14 @Jan van Putten 0.41 15 @Goldfly 0.35 16 @kevin990 0.33 17 @SVDH 0.28 18 @TheFlyingDutchboy 0.26 19 @Kilian 0.22 Ik ben benieuwd hoe jullie deze lijst interpreteren met het oog op de nieuwe bloggers/content.
Het feit dat ik dit pas na 2 weken zie, geeft wel aan dat ik druk bezig was met andere dingen ;-)! Overigen wel van plan om binnenkort het schrijven enzo weer op te pakken ;-)
Ik zat begraven onder een project op t werk en de komende week verhuis ik, dus IF staat even op een laag pitje