Hoe doen jullie het toch allemaal :D?

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door wltam, 17 nov 2015.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Wacht op mij:p
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Grappig, ik sta momenteel op LAX. Je kunt het beste even de site bezoeken van Freebird. Ik geef je weinig kans.

    Ik adviseer vooral een strategie te bedenken voor een bepaald doel. Je kunt voor hele lage prijzen vliegen
    Op dit moment no fun at all. Vlucht naar Las Vegas heeft mechanische problemen en zal worden gecancelled denk ik. Jammer, had twee gratis upgrades.

    Daarnaast is mijn vlucht terug gecancelled en moet ik nu met een oude Boeing terug naar Brussel. Ik ga nog bellen om een andere vlucht te regelen.
     
  3. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    O jee dat is helemaal niet leuk. Ik hoop voor je dat het allemaal nog goed gekomen is
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Uiteindelijk wel. Na twee uur in de wacht gestaan te hebben bij AA kreeg ik uiteindelijk een uiterst behulpzame dame aan de lijn.

    Ze boekte een ticket LAX - LHR - BRU, omdat ze me geresheduled hadden naar een overboekte vlucht. Voor Lax Lhr nu alsnog op de waitlist voor een SWU. Ondanks dat er veel vrije stoelen zijn in J reken ik maar niet op een upgrade.

    Omdat ik een dag over heb nu kon ze me ook gelijk op de vlucht naar Vegas boeken voor zondag. Voor de heenreis werd de upgrade gelijk gecleared.

    Dus ondanks het ongemak tevreden over de afhandeling.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  5. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Goed uitkijken naar goedkope tickets met bijv. de mogelijkheid om stop-overs te maken levert ook veel mijlen op. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik in de jaren '90 heb geboekt bij good old Northwest Airlines: AMS-MCO-MSP-LAS-LAX-SYD-LAX-MEM-MSY-DTW-LGA/JFK-AMS voor ong. 2000 gulden. Ik had toen al elite status en was na terugkomst heeeel wat mijlen rijker. Bovendien werd ik op de lange vlucht LAX-SYD ook nog eens geupgrade. En tja, vroeger had je ook nog die verrassingsvluchten van KLM. Ik had uitgevogeld dat als je op zaterdagochtend zou vertrekken je de meeste kans had voor een bestemming aan de Amerikaanse westkust en dat voor slechts 349 gulden (!). Kortom, in 1 weekendje even op en neer naar LAX of IAH, flimpjes kijken, hapje eten, slapen over 3 stoelen in economy. Those were the days...
     
    high_class, Rem76, Egbert1970 en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Vroeger... Toen ik nog niet vloog :-(
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik begrijp de neiging om te denken dat vroeger alles beter was wel. Maar er zijn echt nog steeds veel manieren om mooie vluchten te maken hoor! En als je dit hobbymatig wilt doen, dan is het zoals iedere hobby wel kostbaar. Maar met een beetje moeite (en soms wat geluk) veel minder kostbaar dan normaal.

    Je kunt vier Europese steden aandoen voor € 104,00 in een week tijd kwam ik laatst achter. Welliswaar met Wizzair en Easyjet, maar toch! En in een Eliteprogramma moet je investeren, en je moet zelf kijken of dat de moeite waard is.

    Persoonlijk ben ik dit jaar al weer -zo goed als- door mijn vakantiedagen heen, en dat terwijl er nog 11 maanden met error fares, goede aanbiedingen voorbij zullen komen, nog 2 Systemwide upgrades heb en ga zo maar door. En misschien maar goed ook, want iedere keer dat je op reis gaat geef je toch wel het nodige uit.
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Lang leve onbetaald verlof :D
     
    Flying doc, jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Das inderdaad leuk, maar het levert geen geld in het bakkie :)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    En das nou weer zo essentieel om te kunnen boeken ;-)
     
    lloydje33 en Lionell vinden dit leuk.
  11. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Eens. Maar je moet kijken wat het per saldo oplevert ;)
     
    Flying doc, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ook waar hehe, maar dan moet je nog een baas hebben die het toelaat om onbetaald verlof te nemen... Ik moet volgens mij maar eens eigen baas worden!
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  13. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb het geld er niet voor :-( ik ben afhankelijk van verdienen buiten vliegen om.
     
  14. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Geweldig waren die verrassingsvluchten van de KLM, de zgn "dagvlugjes". Vele malen mogen genieten van deze leuke uitjes. Jammer dat ze er niet meer zijn :(
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. nieuweling

    nieuweling Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik wil graag een agemile run doen geheel op eigen kosten wie kan voor mij een goed reis schema in elkaar zetten of wie is van plan een agemile run te doen en bereid mij mee te nemen om ervaring op te doen
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Welkom op het forum lingenieuw! Er zijn hier erg veel voorbeelden en goede tips te vinden. Misschien het gemakkelijkst om je even voor te stellen en aan te geven wat je doel is! Wil je status halen (en bij wie) of wil je miles sparen voor een bepaald doel? Of gewoon een lange afstandstrip voor weinig?
     
    nieuweling vindt dit leuk.
  17. nieuweling

    nieuweling Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Beste sander,

    Ik ben een 27 jarige jongeman, ik kom uit Rotterdam en het lijkt met super leuk om de miles te sparen voor de first class reizen ik vlieg hou van vliegen en het liefst langafstand reizen ben al 3x naar Thailand geweest en heb daar nooit voor miles gekregen omdat ik hier niet van op de hoogte was ik wil nu op nieuw beginnen maar dit keer puur om te sparen ik heb alle blog berichten van valentijn en Lionel gelezen en het lijkt me super leuk om te doen
     
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Tja First Class is inderdaad super. Het punt is wel dat bij AA het aantal benodigde miles aardig omhoog gaat. Het midden oosten start met 62,5/K. Als je nu nog geen status hebt daar dan is het wel lastig om voor dat moment het benodigde aantal miles bij elkaar te vliegen.

    Business class vliegen kan natuurlijk ook een heel mooi doel zijn. Onlangs kwam hier bijvoorbeeld een deal van KLM langs (680 euro ongeveer) naar Taipei. Dat je daar dan ook de nodige miles mee binnenhaalt is mooi meegenomen. Zeker als je ook nog gebruik maakt van een American Express instapbonus (kaart is eerste jaar gratis) zou je dan al weer een mooi eind op weg zijn naar een business class ticket Abu Dhabi. Ik verstrek je uiteraard graag een referal, zodat je deze 15/k miles kunt krijgen.

    Het is dus vooral zaak om dit goed in de gaten te houden. Ook Economy deals worden hier geplaatst. En geloof me, soms is het even iets rustiger, maar soms kun je volop boeken.

    Blader hier gerust nog een beetje rond! En je vragen zullen we zo goed mogelijk beantwoorden!
     
    nieuweling vindt dit leuk.
  19. nieuweling

    nieuweling Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dankjewel beste sander

    Heel duidelijk nu heb ik op verschillende forums gelezen dat sommige fanatieke reizigers met 1 mile age running makkelijk 30.000 miles sparen exclusief bonus en dit in 7 dagen vliegen en de tickets voor dit gebeuren komt meestal niet boven de 700 euro uit ik heb meer geld als 700 euro en meer dagen om te reizen tot me beschikking en daarom wil ik hier graag wat mee doen ik kan me makkelijk tot 3000 euro veroorloven om te beginnen met mile age running on de benodigde miles binnen te halen de vraag is nu gaat dat lukken om uit eindelijk de status binnen te slepen voor de lounge op de luchthavens en de first class reizen in de toekomst

    Hartelijk dank
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wel, er zijn vele mogelijkheden. Je zou bijvoorbeeld nu de Platinum challenge aan kunnen vragen bij AA, vervolgens kwalificeren met een economy ticket. Daarna (als voorbeeld) Dublin Honolulu kunnen boeken in business class. In de eerste helft van 2016 krijg je dan nog dubbele miles, een weekendje Honolulu in business levert dan ca. 43/k miles op.

    Lukt dat voor 22 maart dan is je eerste leg in F binnen. Lukt dat niet, dan kun je nog wat van zulke tripjes plannen.

    Ik heb nu niet de tijd om voor je te puzzelen, maar kijk zelf ook even naar de Platinum challenge enzo. Via ITA of Google Flights kun je gemakkelijk een mileagerun in elkaar schroeven. Op flyertalk staan wel wat deals met AA, ook kun je hier volop voorbeeldjes vinden.

    Succes!

    Edit: voor 22 maart is lastig, maar dit is bijvoorbeeld best een leuke route:

    https://www.google.nl/flights/#sear...8-LAXJFK1AA118,JFKLHR0AA106-LHRDUB1BA834;sc=b
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2016
    nieuweling vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina