Het grote: ''Stel jezelf voor'' topic

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door Mike, 14 jul 2014.

  1. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Naam: Marcel
    Woonplaats: Dinteloord
    Vliegt het liefst met: KLM
    Vliegt het liefst naar: De wereld rond
    Slaapt daar het liefst in: Goed hotel
    Elite status: FB Gold/ HH Silver
    Upcoming trips: Milaan, Athene, New York

    Ik vind vliegen al van jongs af aan geweldig en ik wilde altijd al veel van de wereld zien en heb dat ook wel gedaan, maar zoals zovelen, wist ik ook niet wat er mogelijk was met FF programma's.
    Veel gereisd met mijn vrouw en mijn zoon, maar helaas was 2016 Dubai de laatste reis. Mijn zoon kreeg kanker en is in November 2017 overleden. Hij is 12½ jaar oud geworden. Hij heeft 21 landen op 5 continenten bezocht en had een heleboel punten op zijn bucketlist staan. In een van zijn laatste gesprekken zei hij tegen ons dat we vooral moesten blijven kijken. Dat gaan we nu ook doen door zijn bucketlist de komende jaren af te gaan vinken.

    Heb de afgelopen maanden alle forums zitten lezen en heb er voorzichtig de eerste stappen mee gezet. Heb een privium pas genomen en heb inmiddels FB Gold gehaald en ben op weg naar Plat. Heb al heel wat reisjes uitgepluist met de ITA matrix, google flights, Momondo enz enz. maar sta met verbazing te kijken hoe anderen dat doen. Zal proberen om mijn bijdrage hier te leveren.
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    @mgo01 welkom op forum. Een verhaal waar ik kippenvel van krijg. Mooi dat jullie zo herinneringen gaan krijgen met je zoon zijn bucketlist.
     
    MichaelNight, ErwinLansing, Lionell en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Welkom Marcel! Inderdaad een verhaal om kippenvel van te krijgen. Geniet van je reizen en ik realiseer me maar weer “carpe diem”
     
    Grouchy, Lionell, mgo01 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Welkom,

    Wat een aangrijpend verhaal. Ik hoop dat je weer een beetje balans kunt vinden. Vaak helpt reizen met het verwerken van treurige gebeurtenissen.
    Ik wens je heel veel sterkte.
     
    JustinCase, Grouchy en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. seerden

    seerden Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Nieuw
    Naam: Peter
    Woonplaats: Veldhoven
    Vliegt het liefst met: KLM
    Vliegt het liefst naar: Vooral Noord-Amerika -> VS
    Slaapt daar het liefst in: Niet toeristische plaatsen
    Upcoming trips: Valencia
     
    Grouchy en Lionell vinden dit leuk.
  6. seerden

    seerden Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Gaaf om alle verhalen hier te lezen
     
  7. seerden

    seerden Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Kippenvel van jouw verhaal Marcel
     
  8. seerden

    seerden Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Zo bijzonder, hoop dat jullie nog veel mogen vliegen.
     
  9. AnoukVreeling

    AnoukVreeling Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    te gek om te lezen allemaal, veel vlieguren gewenst nog voor nu en in de toekomst:)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. AnoukVreeling

    AnoukVreeling Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Anouk Vreeling, sinds kort travelblogger. Vliegen niet mijn hobby maar toch een noodzakelijk kwaad imho:) Leuk om alles te lezen van iedereen, kleine voorstelpost. Hoop dat mijn nog in te vullen blog wat gaat toevoegen in de grote markt van de reisbloggers.
     
    Grouchy, Jurian, DeMennooos en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Hoi mijn naam is Arold.
    Woonachtig: Arnhem
    Vlieg het liefst met: KLM
    Naar: Azië (India) of Afrika
    Woonplaats: Arnhem
    FB status: Gold

    Ben zelfstandig ondernemer en begon net voordat de economische crisis uitbrak. Als ik destijds al op vakantie kon dan was er maar 1 aspect wat ik belangrijk vond: de goedkoopste prijs voor een ticket. Gelukkig ligt die tijd achter me en mag ik nu ook de aspecten als luxe en comfort meenemen in mijn wensen. Wat mijn onderneming betreft.....de een vindt het interessant en een ander kijkt er afkeurend naar. Het is een saunacomplex voor swingers of voor gays. In ieder geval mag je er iets meer dan in reguliere sauna’s.

    Verder valt er niets spannends te zeggen. Hooguit dat je mij makkelijk kunt herkennen op feestjes. Ik ben degene die tafels omver loopt omdat ik een oogaandoening heb waardoor je blind wordt;) Voor de duidelijkheid: ik heb er (tot nu) geen problemen mee en vind dat mijn leven geweldig is. Wel ben ik blij met alle voordelen van FB Gold want nu hoef ik niet meer in die lange rijen te staan waar ik steeds tegen mensen opbots of gaten van 10 meter laat ontstaan omdat ik niet goed oplet als ik alleen reis;)

    Vraag me verder af waarom ik platinum zou willen worden want dat schijnt bijna geen meerwaarde te hebben tov gold. Maar wellicht vergis ik me daarin. Euh ik heb mijn zegje nu wel gedaan;)
     
    mgo01, Flying doc, Lionell en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Haha, toffe inleiding!! Welkom :)

    Bijzondere business, was je de eerste of is dit een ding? Nooit van gehoord namelijk.

    En wat betreft platinum: gold heeft de belangrijkste voordelen, Platinum heeft een aparte telefoonlijn, extra bonus, en wat hogere prioriteit. Kan nuttig zijn. Als je er al dichtbij zit met je huidige reispatroon en dit verwacht vol te houden kan het de moeite waard zijn, met eventueel oog op Platinum for Life.
     
    Lionell, DeMennooos, Arold en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Een travelblogger wie niet echt wil vlieguh & sauna's, weer eens wat anders, altijd leuk.
    Platinum: Plus je kan voor noppes EC/EER stoelen selecteren. Maar ja, verder idd geen upgrade certificaten/bonus miles etc. daarzo.
    Als je eco vliegt dan is Gold/ST E+ gewoon heerlijk met SP en lounge toegang :)
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2018
    Flying doc, Lionell, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Haha nee ik was niet de eerste. Maar ben wel erg trots op de mijne. En... ik maak elke week dingen mee waar anderen soms van dromen (of gruwelen). Ik zal eens kijken of het me lukt om zo een foto hieronder te plaatsen. Maar met mijn werk ben ik meestal de vreemde eend in de bijt. Ik zie de bankdirecteur in een handdoek, hoor de dame van de zonnebank over haar persoonlijke wensen en spreek daarnaast veel stewards van KLM die me adviezen geven over hoe dingen aan te pakken. Maar eerlijk is eerlijk: hier is men meer bedreven als het gaat om Miles en het behouden van de elite status. Wat voor mij juist een toegevoegde waarde is!

    De foto is genomen tijdens Kerst. Maar dat spreekt voor zich;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MichaelNight, Flying doc, Grouchy en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Tof! Bijzonder ook, zo alle lagen van de samenleving in jouw business, in een compleet andere setting.
    En tja, voor het optimaliseren van het reizen zit je aan het goed adres. De meeste keren dat ik wat uitgebreider met een KLM steward heb gesproken waren vanwege die toch wel zeer vreemde tickets waarmee ik vloog... :rolleyes:
     
    Grouchy, lloydje33 en Arold vinden dit leuk.
  16. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Hoi, ik ben Jasper!
    Vlieg het liefst met: Delta
    Naar: Californië en Costa Rica
    Woonplaats: Leiden / Amsterdam
    Status: FB Gold

    In het dagelijks leven studeer ik geneeskunde en heb ik een bijbaantje bij de ambulancedienst en als personal trainer. (Ook ik maak wekelijks veel dingen mee waar mensen van dromen of juist gruwelen haha)

    Het frequent vliegen is eigenlijk per ongeluk begonnen. Ik moest voor mijn studie twee keer richting het Caraïbisch gebied en de tickets met een omweg waren het goedkoopst, ik kreeg tegelijk tweemaal €800 compensatie van KLM en zilver lag toen binnen handbereik. Ik heb er een sport van gemaakt goedkope routes uit te kiezen met veel segmenten waar vaak verstoringen optreden om zo kans op compensatie door de carrier te vergroten. Nu ik tegen de 100K award mijlen aankruip en FB gold ben is het toch tijd het allemaal eens wat serieuzer aan te pakken, zodoende kwam ik hier terecht!
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2018
    MichaelNight, Flying doc, MdT en 10 anderen vinden dit leuk.
  17. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Haha ik kan me zeker voorstellen dat jij ook dingen meemaakt waarvan mensen dromen of gruwelen. Mooi dankbaar beroep waar je voor aan het studeren bent!
     
    Javadest vindt dit leuk.
  18. Astaldo

    Astaldo Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allemaal, dol op vliegen en (oh de gemiste miles!) nu besloten maar eens aan te gaan melden voor FF programma's
    Naam: Bernhard
    Woonplaats: Amsterdam
    Vliegt het liefst met: Oneworld
    Vliegt het liefst naar: Verenigde Staten
    En slaapt daar het liefst in: Een hotelkamer met keuken
    Elite Status: Wordt aan gewerkt!
     
    MichaelNight, JustinCase, Lionell en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Floris

    Floris Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Hi mijn naam is Floris.
    Woonachtig: Den Haag
    Vlieg het liefst met: Qatar of Singapore airlines
    Vlieg het meest met: KLM
    Vlieg het liefst naar: Afrika of Zuid-Amerika
    FB status: Petroleum Silver
    Upcoming trips: Nice

    Ik vind vliegen een heerlijke manier van reizen en doe dat graag met een combinatie van luxe en goedkope tickets (wie niet). Voor de korte vluchten neem ik wel graag genoegen met de budgetmaatschappijen.
     
    MichaelNight, lloydje33, Grouchy en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Gewoon uit nieuwsgierigheid: Petroleum Silver is een bestaande status of eventueel bedrijfsgerelateerd?
     

Deel Deze Pagina