Haperende site Air France

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Stormbreaker, 13 dec 2015.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Je zou er een zoekopdracht op ITA aan kunnen wagen! Als het je waard is om een paar tientjes extra te betalen, wie weet. Mocht je hulp nodig hebben kan ik je altijd een handje bieden!
     
  2. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    De site van FB doet het hier opeens niet meer. Maar via ITA zie ik wel een ticket van 235 euro, terug in de G-klasse maar heen weer die N-klasse. Ook een ticket met flink beperkte voorwaarden. Denk dat ik het maar zo laat. Wel jammer want zo worden er 4 QF's door mijn neus geboord. Volgend jaar zomer ga ik misschien op vakantie met mijn ouders naar een ver land (misschien Cuba of Zuid-Afrika). Als we dan met KLM gaan (RSA kan niet anders) dan kan ik flink wat miles sparen, dan heb je dat gedoe met de mini fares niet.
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Voeg bij 'advanced routing codes' even de boekingsklasses toe, die op een MiNi-fare duiden. Zo zie je automatisch alleen maar tickets die wél miles opleveren!
     
  4. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik snap wat je bedoeld maar hoe pas ik dit in een code toe. De boekingsklasses die die op Mini fares duiden zijn E N R V X T Q.
     
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Voeg in het daarvoor bestemde veld toe: /f ~bc=... | /f ~bc=... | etc! Hierbij som je alle boekingsklasses op, waarvan je wil dat deze niet naar voren komen na je zoekopdracht.
     
  6. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Als ik de totale tekst / f ~bc=E /f ~bc=N /f ~bc=R /f ~bc=V /f ~bc=X /f ~bc=T /f ~bc=Q invoer dan krijg ik een foutmelding, illegal spec.
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Je moet ook wel goed lezen;)
    / f ~bc=E | /f ~bc=N | /f ~bc=R | /f ~bc=V | /f ~bc=X | /f ~bc=T | /f ~bc=Q
     
  8. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ook met jouw code is het een illegal faring spec.
     
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    / f ~bc=e | ~bc=n | ~bc=r | ~bc=v | ~bc=X | ~bc=t | ~bc=q
    Voila.
     
  10. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Dankjewel WorldTraveller! Nu zie ik opeens prijzen, en wel hele dure. Dus dan weet ik dat ik mijn huidige tickets gewoon behoud, begint pas vanaf 409 euro,
     
  11. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Je zal inderdaad vast nog wel wat zoekresultaten krijgen van andere carriers ja;)
     
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Raar, dat zou niet moeten kunnen.
     
  13. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Bij die van WorldTraveller zijn de low fares (N en X) eruit gefilterd bij die van BWempe niet. Bij WorldTraveller begint het pas van 409 euro, bij BWempe staan alle carriers er nog in.
     
  14. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Maar je eerste code was goed, want toen zag ik alleen hoge fares als klasse L.
     
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.457
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    @Stormbreaker Waarom maak je niet een dummy boeking bij AF en selecteer dan niet de MiNI Fare maar de normale economy class tickets? Ik weet niet welke data je hebt maar als ik een weekendje pak in februari bijv. 19-21, zit ik op 287 euro. Het weekend erop is zelfs 257 euro.
     
  16. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik kan alleen in het Paasweekend dus 25-28 mrt. Dan liggen de prijzen natuurlijk fors hoger. Heb weinig vrije dagen op mijn werk.
     
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.457
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Voor dat weekend vind ik hem voor 242 euro. Je weet voortaan in ieder geval dat jij bij AF moet oppassen dat je niet een MiNi fare boekt. Vorig jaar is me dat 3 keer overkomen.
     
  18. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik zal er nog even over nadenken. Maar ik denk dat ik de 186 euro gewoon houd. Ik ben student en het is toch weer 58 euro duurder. Voortaan zal ik het duurdere tarief boeken, of liever AF zoveel mogelijk vermijden. Vind dit van AF een matige manier om klanten zogenaamd te lokken.
     
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Als je van plan bent om je volgend jaar te kwalificeren voor status, dan is het de €58 extra zeker wel waard. Anders wellicht niet.
    En wat betreft de MiNi-fare; het geld moet ergens vandaan komen;)
     
  20. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb toch geen 15 vluchten per jaar dus een Silver status kan ik wel vergeten. Of gaat het om 15 vluchten totdat je huidige QF's niet meer geldig zijn? Ik heb nu 4 QF's. Verder ga ik volgend jaar vast nog wel een keer met KLM vliegen, als we op zomervakantie gaan. Het is dus zeker niet mijn enige trip.

    Maar is het overigens mogelijk om deze tickets in te ruilen tegen tickets tegen het tarief van 242 euro? Dus dat er wordt geupgrade? Of moet ik dan een annuleringsproces door wat heel tijdrovend is en waardoor ik helemaal opnieuw moet boeken en betalen?
     

Deel Deze Pagina