Gebruik uw Miles voor CO2ZERO nu met XP?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door alfa_x, 10 jan 2022.

Tags:
  1. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    In de app was SAF op de terugvlucht bijboeken niet mogelijk.
    Via de website wel dus mocht niet werken probeer het dan op de site.
     
  2. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Ik zie bij een aankomende reis naar NYC nog steeds geen XP tussen de opties staan. Heb dit topic doorgelezen en zie wel verhalen dat er XP bijgeschreven wordt. Iemand hier recent nog ervaring mee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ben je ingelogd? hoe ben je ingelogd (app, website)? Vlieg je met Air France / KLM of een andere SkyTeam airline (Delta bijvoorbeeld)? Als je website gebruikt, opnieuw inloggen in Private/Incognito modus. Soms helpt dat. Probeer anders via KLM app de SAF aan te schaffen.
     
  4. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Vlieg heen Delta, terug KLM. Incognito geprobeerd, werkt helaas ook niet. Zal morgen de platinum lijn eens bellen.
     
  5. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Dat is je antwoord. Het is het CO2-compensatie programma van AF/KLM dus daarom zul je waarschijnlijk op de terugweg wel XP (kunnen) verdienen maar niet op de heenreis. Je plant natuurlijk wel bomen als je het aanschaft maar je krijgt er geen XP voor, XP's zijn namelijk een Flying Blue ding en geen Delta Skymiles ding.
     
    Mark020 vindt dit leuk.
  6. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    467
    Trofeepunten:
    63
    @Maarten76 welkom op het forum! Even een antwoord op je vraag hoeveel eu mag ik SAF kopen op trip van €600 wat je in een ander topic postte.

    Het gaat niet om de ticketprijs, maar het is afhankelijk van de vluchtduur en je reisklasse. Via deze link vind je meer info over SAF, waaronder een document waarin je kunt zien hoeveel je kunt besteden aan SAF per vlucht. Airfrance heeft vergelijkbare info op de site staan.

    Per €10 aan SAF krijg je één XP toegekend. Dus dat kun je zelf uitrekenen. Weet dat je ook XP krijgt voor herbebossing (je kunt dus een combi kopen, half CO2/half SAF).
     
    r0n en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  7. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    916
    Leuk Bevonden:
    416
    Trofeepunten:
    63
    Tip: je krijgt vaak vanaf € 3 al 1 XP. Vooral handig bij Europese vluchten.
     
    Menno en Ruut vinden dit leuk.
  8. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Je krijgt alleen XP voor dit lage bedrag als er een component SAF in zit. Enkel herbebossing werkt niet.

    Tip: Betaal pas voor SAF na het inchecken van de heenvlucht. Dan betaal je de helft en krijgt de helft XP. Door hetzelfde bij de terugvlucht te doen win je 1 XP vanwege het naar boven afronden.
     
    Christian vindt dit leuk.
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.061
    Trofeepunten:
    223
    En ook dan is het vergelijken van opties in zowel de KLM als de AF app de moeite waard.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  10. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Wordt de SAF na inchecken gehalveerd? Is me nooit opgevallen...
     
  11. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Sorry, ik was niet volledig. Vroeger halveerde SAF zowel in de app, als op de website na het inchecken. Nu blijft de app CO2 compensatie voor heen- en terugvlucht aanbieden, maar de website halveert (dus enkel heenreis of terugreis na het inchecken).
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.941
    Leuk Bevonden:
    3.385
    Trofeepunten:
    508
    Dan moet de optie wel aangeboden worden voor de terugvlucht.. Ik heb 'm nog nooit gezien bij KLM op KLM ticket en KLM vlucht voor een terugvlucht.
     
  13. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ik ga voor mijn aanstaande reis naar WAW voor het eerst volledig SAF aanschaffen, dit omdat ik voor werk reis en ‘de baas’ dus het ticket betaalt. Ik hark dan 27XP binnen (2x5 met vliegen en 17 met SAF) voor maar 166 euro. Uitstekende deal lijkt mij. Mijn totaal komt dan uit op 299 XP en mijn aankomende business class vakantie naar FLR met AZ maakt mij dan platinum :) precies twee weken voor het einde van mijn kwalificatiejaar.
     
    michiel1, Brunoweilo, dave en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    mooie timing ;)

    Als je dan nog een paar XP te kort zou komen, kun je ook 1 Xp kopen voor 2.000 miles.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  15. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Zojuist gecheckt en ik heb nu inderdaad 299XP :) mijn (her)kwalificatiemaand wil ik graag in Maart houden, als ik nu die ene 1XP toevoeg dan ben ik Platinum in Februari en ik vind dat een minder handige maand. Normaal reis ik nooit in Februari dus als ik in de toekomst nog XP’s te weinig zou hebben dan pak ik liever even een last minute in Maart naar Zuid Europa dan in Februari. Misschien koop ik die ene XP begin maart zodat ik al Platinum ben als ik twee weken later met ITA Airways ga vliegen.

    edit: typefout
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2024
    Ruut en theflyingrobman vinden dit leuk.
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    €166 voor 17 XP als ik SAF koop voor een Europese vlucht. Da's geen €3 per XP ;)

    Als ik het goed begrijp dan is dat voor de heen én terugreis? En als ik het goed gelezen heb in dit topic, dan zou ik daar 18 XP van kunnen maken als ik wacht na inchecken, omdat dit dan door tweeën gedeeld wordt en ik van het afrondingsverschil naar boven profiteer?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    2.328
    Trofeepunten:
    558
    Klopt. Ik heb dit gedaan met mijn vlucht naar PRG. Ik zou 11 XP krijgen, maar nu krijg ik tweemaal 6XP. Dit moet je wel op de website doen, want in de KLM app kreeg ik het niet voor elkaar.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  18. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Vaak kan je op de terugweg via de website ook SAF kopen mocht je wat extra XP nodig hebben.
     
  19. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Klopt inderdaad. Die mogelijkheid kreeg ik opnieuw bij het inchecken en vaak doe ik dat ook wel, maar ik vond, zoals hierboven al beschreven, 299 XP een mooi aantal om op uit te komen in februari. KLM neemt al een voorschot op mijn aanstaande platinum status door de UXP teller alvast aan te zetten :cool: IMG_5372.jpeg
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Wat ik apart vind is dat AF en KLM verschillende prijzen en xp aanbieden in de app. Wel handig als je het bedrag of de XP's net iets te hoog of te laag vind.
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina