Ik denk dat het beter is dat KLM en jij hun wegen scheiden. Als het gras bij de buren groener is, stop met het verspillen van water aan je eigen gazon. Het is gewoon een gezonde discussie over gelijkwaardig behandelen van elites, maar Arjan denkt dat het bijdraagt om dan onder de tafel te schoppen met dit soort uitspraken.
Prima, het is ook niet mijn bedoeling om oorlogje te spelen over hoe je status bij elkaar gesprokkeld is. Of de status nu gematcht is of bij elkaar gevlogen. Met eigen geld, overheidsgeld of een te hoog uurtarief: doet niet ter zake. Handbagage met Ryanair, met punten in Economy of Full-Fare First: op dit forum is wat mij betreft iedereen gelijk. En ik denk dat dit het punt is wat meerdere mensen proberen te maken. Dat je trots bent op je status, op KLM of wat je dan ook bereikt hebt: daar is hier alle ruimte voor. Maar overmatig melding maken van een top tier status op een bepaald moment arrogant over. En wellicht bedoel je dat helemaal niet zo en ben je je van geen kwaad bewust. Dus wat mij betreft case closed en laten wij vervolgen met het geven en inwinnen van adviezen.
KLM heeft een tijdelijke oplossing voor mensen waarvan de status komende maanden verloopt, prima oplossing toch? Geloof mij, KLM is nu haar uiterste best aan het doen om te blijven bestaan. Zodra er ruimte voor is zullen de vaste klanten aan de beurt komen.
Precies, ik denk dat ze het op dit moment druk genoeg hebben met alle andere zaken die spelen. Vandaar dat ze nu even de druk van de ketel hebben gehaald bij de mensen waar de status binnenkort verloopt.
This is in addition to our recently announced automatic 12-month tier status extension for Qantas Frequent Flyers. Visit qantas.com/statusextension for more information. Qantas verlengt status voor 12 maanden.
Ik schat ook zo in dat KLM nog over de brug komt voor de trouwe leden die ná mei/juni voor de verlenging van status gaan. Dit is gewoon even "nood aan de man, brandjes blussen en daarna lange termijn denken" (hoewel we natuurlijk later in het jaar KLM er nog mee kunnen confronteren als dit uit blijft ). Ik geef KLM sowieso hier het voordeel van de twijfel (if any) en ben blij dat er een tijdelijke oplossing gevonden is. Voorts, ophouden met lelijk doen tegen @arjen05 , die heeft zijn Ultimate Status grotendeels behaald door veel te vliegen...in Y...van zijn eigen geld...dus dat mag wel een klein beetje respect krijgen
Dat hoop ik ook! Mooi eerste gebaar, afwachten wat de volgende mogelijke mildheid is naar hun trouwe frequent flyers. In de tussentijd - daar waar planbaar en mogelijk - als frequent flyer ook mildheid te hebben en proberen te boeken voor later in het jaar zodat KLM cashflow houd (overeind blijft) en ons kán tegemoed komen als frequent flyers .
https://news.delta.com/delta-extend...d-more-support-skymiles-members-future-travel Delta verlengt status voor een jaar.
Waarom geeft KLM/FB eigenlijk niet de mogelijkheid om wat XP's bij te kopen. Zeg 1 XP voor €25, of voor iets meer wat mij betreft. Nauwelijks kosten aan verbonden, en iedere euro is er één op dit moment lijkt me... Als je dat bij alle leden onder de aandacht brengt zullen er echt wel wat toehappen. Als je 12 XP tekort komt voor Gold o.i.d. en je kwalificatiejaar *zou* in mei aflopen, is het toch best interessant? Uiteraard zonder te tornen aan de huidige statustermijnen.
Dan zou 300 xp voor behoud van platinum 7500 euro waard zijn. Ik denk maximaal 10% daarvan. Ik schat de waarde eerder op ~2 euro per xp.
25 euro per XP? Goede grap! Als je XP's moet bijkopen vlieg je in de meeste gevallen te weinig om daadwerkelijk genoeg waarde uit je status te halen. Ik houd altijd een redelijk conservatieve 1,50/XP aan. Werkt erg goed bij prijsvergelijk van tickets. Platinum is me zeker 450 euro waard, maar meer dan dat haal ik er objectief niet aan waarde uit.
Ik zit dus in de situatie dat ik nu 152 XP gesprokkeld heb en dus vorige maand contact had opgenomen om te kijken of die vlucht eind Maart nog kon maken ivm Gold 180 XP. Toen zeiden ze dat de kwalificatie eisen naar beneden gesteld zou zijn en dat ik dat risico dus niet hoeft te nemen, nu reactie gehad dat er gewoon 100XP word afgeschreven omdat ging om alleen zilver status te behouden. Ik heb nog wel snel AMEX gedowngrade naar Gold voor de 30XP maar ben bang dat deze pas bijgeschreven gaat worden 16 Mei dus niet voor 30 April. Iemand nog tips wat ik kan doen.. Ik weet het is maar Gold maar ik zou het jammer vinden als ik weer 130 XP moet bij sprokkellen in een jaar.. zou der zo 28 kopen
Bij een amex downgrade naar gold krijg je helaas geen 30xp. Situatie uitleggen aan flying blue en kijken wat ze kunnen doen?
Ja heb de vraag uitstaan. Ik had AMEX gebeld en ze deden de aanbieding om naar Gold te gaan voor 30 XP, dus gelukkig staat dat zwart op wit en kan je soms nog wel onderhandelen met AMEX gelukkig
Same here... ik zit straks met mn amex XPs op 158 en met de "oude" regeling doorschuiven naar goud... met deze regeling blijf ik zilver. Dit terwijl ik het met gemak gehaald had indien al mn vluchten door zouden gaan. Ahwell.... er zijn ergere dingen in de wereld.