Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Enzo

Enzo Newbie

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    18
    Heeft iemand ervaring met vluchten van SAS waarbij een “tussenstop” staat gepland in Tromso als je hoger naar het noorden wilt. Hierbij blijft het vliegtuig en het vluchtnummer gelijk, dus wordt dit wel of niet als overstap gezien?

Bijgevoegde bestanden:

2. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Geen ervaring mee, maar hetzelfde vluchtnummer lijkt me tellen als maar 1 leg. Dat is bij AMS-DPS bijvoorbeeld ook zo (stopover in SIN).

Enzo vindt dit leuk.
  3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.569
    Trofeepunten:
    373
    Niet in Tromso, maar wel naar Gallivare in Lapland met tussenstop in Jokkmokk van kwartiertje. Was in dit geval gewoon 1 vlucht met 2xp vanaf Arlanda.

Enzo vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.360
    Trofeepunten:
    408
    Dat klopt, is ook zo op de vlucht van Kuala Lumpur naar Jakarta, maar als je ze apart boekt, dan is de nieuwe vlucht wel een aparte leg met miles en XP.
    Je mag in die gevallen (ook al heb je niet veel tijd) ook de lounge in als je daar normaal ook reht op hebt, als je het als één vlucht hebt geboekt weer niet.

Reden om ze apart te boeken is als je bijvoorbeeld heen of terug in Singapore of Kuala Lumpur ook een dag wilt verblijven.
    Uit ervaring weet ik dat je bagage wel gelijk kan worden doorgelebaled, al zeggen ze bij de check in balie op Schiphol, maar het is wel uw eigen risico, als de vlucht vertraagt is, is het eigen risico of u de vervolgvlucht haalt.

Enzo vindt dit leuk.
  5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.357
    Trofeepunten:
    248
    Op de voorpagina: KLM geeft 60 euro korting voor vluchten uit BE en L.

Ze geven verplicht groenvoer omdat ze zo met het klimaat bezig zijn en dan gaan ze mensen aanmoedigen om een korte vlucht extra te nemen.
    Goed bezig KLM.

Enzo, Eagle en Ruut vinden dit leuk.
  6. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    302
    Trofeepunten:
    63
    Heb dit afgelopen keer, na jouw tips ook zo gedaan. Bij de incheckbalie gaven ze wel aan dat het verstandig is om niet je tweede leg (in mijn geval SIN-DPS) online in te checken. Dit is omdat ze anders de vluchten niet meer aan elkaar kunnen linken zonder tussenkomst van een andere afdeling. Mocht je krap in de tijd zitten is dit iets om rekening mee te houden.

Enzo vindt dit leuk.
  7. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Is die tijdelijke flexibiliteit ook van toepassing op reward tickets?

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.494
    Trofeepunten:
    558
    Reward tickets voor platinum of hoger zijn volgens mij altijd flexibel, in ieder geval gratis te annuleren, waarmee je dus opnieuw kunt boeken voor de nieuwe prijs. Dat is flexibeler dan de huidige regeling voor gratis omboeken voor betaalde tickets.

Enzo vindt dit leuk.
  9. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Gisteren keek ik op mn flying blue family account en had ik het idee dat mn vriendin zo'n 70k miles minder had dan in mn gedachten. Echter ik had ook vorige week 70k overgeboekt van haar naar mij dus begon te twijfelen.

Geprobeerd om in te loggen met haar account maar de mail kwam niet binnen, gebeurt wel vaker bij KLM met hun mooie IT dus vanochtend nogmaals geprobeerd en toen zag ze dat de mail naar een onbekend mailadres ging.
    Hierop direct al haar overige miles naar mij overgeboekt en 5min later was de flying blue family opeens opgeven.

Direct met flying blue gebeld en blijkt haar account op 11 juni door iemand gebruikt te zijn om een upgrade te boeken voor 68k miles voor een vlucht van 12 juni, oftewel account gehacked :eek:
    Mijn account nu ook tijdelijk inactief door de family overboeking helaas. Moeten wat documenten opsturen ter verificatie en dan zouden we de gestolen miles ook terugkrijgen, ben benieuwd.

Iemand zoiets eerder meegemaakt?

Ruut vindt dit leuk.
  10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.360
    Trofeepunten:
    408
    https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...e-gratis-en-compensatie-bij-vertraging-blijft

Het Europees Parlement en de EU‑lidstaten hebben maandag overeenstemming bereikt over een herziening van de regels voor de rechten van luchtvaartpassagiers binnen het landenblok. Passagiers behouden hun recht op compensatie wanneer zij drie uur vertraging oplopen. Ook moeten luchtvaartmaatschappijen hun ticketprijzen transparanter weergeven en blijft handbagage gratis.

De 27 lidstaten waren vrijdag al overeengekomen het huidige compensatieniveau te handhaven dat luchtvaartmaatschappijen moeten betalen bij vertraging: 250 euro voor vluchten tot 1500 kilometer, 400 euro voor afstanden tot 3500 kilometer en 600 euro voor langere vluchten.

De Europese Commissie stelde meer dan tien jaar geleden voor om deze bedragen te verlagen en de drempel voor compensatie te verhogen naar vier uur. Lidstaten probeerden het maximale bedrag bovendien te beperken tot 500 euro. Na jaren van discussie zijn de EU‑landen en het Europees Parlement nu overeengekomen de huidige situatie te behouden.

Handbagage
    De nieuwe regels maken een einde aan de extra kosten die budgetluchtvaartmaatschappijen rekenen voor handbagage. Passagiers krijgen straks recht op een gratis persoonlijk item van 40 × 30 × 15 centimeter en een kleine rolkoffer met een maximaal gewicht van 7 kilo. Maatschappijen mogen wel kortingen aanbieden aan reizigers die vrijwillig zonder koffer willen vliegen.

Luchtvaartmaatschappijen mogen reizigers ook geen extra kosten meer in rekening brengen voor het corrigeren van spelfouten in de naam op het ticket. Het uitprinten van een instapkaart op de luchthaven moet gratis zijn wanneer de passagier al digitaal heeft ingecheckt. Daarnaast krijgen reizigers recht op digitale instapkaarten zonder app‑ of accountverplichting, en mogen zelfgeprinte versies hiervan niet langer worden geweigerd.

Ben wel benieuwd wat het doet met de net per 1 juni geintroduceerde basic fares van KLM waar alleen een persoonlijk item bij zit.
    Want hoewel in het artikel staat dat een luchtvaartmaatschappij korting mogen aanbieden aan passagiers die zonder koffer reizen, in de zoekresultaten op de website zal het tarief moeten worden getoond met handbagage, ook via de OTA kanalen.
    En daar zit de crux, want dan hebben die basis tarieven geen zin, die zijn er alleen maar om laag in de zoekresultaten naar voren te komen, het heeft weinig zin dat een ticket goedkoper kan worden als men al op het tarief heeft geklikt die naar voren kwam, want men was al bereid dat te gaan betalen, die groep wil je dan niet overhalen om minder uit te geven.

Enzo vindt dit leuk.
  11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    985
    Trofeepunten:
    143
    Bericht van KLM dat ik hen verheven in de stand van KLM Personal Assistance. Zou ik dan dit jaar nog eindelijk weer eens uitgenodigd worden voor het KLM Family Event? :eek:

michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  12. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Die kleine koffer zou met totale afmetingen van 100cm ook oprecht een kleine koffer zijn. Zie hiervoor het persbericht van het Europees Parlement https://www.europarl.europa.eu/news...parliament-stands-behind-air-passenger-rights Die van mij zit rond de 115cm dus daar zal dan alsnog voor betaald moeten/kunnen worden.

Dus lijkt toch op een mooi compromis voor de (budget) airlines. En uiteraard ook voor fabrikanten van koffers; dit luidt meteen de opkomst in van een soort combi kleine koffer en slide on personal item waar fabrikanten op gaan inspelen.

13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    985
    Trofeepunten:
    143
    Jullie dit geweldige aanbod ook gehad? Koopje!

Bijgevoegde bestanden:

Ruut, Pictor en Enzo vinden dit leuk.
  14. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    524
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou zeggen: doen !

Dan1 vindt dit leuk.
  15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    985
    Trofeepunten:
    143
    Zouden er echt mensen zijn die zo gek zijn om €15k aan Flying Blue Miles te kopen?

16. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    524
    Trofeepunten:
    123
    Voor dat geld koop je een paar leuke tickets... maar kennelijk zijn er mensen die happen, want ze blijven de verkoop van miles promoten. Hierbij vergeleken is het aanbod van A SMALL WORLD een koopje.

17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.299
    Trofeepunten:
    223
    Ik had nog 117 Miles nodig dus ben voor de goedkoopste optie gegaan.

Bijgevoegde bestanden:

Samm en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  18. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    524
    Trofeepunten:
    123
    Is het dan niet voordeliger 117 losse miles te kopen?

19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    985
    Trofeepunten:
    143
    Ik denk (hoop?) dat Ruut een grapje maakt ;)

Ruut vindt dit leuk.
  20. Peer

Peer Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Probeer al een week een awardticket te boeken met zeer gunstig aantal miles met een partner airline. Maar krijg iedere keer na invullen persoonlijke en contactgegevens de melding: Sorry, er is iets misgegaan vanwege technische probleem. Of opnieuw zoeken of contact opnemen met Premium Servicelijn om boeking telefonisch af te maken. Na 40 minuten wachten contact. Vlucht is vervolgens niet zichtbaar. Wel andere duurdere opties. De volgende dag is de gunstige optie nog steeds zichtbaar. Dus toen via Whatsapp contact opgenomen. Na 30 minuten wachten advies om email naar FB helpdesk te sturen. Dit gedaan met srceenshots van elke stap als bijlagen. Na 2 dagen nog steeds geen reactie op mijn mail. Terwijl de vluchtoptie nog steeds zichtbaar is, zowel op KLM alsmede Air France website en met foutmelding. Iemand suggestie?

Deel Deze Pagina