Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Geen gratis EC, wel gratis stoelkeuze in het reguliere gedeelte.

2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Bedankt!
    Iemand enig idee hoe het dan zit met SP check-in, bagage, security en boarding?

3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Check in is geen probleem, prio labels voor bagage ook niet maar security werkt niet. Op schiphol eerst wel maar daar staat nu ook een mens bij de trap achter de SP omhoog.

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Oke bedankt!

M'n vriendin wil voordelig naar AUA. Nu is regulier TUI in die periode (okt) als 50 euries duurder dan KLM.

Dus ik dacht dan boek ik voor haar en gaan we samen. Fijn om te weten dat SP labels wel werkt maar security niet. Daar kan ik dan nog wel een eind een breien met m'n Privium card... ;)

MoonJ en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Als je "de truuk" met de priviumkaart wil doen dan adviseer ik je wel wat eerdere posts te lezen over mensen die "betrapt" werden ;)

Ruut, Ready2Board, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Nee dat niet, vraag voor haar wel de partnerkaart aan:)

Carel1 vindt dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Dan zou ik wel opschieten, want ik begreep dat het momenteel medio oktober is voor je aan de beurt bent voor de irisscan. Ik zie dat dit ook de periode is waarin je wil reizen.

Overigens hoop ik dat zo rond oktober de chaos een beetje voorbij is op Schiphol, al is de herfstvakantie natuurlijk een piekmoment.

lloydje33, Ready2Board en Ruut vinden dit leuk.
  8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Bij mijn laatste bezoek werden alléén Skypriority (en Silver) pax toegelaten tot de SP check-in. Een gezelschap met één regulier persoon en één Platinum werd niet geaccepteerd.

MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Welke truc? Wat ik 'vaak' doe (lees: een paar keer per jaar) als ik met een status-loos persoon reis, is diegene mijn (SkyPrio) boarding pass geven en ikzelf met mijn Privium kaart de priority security rij ingaan. Is dit de truc die jij bedoelt of?

10. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Volgens enkelen op dit forum blijkt dat nu de "pakkans" groter is geworden en ze hebben gezien dat mensen betrapt werden. Kaart kwijt enzo.
    Maar zover ik me herinner gaven zij hun pas aan de statusloze. Ietsje anders dan wat jij doet.

MoonJ vindt dit leuk.
  11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Oh mijn pas zou ik never nooit aan iemand anders geven - is puur dat hij uit de app gewoon mijn boarding pass aan de medewerker laat zien in plaats van zijn eigen.

12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Uiteindelijk bleek de LOT die avond niet te vliegen (blijkbaar ook personeelsproblemen). Gelukkig kon ik al mijn afspraken een week verschuiven en dat was was zo geregeld met de plat lijn. Ik wastrouwens na 5 minuten al aan de beurt, viel mee.

13. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Kun je nog ergens het menu van je vluchten zien zoals dat vroeger in de Flight Guide was? Of is dat afgeschaft?

14. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Gek genoeg bij mij in de app als je bekijk maaltijd klikt verdwijnt hij alleen...

Bijgevoegde bestanden:

15. thehyrax

thehyrax Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    In mijn ervaring kijken ze sowieso niet heel erg goed, ze kijken vaagjes of er op je ticket "SkyPriority" staat, of ze kijken vaagjes naar je Wallet waar dan Flying Blue Silver/Gold/Platinum staat... nou, lekker die kaart van de Wallet in de iPhone van je partner laden en klaar.

Overigens zou het mij niet eens uitmaken, dan check ik toch gewoon de koffer van mijn partner in? Ik zie 'm wel weer bij de security, aangezien we toch beiden Privium hebben

16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Vermenigvuldigen van miles, het kwam laatst weer in mijn mailbox en zoals altijd pas ik ervoor.

Zijn er mensen die hier toch voor kiezen en zo ja, wat is dan je beweegreden?

Bijgevoegde bestanden:

michiel1 vindt dit leuk.
  17. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het toch 1 x gedaan, maar dat was met een "bonus"van 25 %. Toen kwam ik uit rond de eur 0.01 per stuk. Geen top deal, maar verdedigbaar. Nu ruim 1.6 ct, is te duur.

Ruut vindt dit leuk.
  18. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Waarom zou je je goeie geld uitgeven aan FB miles waarvan je maar moet afwachten wat ze waard zijn voor de vlucht die je wil boeken? De enigen die er aan verdienen zijn Points en de KLM

Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  19. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Miles kopen en daar niet direct een bestemming voor hebben is nog erger dan Turkse Lira kopen.
    Maar een paar miles kopen die je nog nodig hebt voor een award ticket die je op het oog hebt kan het dan wel waard zijn.

Maar over het algemeen valt de waarde tegen, maar 5000 miles en €33 tax voor Enkele reis Parijs - Amsterdam is voor mij goede waarde.

Ruut vindt dit leuk.
  20. bedeve

bedeve Newbie

Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Waarom zou je je geld aan miles besteden ?
    Kwestie van rekenen .
    Wanneer je nog wat miles nodig hebt voor een vlucht en de "koop " Miles zijn goedkoper dan de miles die je koopt bij de Miles &Cash betaalvorm is de keuze snel gemaakt..

Is het zoals jij schrijft afwachten wat de miles waard zijn voor een vlucht ?
    Das niet mijn ervaring .
    Al een paar jaar budgetteer ik voor een vlucht naar LAX of SFO 55000 Miles
    Voor een tripje naar Las Vegas valt jouw opmerking voor mij positief uit.
    Dat ticket kost mij 44000 Miles plus Eur 207 tax&kosten .
    Miles hebben hun geldswaarde ; maar wel heel selectief...

Deel Deze Pagina