Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ik kreeg onmiddellijk de boodschap dat het er niks beschikbaar was, dus ik heb het via de Flying Blue website gedaan. Kreeg een mail van iemand, dus er heeft een echt persoon naar gekeken. Ik zal binnenkort de Platinum lijn bellen, dan mogen zij mij uitleggen hoe ik kan weten wanneer ik wel een geen miles krijg.

2. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    AF 4537 Bergen naar Kristiansand met Widerøe. Er zijn best veel doorverbindingen in Noorwegen van KLM vluchten met Widerøe naar steden die KLM niet bezoekt. En veel van die vluchten hebben een KL vluchtnummer. Wat is de meerwaarde daarvan als je geen miles krijgt?

Menno vindt dit leuk.
  3. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
  4. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
  5. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Succes daarmee. Heb vanavond ruim half uur in de wacht gestaan bij de platinum lijn. Belachelijk. Heb opgehangen. Probeer het ooit nog wel eens ze bekijken het voorlopig maar bij KLM.

6. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Als je voor 7 uur ochtends of na 23:30 uur belt, krijg je vaak direct iemand aan de lijn. Dat is mijn ervaring

Urbanjazz en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  7. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Dat weerhoudt mij er eigenlijk van te bellen. Iemand die met vluchtproblemen zit wil ik niet in de weg zitten. Maar ja, dan moet KLM/AF z'n XP beleid of beter uitvoeren of correct communiceren.

8. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Wat is dit nu weer... Ik vlieg met een KL en stap over op een RO . Ik Krijg deze melding
    upload_2022-5-12_4-25-13.png
    Dat wordt dan een dure grap als ik een extra koffer wil?? Weet iemand hoe dit werkt? Ik heb op AF geboekt. Dus hoe kan dat?

9. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb hier geen ervaring mee maar zou KLM/AF bellen om het telefonisch van te voren te proberen te regelen.

10. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Pff wat zijn de Reward tickets ongunstig zeg.. zoek voor AMS-CPT in een schoolvakantie, niet te doen..
    Denk dat ik mijn dochter maar een sabbatical moet laten nemen op haar 7de;)

MRB, Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  11. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Ook al boek je op de website van AF of KLM, er worden vluchten aangeboden met verbindende vluchten van partner airlines. Op het moment dat je dan initieel zonder koffer boekt (of later een koffer erbij wilt) dan krijg je dit soort fratsen.

Je kan bellen tot je een ons weegt, maar zonder het compleet herboeken van je ticket krijg je hier geen verandering in. Mocht de fare naar jou bestemming nog het zelfde prijskaartje hebben dan kan je met de huidige flexibele boeking-voorwaardes overwegen gewoon te herboeken. Beetje omslachtig maar it gets the job done.

FlyingFonz, MollyMoon en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  12. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Ik had dit laatst ook, platinum lijn erover gebeld en die gaven aan dat dit een technische fout in het systeem is. De persoon aan de lijn heeft het direct handmatig doorgevoerd en excuses aangeboden, ik kon het online direct overal zien. Bellen loont in mijn optiek heel af en toe dus wel bij KLM :).

MollyMoon vindt dit leuk.
  13. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb al jaren continu gedoe als ik op KL/AF boek waar vlucht onder RO vluchtnummer bij zit (zonder KL/AF vluchtnummer). Gek genoeg gaat het qua koffers wel goed als ik volledig bij RO boek en in een KL beland. Maar bij RO zit de koffer er nog standaard bij.

Laatst bewerkt: 13 mei 2022
    MollyMoon vindt dit leuk.
  14. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Helaas is het nu veel duurder dus ik kan het niet annuleren en.opnieuw boeken.

15. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Helaas ben ik geen platinum en kan dus die lijn niet bellen....

16. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Vraagje. Ik weet het zelf niet, was lang geleden dat ik mij kwalificeerde voor FB. Als je van silver naar gold naar platinum gaat, start de berekening binnen 1 jaar dat telkens op 0? Oftewel, in april wordt je silver. 100 XP behaald. Moet je er dan 180 halen om in augustus gold te worden? En dan 300 om in december platinum te halen? Oftewel 580 xp in 1 jaar om platinum te worden?

lloydje33 vindt dit leuk.
  17. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Correct, bij elk niveau start je kwalificatiejaar opnieuw. van 0 naar plat is 580 en daarna 300 per kwalificatie om te verlengen. 10 aaneengesloten jaren plat is plat voor life.

18. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ja, met een kanttekening. Je gaat niet naar 0, maar er worden er 100 vanaf getrokken. Dus als je er 98 had en je krijgt er 5 bij, dan kom je op 103 XP. Je wordt dan zilver en begint met 3 XP het jaar voor goud.

19. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Je hoeft geen 580xp in een jaar te halen, op het moment dat je silver wordt gaat een nieuw jaar in. Daarna heb je een jaar om te herkwalificeren of als je binnen dat jaar 180xp haalt, ga je naar gold en gaat weer een nieuw jaar in.

20. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Meer Flying Blue leden met een AMEX FB creditcard die een vertraging zien in hun punten? Doorgaans krijg ik begin van iedere maand mijn Miles bijgeschreven van mijn uitgaven, maar voor april heb ik deze nog steeds niet ontvangen

Deel Deze Pagina