Flying Blue Amex Platinum opzeggen?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door HaikoW, 20 mrt 2016.

  1. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    En dan is jouw voordeel?
    Ik snap het namelijk niet zo goed.
    Want waarom neem je dan zelf geen planinum fb amex kaart? Die kost toch 600,00 euro
     
  2. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Hij ontgaat je inderdaad helemaal. Bij een Amex platinum kan als je flying blue platinum bent je status delen met een derde.
     
  3. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Zelfs nu mis ik het nog, zal aan mij liggen.
    Want wat je zoekt is eigenlijk iemand met een fb amex platinum kaart. En reeds platinum bij klm fb. Dus twee keer platinum bij twee verschillende organisaties. En dan kun jij voor 600 gebruik maken van klm platinum fb status. Is het zo?
     
  4. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Bij het aanschaffen van een Amex platinum ben je geen FB platinum. Daar ga je de mist in ;)

    Maar als je platinum bent bij FB en een AMEX planium kaart hebt dan mag je je status delen.
     
  5. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Precies, en dat mag met maar een persoon dat delen?

    En iemand die fb platinum is mag die status niet delen, enkel in combinatie met de amex plat. Card. Dus vergoed jij de kaartkosten, en krijg je fb platinum status.

    Waardoor he o.a. Sneller en meer miles spaar op je eigen account ? Of op dat van de hoofdacounthouder?
     
  6. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Klopt dat is het idee erachter. Je mag inderdaad maar met 1 persoon delen.

    Dan heb ik de voordelen van FB plat en iemand anders die dure kaart gratis. Win - win :)
     
  7. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    en jij spaart op je eigen naam fb miles als zijnde platinum ?
    En waar laat je de miles als na een jaar de afspraak niet wordt verlengd? Die staan dan weer op je eigen "oude" kaart...

    War een materie zeg. Ik heb ondekt fat je veel moet lezen en actief moet zijn in een puntenwereldje om het te begrijpen en te snappen.
     
  8. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Valt mee, je bestaande account wordt gewoon geüpgrade naar platinum. Als je na een jaar de afspraak niet voort zou zetten blijft je account gewoon actief alleen op het level waar je dan zelf bent (Ivory, Silver, Gold).
     
  9. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ja zo is het simpek, en een half uur later ben ik het met je eens, ik begon met de verkeerde afslag.

    Slimmer is dan eigenlijk
    Je zoekt eigelijk gewoon een fb platiunum lid, die introduceer je bij amex als fb amex platinum, je betaald voor hem de kaart en strijkt sie miles ook nog een keer op.
    Nu nog kijken waar we die mensen kunnen vinden.....op het golftoernooi :)
     
  10. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Mwah het was gewoon een voorstel voor topic starter of iemand anders.
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Zoals bekend is dit op het randje met de voorwaarden van Amex. Insideflyer wil slimme trucjes aanmoedigingen maar geen silk road worden. Ik wil jullie adviseren deze discussie elders verder te zetten.
    Zoals @Egbert1970 al correct opmerkte is onze hobby een kwestie van veel investeren; tijd, geld en moeite. Laten we elkaar hierin proberen te helpen.
     

Deel Deze Pagina