Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Dat ziet er aantrekkelijk uit. Is er iemand die ervaring met hen heeft in het geval van claims?

2. Janssen82

Janssen82 Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb met Allianz in ieder geval zeer goede ervaring. Krasje op huurauto van dik 200 euro werd zonder vragen stellen binnen 7 vergoed. Hoe het zit met die andere aanbieder weet ik niet ;)

3. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Allianz kan ik niet gebruiken aangezien ik niet in NL woon.

4. Bazzy

Bazzy Newbie

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ik gebruik deze al jaren , maar heb er gelukkig geen gebruik van hoeven maken. Dus weet persoonlijk niets te melden over de claim afhandeling.

Ik heb hem zelf afgesloten bij Icarhireinsurance , want dit is goedkoper en wel dezelfde aanbieder. Verder kan je hierbij gebruik maken van Topcashback zodat je ook nog eens 22% cashback krijgt. Van deze verzekering waren/zijn voldoende reviews te vinden, zodat ik het wel aandurfde en heb zodoende al behoorlijk wat geld bespaard.

westi vindt dit leuk.
  5. Thanh

Thanh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Tussentijds upgraden van FB Gold -> FB Platinium kost mij 600,- maar ontvangt wel 24k bonus miles. Niet de moeite waard imo

6. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Trofeepunten:
    508
    Tussentijds kost je €600 - het aantal maanden dat je je gold had * (€170/12) maar het levert je ook 60XP extra op, meer miles per euro spent, betere verzekeringen...

7. Thanh

Thanh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Klopt. Upgraden tov huidge 0.5 miles extra per euro spent en betere/dekking verzekeringen. Maar krijg ik gewoon direct de volledige 60XP bij tussentijds upgraden?

Vanwege acceptatie AMEX overweg ik evt een 2e creditcard elders te nemen..

8. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Trofeepunten:
    508
    Ja je krijgt de volledige 60XP binnen 2/3 weken na acceptatie van de upgrade. Ik heb het zelf in augustus gedaan.

Ik heb op moment een MasterCard van de Rabo erbij, maar overweeg de Miles & More Visa Gold kaart... En wil er stiekem eigenlijk toch een reguliere Amex Gold erbij voor de Membership Rewards :p

lloydje33, Daan3, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. exeliser

exeliser Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Vraagje: als je een FB Plat AMEX hebt en Ultimate bent krijgt dan de andere persoon ultimate?

10. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    In de voorwaarden wordt alleen over plat for 2 gesproken, lijkt me niet dus.

11. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Als jij Ultimate behaalt, wordt je partner automatisch Plat.

12. AlterEgo

AlterEgo Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    FB platinum haal ik jaarlijks vrij snel. Ook zonder de extra XP via AMEX. Klopt het dat het enige voordeel is dat mijn partner door de AMEX ook FB platinum wordt? Als ik dan vergelijk met Mastercard Black waar minimaal zelfde verzekeringen bij zitten PLUS de gold of plat memberships bij verschillende hotelketens PLUS priority pass voor lounges mocht ik eens andere maatschappijen vliegen, dan ben ik toch eigenlijk heel dom dat ik nog steeds een AMEX platinum heb? :( Naast spec vergelijking uiteraard Mastercard 1/3 van de prijs vergeleken bij AMEX en veel meer geaccepteerde betaal locaties in Europa en Azië !!! Of zie ik iets cruciaals over het hoofd?

13. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.220
    Trofeepunten:
    428
    Punten sparen?

14. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Dan zou je de FB amex gold naast een MC black kunnen nemen. Is nog steeds goedkoper.
    Ik ben eens gaan kijken naar de MC black maar dat over hotelstatus kom ik niet tegen in de voorwaarden?

15. AlterEgo

AlterEgo Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Je hebt gelijk Daan, geen hotel voordelen. Dat verandert de zaak wel. Vergelijking zou nu moeten zijn AMEX plat vs FB AMEX plat. Dan wint de eerste het bij mij wel denk ik.

16. RobinF

RobinF Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Nadat ik dit hele topic doorgespit heb en allerlei links heb gevolgd, vraag ik het toch maar hier... Momenteel heb ik een FB Amex Silver kaart. Ik betaal zoveel mogelijk met de kaart en vlieg steeds meer met KLM. Wil toch eigenlijk wel overstappen naar Gold, maar uiteraard het liefst met een leuke actie. Allerlei 'introduceer een vriend' links zagen er goed uit, maar... was óf alleen voor de regular Amex kaart óf alleen wanneer je 12 maanden geen Amex member bent. Ik zie het niet zitten om een jaar zonder FB amex te zitten hiervoor. Zijn er nog andere omwegen/ dingen die ik over het hoofd zie?

17. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ja. Als jezelf je kaart upgrade naar gold krijg je 24000 Miles . Ga naar de amex site. Kopje bovenin kaarten aanklikken en kies de kaart die je wil. Succes

lloydje33, Flying doc, Thijsk en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. RobinF

RobinF Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Ah... eigenlijk heel simpel dus. Ik zie het al, dank!

19. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Graag gedaan, tip, na 6 maanden weer up of downgraden en dan n.v.t. weer herhalen

RobinF vindt dit leuk.
  20. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Nice surprise op de amex afrekening vandaag. 22.000 bonusmiles erbij. Mocht ik dat te danken hebben aan 1 van de forumleden, dan hierbij mijn dank :)

Deel Deze Pagina